1 BOJ NA TRHU PRÁCE aneb bojujeme se ctí Kateřina Cempírková HR manager 21. května 2008, Praha
2 Bojovník se představuje Gamex CB a VISCOFAN CZ členové skupiny Viscofan group od roku 1996 druhý největší zaměstnavatel v Českých Budějovicích 850 zaměstnanců, 10 agenturních zaměstnanců zisk pro zdanění za rok mil CZK
3 Situace na bojišti nezaměstnanost v regionu dlouhodobě pod 5% nekoncepční vzdělávání v regionu – nedostatek učňovských škol silná konkurence na trhu práce v dělnických profesích Bosch, písecká průmyslová zóna neprofesionálnost místních agentur práce
4 Silné stránky bojovníka po změně v managementu kompaktnost vedení firmy tradiční českobudějovický zaměstnavatel zaměstnavatel s dlouhodobou stabilitou a perspektivou lokace přímo v centru města odměňování na úrovni regionu s bonusy a benefity vůle ke změně
5 Slabé stránky bojovníka dlouholetá řízená absence externího PR tradice a vazby uvnitř firmy směnný nepřetržitý provoz široká organizační struktura nenastavené HR procesy
6 Rozhodnutí bojovníka bojovat rok 2006 – požadavek na zvýšení ziskovosti majiteli řešení – zvýšení efektivity „přes lidi“ řízená změna firemní kultury nastavení HR procesů být vidět na veřejnosti – aktivní externí PR být slyšet uvnitř firem – aktivní interní PR budování důvěry a důvěryhodnosti
7 Bojovníkův plán Projekt Formování Firemní kultury Poslání, Vize, Hodnoty Job designy Hodnotící a motivační systém Manažerské vzdělávání Manažerská filosofie Personální politika Řízená interní komunikace Řízená externí komunikace Budování image dobrého zaměstnavatele
8 Bojovníkovy vyhrané bitvy změna klimatu ve firmách změna odměňovacího systému oboustranně funkční interní komunikace stabilizace týmu ví se o nás již v prvním roce ze tří splnění zadání zvýšení zisku
9 Bojovníkův další osud Přizpůsobení se možnostem trhu práce Důraz na udržení kmenových zaměstnanců potravinářská výroba (cizinci riziko) přizpůsobování se určitým skupinám lidí (6-ti hodinové úvazky pro maminky pro mateřské dovolené, vnitřní přesčasy, zkrácené úvazky pro „starší“ zaměstnance atd) identifikace „ohrožených“ skupin zaměstnanců (klíčoví zaměstnanci, profesní skupiny) Podpora soukromého života zaměstnanců (školka) Humor a pohoda ve firemním životě Podpora žádoucího image firmy v regionu (doprava).
10 Bojovníkova budoucí ideální kondice Regionální zaměstnavatel roku 2009 Provozovatel školky a „klokánku“ Plný stav kmenových zaměstnanců Široké povědomí o firmě v regionu Alespoň 75% spokojených zaměstnanců (VVM) Stabilita, prosperita, efektivita – klid ze strany majitelů
11 Děkuji za pozornost A nyní je řada na Vás. Zajímá-li Vás cokoli o nás, ptejte se, prosím.