Informační strategie
řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností investic do ICT
Informační strategie hloubková analýza podmínek definice kritických faktorů rozvoje formulace informačních potřeb návrh zásad pro rozvoj ICT Je to proces, který pomáhá zajistit optimalizaci systému řízení
Informační strategie Cílem není sepsání zprávy Cílem je pozitivní změna v oblasti ICT a v celém podniku – výrobě, řízení, personalistice, ekonomice
Informační strategie Vytvoření střednědobého a dlouhodobého plánu rozvoje a správy IS Posouzení současného stavu IS, stanovení potřeb a návrh optimálního využití a doplnění zdrojů v oblasti práce s informacemi
Informační strategie vytvoření lze rozdělit do dvou logických celků –provedení systematického a komplexního auditu společnosti z hlediska IS/ICT –navržení strategie rozvoje společnosti IS/ICT jako celku
Principy tvorby jak dlouho se řeší kdo ji řeší v jaké podrobnosti se řeší na jak dlouhé období se zpracovává kdy se strategie mění –periodická změna –kontinuální změna
Využití informační strategie základ pro zpracování poptávkového dokumentu zadávání jednotlivých projektů, jejich koordinaci a kontrolu řešení
Podkladové dokumenty globální strategie podniku – obsahuje záměry rozvoje podniku základní podnikové dokumenty – organizační řád, finanční řád, studijní řád analýza vývojových trendů – ICT, IS, ekonomiky, výroby podklady o partnerech a konkurenci
Příprava informační strategie formulace cílů, struktury a rozsahu, omezujících podmínek analýza základních koncepčních materiálů analýza současného stavu návrh celkové architektury vymezení základní funkční struktury definice jednotlivých projektů
Postup vypracování ujasnění podnikatelské strategie mapování a popsání procesů definování funkčních přínosů stanovení požadavků na technologii – komunikace, bezpečnost, rozvoj v budoucnosti, otevřenost systému specifikace projektů stanovení priorit
Aspekty informační strategie porozumění mezi informatiky a manažery a odborníky dohoda všech klíčových pracovníků
Definování přínosů měřitelné – snížení počtu zaměstnanců, snížení skladových zásob neměřitelné – zvýšení konkurence- schopnosti, zlepšení komunikace
Problémy řešení vedení podniku není připraveno hrát rozhodující roli stanovení doby vypracování stanovení rozsahu vypracování nejsou potřebné dokumenty nevychází z podnikové strategie preferují se technologické aspekty
Specifika budování IS/ICT Dostupnost kvalifikovaných specialistů Stabilita technologie pro implementace Stabilita a schopnosti nástrojů Efektivnost používaných metod Dostupnost expertů na danou oblast Nová funkcionalita a její vztah k existující Metodika a její flexibilita
Specifika budování IS/ICT konkurence čas zdroje další proměnné
Kategorizace metodik vliv technologie, techniky firemní kultura lidé tým, velikost týmu postavení na trhu vnější prostředí
Model aplikačního portfolia strategické aplikace – podmíněny cíli firemní strategie potenciální aplikace – souvisí se zaváděním nových produktů, služeb klíčové aplikace – jsou nutné k normální činnosti firmy podpůrné aplikace – zrychlování činností a snižování nákladů