Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice – 15.9.2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální dimenze sítě TEN-T
Advertisements

Ladislav Němec náměstek ministra
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie, Ministerstvo dopravy
Strategie dopravy MD ČR
II. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ KONFERENCE Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů , Luhačovice Pavel ŠVAGR „Dopravní módy a rozvoj.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo.
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Dopravní sektorové strategie a postavení regionů v období 2014+
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
FINANCOVÁNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY: Jaký je aktuální stav a perspektiva dalších let? , Praha Pavel ŠVAGR.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
Rozvoj dopravní infrastruktury v ČR
Potřeby dopravní infrastruktury z pohledu krajů Ing. Jaroslav Drozd statutární náměstek hejtmana ZK Dopravní politika ČR, sektorové strategie a OPD2 Priority.
Strategická průmyslová zóna Holešov Konference Nová adresa pro Vaše podnikání Karel Machotka ředitel sekce podnikání Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Dopravní infrastruktura na Moravě současnost a budoucnost
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Chomutov, RNDr. Josef POSTRÁNECKÝ URBÁNNÍ DIMENZE VÝHLED V OBDOBÍ 2014+
Konference Nová adresa pro Vaše podnikání Strategická průmyslová zóna Holešov Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínský kraj.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
Jak předcházet finančním problémům Odbor: Finanční a strategické služby 2011.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
MĚSTO ROŽNOV POD RADHOŠTĚM NÁVRH ZMĚNY FINANCOVÁNÍ PROVOZU ŠKOL (PO)  důvody  cíle  záměry  způsoby provedení.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR PLÁNOVANÉ POUŽITÍ FINANČNÍHO NÁSTROJE.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Investice a neinvestiční opravy na krajské silniční síti v r. 2018
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Financování dopravní infrastruktury v ČR
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Financování silnic II. a III. třídy
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –

2 Role dopravního stavitelství včera, dnes a zítra  Od 2005 jeden z hlavních motorů českého stavitelství  Zdroje z OPD nahrazovaly zdroje národní – postupně se snižující objem OPD není aktuálně nahrazován národními prostředky  Hrozí totální zastavení nové výstavby především u silniční dopravní infrastruktury Můžeme takto pokračovat? Asi ne…  Proč někteří nevěří reálnosti multiplikačních efektů výstavby DI, které prokazatelně dosahují více než 50% investovaných prostředků?  Jak je možné hovořit v současném systému o strategii?  Jakým způsobem stabilizovat zdrojovou stránku?  Jakým způsobem zapojit soukromé zdroje?

3 „Stabilní“ příjmová stránka  Úplná závislost na každoročně stanovené dotaci ze strany MF  úspory z reforem v jiných resortech, přislíbené při krácení SFDI v roce 2011, nebyly provedeny či nepřinesly požadovaný efekt úspor – opět je navrhováno krácení investic do dopravní infrastruktury  Za uplynulé 4 roky celkové krácení oproti rozpočtovým výhledům dosáhlo tímto způsobem více než 20 mld. Kč.  Při takovémto způsobu stanovování rozpočtu není možné koncepční plánování rozvoje dopravní infrastruktury  Chce se ČR vystavit nepřijatelným rizikům plynoucím z tohoto krácení?

4 Existuje řešení při výdajovém rámci 37 mld. Kč?  Prioritou je zajištění 100% vyčerpání OPD – nutnost realizace náhradních projektů především u silniční infrastruktury  Příprava staveb na nové programovací období omezena na minimum klíčových projektů  Prostředky pro kofinancování OPD získány v návrhu rozpočtu dlouhodobě nevhodnými opatřeními, jako je krácení rozpočtu oprav a přípravy staveb

5 Dopady národního výdajového rámce 37 mld. Kč  Zajištění 100% vyčerpání OPD bude mít v limitu 37 mld. Kč národních prostředků velmi negativní konsekvence  Nebude v dostatečném objemu zajištěna příprava akcí pro nové programovací období EU  Nebude možné zajistit kvalitnější úroveň oprav a údržby silnic a železnic  Nedojde ke snižování objemů akcí zasmluvněných ŘSD v minulém období v návaznosti na předpoklady vyšších výdajových rámců SFDI – hrozba vícenákladů v budoucnu

6 R49 a TEN-T  Historicky není R49 součástí TEN-T  Memorandum z 2006 MD naplnilo – R49 bude po revizi v 2011 součástí TEN-T  Rozdělení sítě na comprehensive a core network (metodický přístup EK)  Kofinancování z EU bude možné u obou úrovní sítě  Pokračování R49 primárně po Strategickou průmyslovou zónu Holešov, v horizontu do 2020 v závislosti na zdrojové stránce pokračování do Lípy – konečné omezení tranzitu Zlínem

7 Další rozvoj silniční infrastruktury?  D Přerov – Lipník nad Bečvou jako náhradní projekt OPD – zahájení v 2012 i při minimálním navýšení rozpočtu  Důvodem je dobrá připravenost projektu a jeho potřebnost (nevyhovující R46), součást TEN-T – prioritní osa 2  D Říkovice – Přerov – aktuální plán počítá s realizací od 2014 v novém programovacím období.  R55 pouze ve výhledu – bez finančního pokrytí

8 Další rozvoj železniční infrastruktury?  II. TŽK přes území střední Moravy dokončen  postupné zlepšování parametrů pro napojení na Slovensko v úseku Hranice na Moravě – Valašské Meziříčí – Vsetín – Horní Lideč.  Výhled: nové spojení mezi Brnem a Přerovem  Modernizace uzlů (Přerov v realizaci, Olomouc)  Modernizace Otrokovice-Zlín st.  Veřejná logistická centra

9 Děkuji za pozornost Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie