Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_03_prezentace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Skladba vět - slovosled
Advertisements

Gymnázium a SOŠ Jaroměř, Lužická 423, Jaroměř Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Název materiálu: Předložky se 4. pádem
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_10
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_02
Název materiálu: Předložky se 3. a 4. pádem
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_01
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_08
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_VEJPA_POTRAVINY1_01 Název materiálu:Poživatiny a potraviny. Tematická oblast:Potraviny a výživa 1. ročník Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_04
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_13
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_12
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_15
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_12
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Název materiálu: Předložky se 3. pádem
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_13
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_07
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_18
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_08
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_20
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_06
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_01_prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_TECHNOLOGIE_T_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_12
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_06 Název materiálu:Slaný – meine Stadt Tematická oblast:Německý jazyk 2. ročník Anotace:Prezentace seznamuje.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_16
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_03
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_18 Název materiálu:Předložky - test Tematická oblast:Německý jazyk 2. ročník Anotace:Prezentace testuje.
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
W – FRAGEN W- otázky. W – FRAGEN W- otázky WER? KDO? WIE? JAK? WAS? CO? WARUM? PROČ? WOHER? ODKUD?
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_32_NJ7_ Wiederholungstest 3/I TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_32_NJ7_W-Fragen TÉMA: W-Fragen ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_36_NJ7_AZ kviz,E.0-1, Teil 1 TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU: OPVK.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Němčina pro 7. třídu Tvoření otázky.
FRAGEN ÜBUNGEN Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 4
Transkript prezentace:

Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_03_prezentace Název materiálu: Slovosled v němčině Anotace: Výklad učiva o německém slovosledu pro začátečníky s úkoly na procvičení a upevnění látky. Očekávaný výstup: Žáci tvoří jednoduché věty s různými typy slovosledů. Klíčová slova: věta oznamovací, tázací Metodika: Podklad pro výklad učiva Obor: 29-54-H/01 Cukrář, 66-51-H/01 Prodavač, 65-51-H/01 Kuchař-číšník Ročník: 1. Autor: Mgr. Věra Hladíková Zpracováno dne: 11. 10. 2012 Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebním a fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla.

Slovosled

Věta oznamovací Přísudek je vždy na druhé pozici ve větě, tedy je druhým větným členem ve větě. Ich koche gern. Die Mutter arbeitet in Prag. Im Sommer schwimmen alle. Am Donnerstag habt ihr Mathe. Frau Forelle kommt aus Deutschland.

Věta tázací (w-otázka) otázky začínající tázacím slovem na w- mají přísudek také na 2. pozici. tázací slova: was, warum, wann, wo, wie, wer, woher… Wo wohnst du? Woher kommt er? Wie heißen Sie? Was machst du gern? Wer lernt Deutsch?

Doplň správné tázací slovo ……… wohnen Sie, Frau Siebenschein? …….. machst du gern? …….. kommt er? ……… wohnst du? ……… heißt deine Mutter? ……… lernt sie nicht Deutsch? ……… beginnt der Film?

Řešení WO wohnen Sie, Frau Siebenschein? WAS machst du gern? WOHER kommt er? WO wohnst du? WIE heißt deine Mutter? WARUM lernt sie nicht Deutsch? WANN beginnt der Film?

Věta tázací Věty tázací, které nezačínají tázacími slovy na w- mají přísudek na prvním místě. Kochst du gern? Wohnt er in Prag? Studieren Sie Deutsch? Malt er ein Bild? Bist du jung?

Cvičení: Z následujících slov vytvoř věty. Eva-heiße-ich-Müller. im-Sommer-Kinder-die-schwimmen. Tag-ich-aus-Deutschland-komme-guten. alt-Sie-sind-wie? ich-nicht-ich-dick-bin-bin-schlank. keinen-habe-Bruder-ich. Schmidt-Frau-woher-kommt?

Cvičení: Z následujících slov vytvoř věty. - řešení Ich heiße Eva Müller. Im Sommer schwimmen die Kinder. Die Kinder schwimmen im Sommer. Guten Tag, ich komme aus Deutschland. Wie alt sind Sie? Ich bin nicht dick, ich bin schlank./Ich bin nicht schlank, ich bin dick. Ich habe keinen Bruder. Woher kommt Frau Schmidt?

Kontrolní otázky ? Přísudek je ve větě oznamovací na………… místě. ? Věta tázací vždy začíná………………. nebo……….. ? Přísudek na 2. místě ve větě je u věty oznamovací a …………………

Oprav slovosled Wohne ich in Berlin. Den Bruder ich habe. Bist du schlank? Koche ich heute die Suppe. Was ich mache gern? Wo sie wohnen? Nein, ich nicht gern koche.

Řešení Ich wohne in Berlin. Ich habe den Bruder. Bist du schlank? Heute koche ich die Suppe. / Ich koche heute die Suppe. Was mache ich gern? Wo wohnen sie? Nein, ich koche nicht gern.