Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
Advertisements

VY_32_INOVACE_M.8.20-Thaletova věta-prezentace
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.16 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.08 Název pro školu:EU CH 08 Název materiálu:Voda Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_199.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
2 Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.18 Název pro školu:EU CH 18 Název materiálu:Sacharidy Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Kruh, kružnice – povrch, objem, výpočty
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.14 Název pro školu:
Jehlan – povrch, objem, výpočty
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.05 Název pro školu:EU CH 05 Název materiálu:Směsi Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.07 Název pro školu:EU CH 07 Název materiálu:Směsi různorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_416_LAN AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm STAROVĚKÉ STAVITELSTVÍ Autor: Mgr. Jana Valchářová Vytvořeno: červen 2013.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20_FY_B Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_PR_II.C.03
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
VY_42_INOVACE_420_STŘEDOVÁ SOUMĚRNOST 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Vytvořila Helena Černá
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jak zjistíme, co jsou to shodné útvary ?
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_32_PLICNI_VACEK Anotace:Interaktivní výukový materiál v programu Power Point zaměřený na popis plicního.
Objem a povrch válce Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Autor výukového materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Osová souměrnost – pojmy, postup konstrukce
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Elektronická učebnice - II
Shodná zobrazení Středová souměrnost Matematika 7.ročník ZŠ
Středová souměrnost.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Shodná zobrazení Osová souměrnost Matematika 6.ročník ZŠ
Osová souměrnost.
Smyslová ústrojí člověka
Osová souměrnost.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_178
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
VY_42_INOVACE_115_STŘEDOVÁ, OSOVÁ SOUMĚRNOST
30.
Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Shodnost geometrických obrazců
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Středová souměrnost Název : VY_32_inovace_17 Matematika - středová.
Transkript prezentace:

Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková Vytvořeno: březen 2014 Název: VY_32_INOVACE_MA_01_Rovinná a prostorová geometrie_14 6. ročník

Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma vzdělávacího materiálu: Matematika, Rovinná a prostorová geometrie, Středová souměrnost Metodický list, anotace: Pomocí prezentace vysvětlíme žákům co je a jak se sestrojí obraz středově souměrný. Součástí je jednoduchý příklad k nalezení části středově (i osově) souměrného obrazce.

Co je ve třídě nebo ve tvém okolí středově souměrné? Středová souměrnost Středová souměrnost je zobrazení, které každému vzoru přiřadí jeho obraz – tento obraz je shodný se svým vzorem. + S + S Co je ve třídě nebo ve tvém okolí středově souměrné?

Můžeme zobrazovat různé útvary ve středové souměrnosti Ale také jsou útvary, které jsou samy o sobě středově souměrné – tj. že je můžeme otáčet kolem bodu – středu souměrnosti + S

Sestroj obraz trojúhelníku ABC ve středové souměrnosti se středem S + S B C A´ A´B´C´ ABC = s (S): Trojúhelník A´B´C´ je obrazem trojúhelníku ABC ve středové souměrnosti se středem S.

Pokus se dokreslit mandalu tak, aby byla středově souměrná.

Typickou ukázkou středově souměrných obrazců bývají MANDALY

Specifické jsou tzv. FRAKTÁLY - označují se tak nepravidelné geometrické útvary dělitelné na jednotlivé části, z nichž každá je v ideálním případě zmenšenou kopií celku. Jejich geometrický motiv se opakuje v základním tělese v různých měřítcích. Znalost jejich stavby se mj. používá i při tvorbě filmových animací a počítačových her.

ZDROJE OBRÁZKŮ: NEZNÁMÝ. wikimedia.commons [online]. [cit. 24.5.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Circle_Mandala_20.svg?uselang=cs NEZNÁMÝ. wikimedia.commons [online]. [cit. 24.5.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mandala_JD_2012_-_08.jpg?uselang=cs NEZNÁMÝ. wikimedia.commons [online]. [cit. 24.5.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c5/Frakt%C3%A1l_Mandala.jpg?uselang=cs NEZNÁMÝ. wikimedia.commons [online]. [cit. 24.5.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2a/Sahasrara_Mandala.svg/200px-Sahasrara_Mandala.svg.png?uselang=cs NEZNÁMÝ. wikimedia.commons [online]. [cit. 24.5.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mandala_15.svg