1 BOJ NA TRHU PRÁCE aneb bojujeme se ctí Kateřina Cempírková HR manager 21. května 2008, Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Řízení diverzity Mgr. Hana Velíšková, HR specialistka Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů.
Vědecko-technologické parky, technologická centra – zkušenosti z budování a provozu (Ostrava, Praha) Jaromír Dudek Bratislava,
Genderový audit v praxi
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Netradiční formy zaměstnávání  Způsoby a okolnosti uplatňování nových forem  Slaďování rodinného (soukromého) života se zaměstnáním  Účast žen na trhu.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Zavedení systému opatření na podporu slučitelnosti rodiny a zaměstnání na Magistrátu města Brna 9. Národní konference kvality ve veřejné správě
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Konference rodinných a mateřských center , Vsetín Možnosti personální politiky organizací Aktivity AERV v rámci projektu - koordinátor pro práci.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Firemní kultura - změna motivační strategie
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Národní soustava kvalifikací a její přínosy pro zaměstnavatele
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Snadný návrat z mateřské do zaměstnání nezaměstnaných žen pečujících o dítě do 15 let v Libereckém kraji 390 nezaměstnaných žen pečujících o.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Systém hodnocení v ČSOB
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Systém hodnocení zaměstnanců Trenkwalder KAPPA people a.s.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Odměňování (Compensation & Benefits) Occasion:FSS v Brně - Personalistika prakticky Date: Present:Jan Brol ík.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Propojení „soft“ nástrojů a „hard“ podpory je nutnost
v centrum celoživotního vzdělávání
Školení: vhodné fungování a zapojení nástrojů územních politik Ostrava,Hotel Brioni
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Moderní personalistika I. BLOK
HR MANAGEMENT VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ PERSONÁLNÍ ŘÍZENÍ NA MU
Květen Historie sociálního podniku Vznik v červenci 2005 v sekci sociálně podnikatelských aktivit Ligy 16 pracovních míst pro cílové skupiny osob.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
Moderní personalistika
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Prosazování rovnosti žen a mužů na ministerstvu vnitra v rámci projektu „Akceptace specifických potřeb zaměstnanců a zaměstnankyň MV“ Eva Ferrarová Ministerstvo.
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
FIREMNÍ SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SKUPINY ČEZ 5. prosince 2014 JUDr. Michaela Chaloupková, M B A člen představenstva ČEZ, a. s.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
PREZENTUJÍCÍ Rodinné audity Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života PhDr. Lada Nováková Mgr. Klára Čmolíková Cozlová.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Celková odměna a její komunikace
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Firemní klima jako nástroj HR marketingu
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Transkript prezentace:

1 BOJ NA TRHU PRÁCE aneb bojujeme se ctí Kateřina Cempírková HR manager 21. května 2008, Praha

2 Bojovník se představuje  Gamex CB a VISCOFAN CZ  členové skupiny Viscofan group od roku 1996  druhý největší zaměstnavatel v Českých Budějovicích  850 zaměstnanců, 10 agenturních zaměstnanců  zisk pro zdanění za rok mil CZK

3 Situace na bojišti  nezaměstnanost v regionu dlouhodobě pod 5%  nekoncepční vzdělávání v regionu – nedostatek učňovských škol  silná konkurence na trhu práce v dělnických profesích  Bosch, písecká průmyslová zóna  neprofesionálnost místních agentur práce

4 Silné stránky bojovníka  po změně v managementu kompaktnost vedení firmy  tradiční českobudějovický zaměstnavatel  zaměstnavatel s dlouhodobou stabilitou a perspektivou  lokace přímo v centru města  odměňování na úrovni regionu s bonusy a benefity  vůle ke změně

5 Slabé stránky bojovníka  dlouholetá řízená absence externího PR  tradice a vazby uvnitř firmy  směnný nepřetržitý provoz  široká organizační struktura  nenastavené HR procesy

6 Rozhodnutí bojovníka bojovat  rok 2006 – požadavek na zvýšení ziskovosti majiteli  řešení – zvýšení efektivity „přes lidi“  řízená změna firemní kultury  nastavení HR procesů  být vidět na veřejnosti – aktivní externí PR  být slyšet uvnitř firem – aktivní interní PR  budování důvěry a důvěryhodnosti

7 Bojovníkův plán  Projekt Formování Firemní kultury Poslání, Vize, Hodnoty Job designy Hodnotící a motivační systém Manažerské vzdělávání Manažerská filosofie Personální politika Řízená interní komunikace Řízená externí komunikace Budování image dobrého zaměstnavatele

8 Bojovníkovy vyhrané bitvy  změna klimatu ve firmách  změna odměňovacího systému  oboustranně funkční interní komunikace  stabilizace týmu  ví se o nás  již v prvním roce ze tří splnění zadání zvýšení zisku

9 Bojovníkův další osud  Přizpůsobení se možnostem trhu práce  Důraz na udržení kmenových zaměstnanců potravinářská výroba (cizinci riziko) přizpůsobování se určitým skupinám lidí (6-ti hodinové úvazky pro maminky pro mateřské dovolené, vnitřní přesčasy, zkrácené úvazky pro „starší“ zaměstnance atd) identifikace „ohrožených“ skupin zaměstnanců (klíčoví zaměstnanci, profesní skupiny)  Podpora soukromého života zaměstnanců (školka)  Humor a pohoda ve firemním životě  Podpora žádoucího image firmy v regionu (doprava).

10 Bojovníkova budoucí ideální kondice  Regionální zaměstnavatel roku 2009  Provozovatel školky a „klokánku“  Plný stav kmenových zaměstnanců  Široké povědomí o firmě v regionu  Alespoň 75% spokojených zaměstnanců (VVM)  Stabilita, prosperita, efektivita – klid ze strany majitelů

11 Děkuji za pozornost A nyní je řada na Vás. Zajímá-li Vás cokoli o nás, ptejte se, prosím.