ÚSMP / VMKMartin Podešva Benchmarking ANS JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP ČR, s. p. IATCC, 21. 10. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní program udržitelnosti I
Advertisements

Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní.
Spotřební daň na pohonné hmoty - zachovat nebo snížit?
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Trendy finančních produktů ČLFA
Míra nezaměstnanosti mírně klesla
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Prezentace pro jednání se zástupci leteckých dopravců –
Telephone: +44 (0) ve spolupráci s... Analitiqa: produkty „business intelligence“ pro Vaše podnikání.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Petr NEČAS ministr práce a sociálních věcí 9. dubna 2008 Bilance dopadů sociálních reforem za rok 2008.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
SINGLE EUROPEAN SKY INDUSTRY CONSULTATION BODY Mgr. Richard Klíma KŘ/vOK.
Počet žáků ve třídě Marcela Matějková Dagmar Šetková Martina Říhová
Pokročilé funkce Safety Nets na letišti Ruzyně
(DE)REGULACE EVROPSKÝCH ŽELEZNIC A AKTUÁLNÍ VÝVOJOVÉ TRENDY V OSOBNÍ A NÁKLADNÍ DOPRAVĚ Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D. Mgr. Filip Chvátal Studijní materiál.
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Potraviny na trhu v ČR. DPH na potraviny v ČR a okolních státech ČR v roce 2007 = 5% ČR v roce 2013 = 15% Polsko = 5% Litva = 5% Francie = 5,5 % Nizozemsko.
ŘLP ČR s.p. Testování FPL 2012 s CFMU IATCC Praha, Marek Dočkal.
CNS/ATM systémy student: Hynek Hrabík vedoucí práce: Ing. Aneta Černá.
Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz
Útvar strategie a manažerské podpory Regulační rámec ŘLP ČR, s.p. Výkonnostní plánování pro druhé referenční období (2015 – 2019) Setkání s leteckými dopravci,
Hodnocení vědy a výzkumu za využití InCites
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Veřejný dluh a Barro-Ricardova hypotéza
SINGLE EUROPEAN SKY FUNKČNÍ BLOKY VZDUŠNÉHO PROSTORU Mgr. Richard Klíma KŘ/VOK.
Vývoj úvěrů a úrokových sazeb Dopady krize na transmisi měnové politiky Tomáš Holub Ředitel sekce měnové a statistiky Smilovice,
Situace na trhu s masem v ČR a EU Miluše Abrahamová Pavel Froněk VÚZE Praha.
1 Měsíční zpráva o sledovanosti červenec 2008 MEDIARESEARCH, a. s. srpen 2008 Zdroj: ATO - Mediaresearch.
Makroekonomický vývoj a situace na trhu práce Setkání s představiteli odborových svazů Tomáš Holub Ředitel sekce měnové a statistiky Praha,
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2013 Generální ředitel 30. října 2013 IATCC PRAHA XI. ročník jednání s leteckými dopravci.
Funkční bloky vzdušného prostoru Karla Dostálová.
Veřejné mínění a export PRŮZKUM VNÍMÁNÍ PRŮMYSLU GLOBÁLNÍ PRŮZKUM DŮVĚRY.
Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.
Hodnocení možností penzijních fondů v rámci penzijní reformy Autor práce: Ing. Petr Kupčík Vedoucí práce: doc. Ing. Eva Vávrová, Ph.D. Oponent práce: Ing.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
Jednoduchá cesta k optimálnímu rozložení investic
Ekonomické aspekty fotovoltaiky A5M13FVS-12. Ekonomické hodnocení PV systémů Cena elektřiny vyrobená nějakým systémem (např. fotovoltaickým) se obvykle.
Cesta tam a zase zpátky Konference „Má Česko strategickou vizi EU?“, Praha dne 19. září 2012.
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 Jakub Fischer Sněm RVŠ, Praha,
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Generická preskripce a pozitivní listy
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Vývoj prvních registrací (prodejů) na evropském trhu osobních automobilů Trh osobních automobilů v Evropě naznačuje zlepšení Oproti rekordnímu roku 2007.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 19. března 2015.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
ÚSMP / MKMartin Podešva Monitoring plnění výkonnostního plánu XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP ČR,
Ředitel útvaru strategie a manažerské podporyIng. Luboš Hlinovský, MBA Cenová politika ŘLP ČR, s. p. XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ.
Analýza a vyhodnocení zdravotního stavu obyvatel města TÁBOR MUDr. Stanislav Wasserbauer MUDr. Miloslav Kodl Hana Pokorná Zdravá Vysočina, o.s. ve spolupráci.
VLIV CENY ELEKTŘINY NA KONKURENCESCHOPNOST ČESKÉHO PRŮMYSLU Karel Šimeček - SVSE/AEM Seminář SVSE 10/2013.
Útvar strategie a manažerské podporyIng. Lukáš Řezníček Informace o Programu SESAR XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI.
Plnění výkonnostních parametrů a cenová politika ŘLP ČR, s. p
Zkušenosti se sledováním uhlíkové stopy Airport Carbon Accreditation
Informace o zapojení ŘLP ČR, s. p. do programu SESAR
Významné projekty ŘLP ČR
Free Route Airspace Prague
Regulace výkonnostních parametrů a cenová politika ŘLP ČR, s. p
VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p.
STAV PODNIKU 2017 – 2018 AKTULIZACE STRATEGIE ŘLP ČR, s.p.
Transkript prezentace:

ÚSMP / VMKMartin Podešva Benchmarking ANS JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP ČR, s. p. IATCC,

Benchmarking Obsah 2 Obsah:  ACE Report 2012  Porovnání US vs. evropského systému ATM

3 ATM Cost-Effectiveness Report 2012 (ACE)  Etalon evropského ATM benchmarkingu  Zpracovává ECTL PRC/PRU, využíván při konzultacích a hodnocení Výkonnostních plánů  Pokrývá 37 států a poskytovatelů (pouze kontinentální ANS)  Zaměřen na G2G (en-route + terminal)  Pokrývá oblasti nákladové efektivity (ATM/CNS) a produktivity (řlp)  Obsahuje data za roky a výhled na Benchmarking ANS ACE Report

4 Benchmarking ANS ACE Report Dobrá efektivita  ŘLP představuje1,43% nákladů evropského ATM systému (G2G)  Zároveň odřídilo 1,67% km IFR letů a 1,58% letových hodin  U letišť šlo o 0,97% IFR řízených pohybů Meziroční vývoj  22 ANSPs dokázalo meziročně snížit jednotkové náklady (2012/2011), přesto došlo k mírnému meziročnímu nárůstu FCE  Naopak díky výraznému poklesu ATFM zpoždění je ECE nižší než v předkrizovém roce 2008 FCE ECE

5  ŘLP je mírně pod evropským průměrem nákladů na CFH (€438 vs €443)  Významně k tomu přispívá vysoká produktivita našich řlp, o cca 11 % převyšující evropský průměr Benchmarking ANS ACE Report  Náklady na řlp jsou na cca 76 % evropského průměru

6 Benchmarking ANS ACE Report  Důležitým komponentem efektivity jsou support cost  ŘLP je cca 12 % na průměrem, důvodem je vyšší podíl capital related cost (odpisy, interest..)  Ve skutečnosti je náš podíl nižší – neúčtujeme interest z letištní činnosti FAB CE 3. nejvyšší support cost, ŘLP je v rámci FAB CE 2. nejvyšší (€ 348 proti FAB CE € 325 a Evropský průměr €310)

7 Shrnutí:  Vysoká komplexita vzdušného prostoru (8. nejvyšší těsně za AT, dle PRR2013 již 7.)  Vysoká produktivita řlp  Vysoký podíl support cost  Minimální zpoždění významně přispívá k pozitivnímu vývoji ECE (cca 5,5 % ročně)  Nárůst Interestu (2012/2009) Benchmarking ANS + vize vývoje ACE Report

8 Comparison of Air Traffic Management - Related2013 Operational Performance: U.S./Europe  Dříve zpracováváno na úrovni ECTL a FAA, nyní poprvé na úrovni EU a FAA  Z těchto studií Komise vychází při hodnocení evropského ATM  Pokrývá období 2008 – 2013 se zaměřením na poslední 2 roky  Toto vydání pokrývá oblast provozní výkonnosti, ne CEF  Další vydání je plánováno v roce 2016 Benchmarking ANS + vize vývoje US vs EU systém ATM

9 Organizace ATM systémů  USA – 20 CONUS vs Evropa – 63 ACC  Z obou systémů porovnávána výkonnost 34 největších letišť (včetně PRG)  Kapacita Evropa – většina zpoždění en-route (přes 56%) Nárůst kapacity  2013/2012 pokles zpoždění o 20,6% USA – většina zpoždění připisována terminal (přes 86%) Nárůst zpoždění o 25% - zejména z důvodu počasí (91%)  Gate departure/arrival on-time Stabilní hodnoty, přesto USA pokles a zlepšení v Evropě  Taxi-out USA - zhoršení na 5,2 minuty Evropa – zlepšení na 3,9 minuty (LKPR mezi letišti nejvíce přispívajícími) Benchmarking ANS + vize vývoje US vs EU systém ATM

10 Benchmarking ANS US vs EU systém ATM  KEP/KEA USA – lepší hodnoty v porovnání s Evropou (3,5% vs 5%) Zásadní vliv SUA, v USA soustředěno na pobřeží, v Evropě i v core area s vysokou hustotou provozu (požadavky jednotlivých armád), navíc SUA jsou v USA povolovány výhradně FAA  ASMA additional time USA lepší (2,5 minuty), Evropa (2,8 minuty) – u Evropy významně ovlivněno Heathrow

11 Benchmarking ANS US vs EU systém ATM

12 Závěr  Trendy ukazují na snižování rozdílů mezi EU a USA  Relativizuje kritiku EK (většina provozních sledovaných KPIs se v Evropě zlepšuje v porovnání s USA) Benchmarking ANS US vs EU systém ATM

DĚKUJI ZA POZORNOST