IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 19. Mechanické vlnění – příklady I.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 11. Vlnění v řadě bodů KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Elektromagnetické záření 1. část
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStřední Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektromagnetické záření a vlnění
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Elektromagnetické vlny
KVANTOVÁ OPTIKA 17. Kvantová optika, příklady I.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSeverovýchodní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Přehled elektromagnetického záření
Elektromagnetické záření
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vlastnosti elektromagnetického vlnění
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem pevná a volná.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v polovodičích. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají využití dalších.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v plynech. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno vedení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJesenicko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStát a jeho představitelé Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje státní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektromagnetické záření 2. část
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceOstravsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickými vlastnostmi látek. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit a popsat.
Rozhlas AM - používané kmitočty
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
Elektromagnetické záření. Elektromagnetická vlna E – elektrické pole B – magnetické pole Rychlost světla c= m/s Neviditelné vlny, které se.
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 10-40 Anotace Prezentace, která se zabývá elektromagnetickým vlněním. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají druhy elektromagnetického vlnění a umějí ho využívat v praxi. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Fyzika, laser, vlnová délka, frekvence, světlo Druh učebního materiálu Procvičení Druh interaktivity Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost 5836,3kB/listopad-2011

Elektromagnetická vlna: Obr. 1 Vlnová délka – vzdálenost mezi sousedními vrcholy vlny.

Elektromagnetická vlna: Obr. 2

Přehled elektromagnetických vln: Obr. 3

Přehled elektromagnetických vln podle jejich frekvence ( kmitočtu ): Obr. 4 Kmitočet el. vlny : f = c / λ ( c = 3.108 m/s )

Rádiová stanice vysílá na frekvenci 88 MHz Rádiová stanice vysílá na frekvenci 88 MHz. Jaká je vlnová délka tohoto elmag. vlnění? f = 88 MHZ = 88.106 Hz c = 300000 km/s = 300.106 m/s λ = ? m λ = c/f λ = 300.106 / 88.106 m λ = 3,41 m Vlnová délka tohoto elektromagnetického vlnění je 3,41 m.

Anténa – vodič, kterým prochází střídavý proud o vysokém kmitočtu, vysílá elektromagnetické vlny: Obr. 5 Antény mohou také přijímat elektromagnetické vlny a měnit je na střídavý proud:

Druhy antén: K čemu se používají? Obr. 6 a,b,c,d

Druhy přijímacích a vysílacích antén: Obr. 7 a,b,c,d

Parabolické antény: K čemu se používají? Obr. 8 a,b Používají se například pro příjem satelitního vysílání v pásmu kolem 11 – 12 GHz, nebo jako antény radioteleskopů ke zkoumání elektromagnetického vlnění přicházejícího z vesmíru.

Pronikání elektromagnetických vln za překážkami a atmosférou Země: Obr. 9 a,b

Kde využíváme v praxi jednotlivé druhy elektromagnetického vlnění? Obr. 10

Světlo a infračervené záření: Obr. 11 a,b,c

Rádiové vlny: k přenosu informací- zpráv , hudby Obr. 12 a,b,c,d,e

Mikrovlny – odrážejí se od kovových předmětů: Obr. 13 a,b,c,d

Proč se umísťuje kovová mřížka na přední dvířka mikrovlnné trouby? Protože zabraňuje pronikání mikrovlnného záření z trouby do okolí. Obr. 14

Pojmenuj zdroje záření a kde se používají? Obr. 16 Obr.15 Laser – zesílení světla vynucenou emisí záření, energie vyzářená naráz, jako elektromagnetická vlna zaostřená do úzkého světelného svazku ( ukazovátko, skalpel, řezání, CD,DVD, přenos zpráv….. Magnetron – zdroj mikrovlnného záření v mikrovlnné troubě o frekvenci kolem 2,4 GHz

Zdroje: Text: KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK.Fyzika pro 9.ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, c2000, 236s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-7196-193-0. KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 8. ročník základní školy: studijní část. 3. vyd. Praha: Prometheus, 1994. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-85849-29-1. Vlastní text z archivu autora Obrázky: Obr. 1,2 a 5 – 16 - autor Michal Gruber, listopad 2011 Obr. 3 dostupný z [KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK.Fyzika pro 9.ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, c2000, 236s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-7196-193-0] Obr. 4 dostupný z [KLIMEŠ, Bohdan. Matematické, fyzikální a chemické tabulky pro střední školy. 1. vyd. Praha: SPN,1989, 169s. Pomocné knihy pro žáky (SPN). ISBN 14-257-89]

Metodický pokyn: Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Jednotlivé obrázky a schémata je možné doplnit vhodnými pokusy. Žáci řeší zadané otázky a úlohy nejprve samostatně. Potom společně s pedagogem doplní a ověří správné odpovědi a tím procvičí dané téma.