Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0208 Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Distribuční politika Petra Krajníková.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Place – místo prodeje (distribuce)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Distribuce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_227.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_128.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DISTRIBUCE.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_156.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_194.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
2. září 2013VY_32_INOVACE_100206_Trh_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední.
EKONOMIKA ZÁSOBOVÁNÍ Ing. Hana Kročová
Distribuce Zdeňka Černochová Jana Hankeová Marcela Havlíčková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
DISTRIBUCE.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Význam a funkce obchodu Zpracoval Ing. Jan Weiser.
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod, maloobchod
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Autor: Ing. Sikorová Renata
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Distribuční politika klíčová slova
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210 Jméno autora:Ing. Bohuslava Klapuchová Třída/ročník:3. ročník Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast: Podnikání a podnikové činnosti Tématická oblast:Marketingový mix Předmět:Marketing a management Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Studenti se seznamují se způsoby distribuce, s funkcemi a druhy VO a MO Klíčová slova:Distribuce, prodejní cesty, velkoobchod, maloobchod Druh učebního materiálu:Prezentace

Marketingový mix - distribuce

Distribuce Distribuce řeší problém: komu a kde se budou výrobky prodávat jak zajistit, aby byl výrobek nabízen na správném místě ve správném okamžiku

Prodejní cesty Prodejní cesta – souhrn prostředníků a zprostředkovatelských článků, jejichž prostřednictvím přechází zboží od výrobce ke kupujícímu Prodejní cesty: přímé nepřímé – zahrnují jeden nebo více mezičlánků o Jaký typ prodejní cesty a z jakých důvodů byste navrhli u: a/ pečiva b/ elektroniky

Funkce prodejních cest: obchodní – zahrnuje nákup zboží od výrobců, prodej zboží a převzetí rizik logistická - zahrnuje dopravu od výrobce, skladování, přizpůsobení zboží požadavkům zákazníků podpůrná – zahrnuje finanční pomoc v podobě obchodního úvěru, marketingový výzkum, propagaci, poskytování služeb

 Jaké vlastnosti by měl mít výrobce, aby s ním prostředníci (VO, MO) chtěli spolupracovat?

Charakteristika optimálního výrobce z hlediska prostředníků:  dodává včas, ve sjednaném množství, ceně, kvalitě, balení a designu  stimuluje poptávku po výrobcích vhodnou reklamou  využívá nástrojů podpory prodeje ve vztahu k prostředníkům  dodržuje záruční lhůty, poskytuje opravy, instalaci a další služby

 Jaké vlastnosti by měl mít prostředník (VO, MO), aby s ním výrobci chtěli spolupracovat?

Charakteristika optimálního prostředníka z hlediska výrobce:  má přístup k cílovému trhu  udržuje optimální stav zásob výrobků  uskutečňuje vlastní stimulaci, která je v souladu se stimulací výrobce  poskytuje zákazníkům služby na odpovídající úrovni  za dodané výrobky platí řádně a včas

Intenzita prodeje Intenzita prodeje = počet jednotlivých samostatných článků na prodejní cestě Z hlediska intenzity prodeje rozlišujeme:  intenzívní prodej – snaha prodávat výrobek v co největším počtu prodejních jednotek při zapojení co nejvíce článků do prodeje, používá se u zboží denní potřeby (potraviny,…)  selektivní prodej – distribuce prostřednictvím maloobchodních jednotek, zboží je náročnější na prodej, vyžaduje proškolený personál (oděvy, elektronika, …)  výhradní prodej – distribuční článek má výhradní právo na prodej na určitém území, výrobky mají mimořádné postavení na trhu, je drahé, značkové, prodejce musí poskytnou maximum informací (drahá auta, nemovitosti, ….)

Velkoobchod Firmy zabývající se velkoobchodní činností kupují výrobky za účelem jejich dalšího prodeje maloobchodním nebo jiným organizacím. Funkce VO:  přetváření úzkého výrobního sortimentu na široký obchodní sortiment  překlenutí časového nesouladu mezi výrobou a spotřebou  vytváření zásob k pružnému zásobování odběratelů  poskytování obchodního úvěru odběratelům  přebírá riziko spojené s nákupem, dopravou a skladováním zboží  podílí se na stimulaci prodeje  podílí se na dohotovení zboží, jeho balení a úpravách  zajištění dopravy MO  poskytování informací o poptávkách, cenách, konkurenci,… výrobcům

Typy VO:  tradiční velkoobchodní podniky – poskytuje všechny nebo většinu uvedených funkcí  velkoobchodní podniky s omezenými funkcemi cash-and-carry – maloobchodník platí v hotovosti a sám si zboží musí odvést drop shipper – velkoobchod nakupuje a prodává zboží, ale neskladuje ho (hlavně uhlí, dřevo, stavební materiál, …) policový velkoobchodník – nabízí své zboží konečným spotřebitelům v pronajatých místech maloobchodních jednotek (např. noviny, knihy, kosmetika, hračky,… prodávané v supermarketech apod.) pojízdný velkoobchodník – nabízí a prodává zboží maloobchodníkům podle jejich potřeby přímo u svého dodávkového auta (koření, textil, zelenina a ovoce,…)

 agenti a komisionáři – nepřebírají zboží do svého vlastnictví, vykonávají omezené množství funkcí, zprostředkovávají nákup a prodej určitého zboží, pracují za provizi, nesou minimální riziko  komisionář – kontaktuje prodávající a kupující, pomáhá při jejich obchodním jednání, provizi dostává od toho, kdo ho najímá  obchodní zástupci – nezávislí zástupci výrobního podniku v určité oblasti, s výrobci mají uzavřenou smlouvu o místě působnosti, cenách, službách, provizi. Nevlastní zboží, pouze zprostředkovávají nákup a prodej  aukční společnosti – umožňují kontakt prodávajícího a kupujícího, vystavení a prohlédnutí zboží, cena se stanovuje podle nabídky a poptávky (např. umělecké předměty,…)  nákupní agent – pracuje pro určitou firmu na základě dlouhodobé smlouvy. Pro firmu nakupuje zboží, kontroluje kvalitu a organizuje přepravu ke kupujícímu.

Maloobchod Jsou veškeré činnosti, které jsou spojené s prodejem zboží a poskytováním služeb konečnému spotřebiteli. Charakteristika MO:  poskytování velkého množství služeb  stálé přizpůsobování se potřebám zákazníků  silná konkurence

Typy MO:  specializované prodejny – hlavně u nepotravinářského zboží, profesionální personál (oděvy, sportovní potřeby, elektronika,…)  prodejny se zbožím denní potřeby – základní potravinářský a nepotravinářský sortiment, otevřeno 24 hodin denně, např. u benzínových pump  supermarkety – velké samoobslužné prodejny se sortimentem potravinářským a nepotravinářským, rozlehlá prodejní plocha, prodlužují prodejní dobu, velká konkurence  hypermarkety – obrovské samoobslužné prodejny na okrajích měst, široký sortiment, nízké ceny, dostupné auty  obchodní domy – nabízejí velmi široký sortiment zboží pod jednou střechou, snaží se zvýšit přitažlivost, provozují nové služby (cestovní kanceláře, půjčovny aut, realitní kanceláře, …)

 diskontní prodejny – bývají členy řetězců obchodů, velký obrat, omezené služby, výprodeje zásob,…  obchodní střediska – rozsáhlé obchodní komplexy, především na okrajích měst, seskupují řadu nezávislých specializovaných obchodních firem a obchodních domů, široký sortiment zboží, široká nabídka služeb (opravny, restaurace, holičství, CK, bankovní služby,…), občerstvení a odpočinek (dětské koutky,…)  katalogové prodejny – zákazníci si vyberou ve výstavní místnosti podle katalogů nebo podle vystaveného zboží, vyplní objednávku a při zaplacení je jim zboží vydáno přímo ze skladu, omezené služby  Ve kterých MO nakupujete nejčastěji, které zboží a proč?

Zdroje:  ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie – stručný přehled, vydání pro rok 2012/2013 Zlín : Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, Ph. D., CEED, ISBN  SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu, Zlín: EKKA, ISBN