Slovní hodnocení a jeho využití na alternativních školách Nikola Tůmová Nikola Tůmová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Sdružená/komunitní škola brno
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Konference Jihlava mluví o vzd ě lávání a Montessori pedagogice 2014 Montessori na 1. stupni ZŠ – zkušenosti z praxe.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Didaktické prostředky
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Výstupy z Úvodního semináře
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Zdravá škola.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Systém hodnocení v ČSOB
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Buchtová Eva, Staňková Barbora. „Pomoz mi, abych to dokázalo samo“ děti mají rozdílné učební schopnosti a nadání.
Hodnocení IVP.
Moderní personalistika DS 2009/
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Evropské jazykové portfolio v praxi
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
Teorie a metodika výchovy Lekce 3: Alternativní školství
Pedagogická diagnostika
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Individuální vzdělávací plán
Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management P4P4 Vyhláška č. 48/ 2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Problematika hodnocení výsledků vzdělávání v konkrétní škole Mgr.Jitka Topičová ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.
Projektová výuka. Historie projektové výuky První známky – 17. a 18. století – Itálie a Francie – součást závěrečných zkoušek 18. a 19. století - Killpatrick.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_16.
Portfolio žáka KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
9. Tvorba individuálního plánu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické prostředky
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Sociální práce s rodinou 4
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
9. Tvorba individuálního plánu
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
Tisková konference
Úvodní hodina Bc. Zdeněk Staroba
Teorie a metodika výchovy Lekce 2: Alternativní školství
Teorie a metodika výchovy Lekce 3: Alternativní školství
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
JAK (SLEDOVAT), HODNOTIT A (PODPOROVAT) UČITELE
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Slovní hodnocení a jeho využití na alternativních školách Nikola Tůmová Nikola Tůmová

Slovní hodnocení Stejná váha jako známkování Stejná váha jako známkování Konkrétnější Konkrétnější Objektivnější Objektivnější Hodnotí schopnosti a dovednosti Hodnotí schopnosti a dovednosti Hodnotí pokrok dítěte Hodnotí pokrok dítěte Zpětná vazba Zpětná vazba

Rizika slovního hodnocení Stop nálepkám Stop nálepkám Nesrovnávat Nesrovnávat Pozor i na pochvaly Pozor i na pochvaly

Alternativní školy Specifičnost obsahu vzdělávání Specifičnost obsahu vzdělávání Organizace výuky Organizace výuky Hodnocení výsledků žáka Hodnocení výsledků žáka Princip svobody Princip svobody „školy hrou“ „školy hrou“ Osnovy MŠMT Osnovy MŠMT

Alternativní školy Montessori školy Montessori školy Waldorfské školy Waldorfské školy Dalton Dalton

Hodnocení ve školách Montessori Práce s chybou a pochvalou Práce s chybou a pochvalou Nezávislost na pochvale Nezávislost na pochvale Nemít strach z chyby Nemít strach z chyby Pracovat pro vlastní uspokojení Pracovat pro vlastní uspokojení Nehodnotit ale POPISOVAT Nehodnotit ale POPISOVAT Vedení k sebehodnocení Vedení k sebehodnocení Vysvědčení se slovním hodnocením Vysvědčení se slovním hodnocením

Hodnocení ve Waldorfských školách Všestranný rozvoj dětí Všestranný rozvoj dětí Spolupráce nad soutěživostí Spolupráce nad soutěživostí Vysvědčení se slovním hodnocením Vysvědčení se slovním hodnocením Výchova svobodných lidí Výchova svobodných lidí

Dalton V ČR výuka v blocích V ČR výuka v blocích Volnost, samostatnost, spolupráce Volnost, samostatnost, spolupráce Procvičování a opakování Procvičování a opakování Portfolia Portfolia

ZŠ Londýnská Svobodná Základní Škola Svobodná Základní Škola Integrace výuky jednotlivých předmětů Integrace výuky jednotlivých předmětů Práce s různými zdroji informací Práce s různými zdroji informací Partnerský vztah Partnerský vztah Spolupráce s rodiči Spolupráce s rodiči Rozvoj schopnosti spolupráce Rozvoj schopnosti spolupráce Týden = základní časová jednotka Týden = základní časová jednotka

Hodnocení na ZŠ Londýnská Slovní hodnocení: Slovní hodnocení: - zdůrazňuje individuální pokrok žáka - popisuje konkrétní zvládnuté oblasti - podněcuje k dalšímu rozvoji

Hodnocení na ZŠ Londýnská Průběžné ústní hodnocení: Průběžné ústní hodnocení: - během činnosti (motivace) - zpětná vazba na konci činnosti - individuální rozhovory dle potřeby

Hodnocení na ZŠ Londýnská Průběžné písemné hodnocení: Průběžné písemné hodnocení: - min. 2x za pololetí - může mít i grafickou podobu-> vzdálenost mezi dosahovanou a očekávanou úrovní

Hodnocení na ZŠ Londýnská Sebehodnocení žáků: Sebehodnocení žáků: - ústní i písemná forma - zařazováno průběžně - hodnocení práce ve skupině

Hodnocení na ZŠ Londýnská Výstupní hodnocení: Výstupní hodnocení: - možnosti žáka a jeho nadání - předpoklady pro další vzdělávání/uplatnění - chování v průběhu školní docházky - významné skutečnosti

Závěr Slovní hodnocení x známkování Slovní hodnocení x známkování Oboje má klady i zápory Oboje má klady i zápory Pokud není přímo stanoveno, záleží na dohodě Pokud není přímo stanoveno, záleží na dohodě

Zdroje nu=ped-owa nu=ped-owa nu=ped-owa nu=ped-owa incipy.php incipy.php incipy.php incipy.php o=klisty13_montessori o=klisty13_montessori o=klisty13_montessori o=klisty13_montessori

Zdroje