Světlo Richard Brabec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Advertisements

Macháčková Ludmila Donátová Klára
OPTIKA ZDROJE ELEKTROMAGNETICKÉHOZÁŘENÍ
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Elektromagnetické vlny
Světlo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Vlnění © Petr Špína 2011 VY_32_INOVACE_B2 - 15
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
O základních principech
Světelné jevy a jejich využití
OPTIKA.
Elektormagnetické vlnění
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_343
Elektromagnetické záření a vlnění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
OPTIKA II.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Prezentace 2L Lukáš Matoušek Marek Chromec
Světlo a světelné zdroje
37. Elekromagnetické vlny
Přehled elektromagnetického záření
Přehled elektromagnetického záření
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_601_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Optika.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Přímočaré šíření světla
Světlo.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Aneta Trkalová Petra Košárková
Základní vlastnosti světla
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
Optika je věda, která zkoumá zákonitosti světelných
Polarizace světla Světlo – elektromagnetické vlnění.
38. Optika – úvod a geometrická optika I
VY_32_INOVACE_B3 – 01 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_B3 – 02.
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Optická prostředí Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Světlo.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o světle a světelných zdrojích. Světlo a světelné zdroje Název.
? Kde se šíří teplo zářením? Kde se využívá tepelného záření ? Vysvětlíš princip termosky ?
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
Elektromagnetické záření. Elektromagnetická vlna E – elektrické pole B – magnetické pole Rychlost světla c= m/s Neviditelné vlny, které se.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Světlo, optické zobrazení - opakování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rozklad slunečního světla optickým hranolem.
Spektroskopie.
projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Světlo jako elektromagnetické vlnění
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Elektromagnetické vlnění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠÍŘENÍ SVĚTLA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_32.
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
Šíření světla Vypracoval: Lukáš Karlík
Co už víme o světle, odraz světla, kulová zrcadla
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Světlo Jan Rambousek jp7nz-JMInM.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Heinrich Rudolf Hertz
Fyzika 7.ročník ZŠ Světelné jevy I. Optika Creation IP&RK.
Transkript prezentace:

Světlo Richard Brabec

Co je to světlo? Světlo je elektromagnetické vlnění. Do skupiny elektromagnetických vln patří například také rádiové, televizní nebo rentgenové vlny. Pokud se budeme bavit o světle, pak máme na mysli světlo viditelné, zjistitelné okem. Viditelné světlo se liší od ostatních druhů elektromagnetických vln vlnovou délkou. Vlnová délka viditelného světla je 400 – 700 nm (nanometrů)

Vlastnosti světla Světlo se v homogenním (stejnorodém) prostředí šíří přímočaře. Šíří se i v některých látkových prostředích. Ty pak nazýváme optická prostředí.

Rychlost šíření světla v daném látkovém prostředí

Další vlastnosti světla Světlo přenáší energii. Světlo se může pohltit (zmizí), odrazit nebo zlomit. Dokážeme světlo složit, ale i rozložit na jednotlivé barvy. Tzv. Světelné spektrum (duha). Světlo může být vyzařováno, pak mluvíme o zdroji světla (Slunce, plamen, svítící žárovka). Tam, kam světlo nedopadá vzniká stín. Můžeme světlo usměrnit (laser).

VYUŽITÍ SVĚTLA Světla se využívá v mnoha přístrojích (LCD obrazovkách, DVD přehrávačích, mobilech), s jeho pomocí se svařuje i řeže, nebo třeba operuje. Světlo se využívá v mnoha oblastech (mezi ně patří např. komunikace, zdravotnictví, výrobní technologie). Pomocí světla pozorují lidé i vzdálená vesmírná tělesa, která vyzařují, odráží nebo jsou jiným způsobem ovlivněna světlem.

Zdroj Fyzika pro 7. ročník základní školy, SPN – pedagogické nakladatelství, (Str. 30 – 68) Google obrázky