Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Život v lese na podzim Mgr. Iveta Honzejková.
Lesní obratlovci – savci
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘEKNI, KAM PATŘÍM Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s významem, strukturou, využitím a druhy lesa Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu a veškeré obrázkové fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Pojmenuj domácí zvířata
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE A VZNIK USAZENÝCH HORNIN
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování členovců
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování hmyzu
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lidské rasy, národy, jazyky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Příroda nebo člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
SPOLEČENSTVO LESA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Přírodní společenstva v České republice
Název Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Pr.7.We.22_Mnohobunecne_organismy.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci si zde ověří své již dříve nabyté vědomosti v oboru ekosystém les. Jedná se o test, ve kterém jsou otázky formou popisu organismu, jeho znaků či funkcí. V závěru prezentace jsou pro kontrolu uvedené správné odpovědi. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Průřezové téma: environmentální výchova Tematický okruh: ekosystémy Učivo: houby s plodnicemi, lesní rostliny, lesní živočichové – poznávání a zařazování, systém daných zástupců, běžných druhů, jejich vývoj a využití, jejich ochrana Očekávaný výstup: žák rozlišuje základní systematické skupiny organismů, určuje jejich význačné zástupce, odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých organismů podmínkám prostředí Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: ekosystém, les jako celek Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II.stupně – 6. ročník Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

Řasa, která vytváří zelený povlak na kmenech stromů. -1-

Buňky hub nemají zelená tělíska, proto v nich neprobíhá fotosyntéza.O jaká tělíska jde? -2-

Lišejníky mají schopnost velké citlivosti vnímání nečistot z ovzduší, proto některé nerostou tam, kde je vzduch znečištěn. Proto se jim říká ……… ……. -3-

Mech chrání lesní půdu před něčím, co je pro život organismů v lese velmi důležité. -4-

Zimu kapradiny přetrvávají v podobě kořenů a ještě jednoho orgánu, z kterého na jaře opět vyraší listy. -5-

Před stamiliony let byly stromovité kapradiny a přesličky velké stromy. V současné době je z nich fosilní palivo. O jaké palivo jde? -6-

Jehličnatým stromům v průběhu jejich života opadávají jehlice. Pouze jeden opadává každý rok. -7-

Šťavel kyselý a lipnice hajní se řadí mezi rostliny nahosemenné nebo krytosemenné? -8-

Vzácné a ohrožené lesní rostliny v žádném případě nejsou chráněné zákonem. Ani žádný zákon na ochranu rostlin není. -9-

Náš nejrozšířenější lesní listnatý strom, jehož plody jsou žaludy. -10-

Nejjednodušší organismy, které žijí v kořenovém patru. -11-

Nesoběstačný organismus (cizoživný) je jinak nazývaný. -12-

Organismus, který cizopasí na povrchu těl různých živočichů (vnější cizopasník). -13-

Pokud v lese, který není poškozený vichřicí, činností člověka či znečistěným ovzduším žije v rovnováze mnoho organismů. V lesním společenstvu panuje tzv. … -14-

Ptáci, kteří žijí v lese nejsou všichni chráněni, platí to pouze pro kukačku. -15-

Nalezených srnčat se smíme dotýkat a hladit si je, protože nám nic neudělají. -16-

Muflon má na hlavě duté parohy. -17-

Uveď hlavní znaky lesních kočkovitých šelem. -18-

Zelené rostliny jsou tzv.výrobci, jiným slovem. -19-

Organismy, které se živí jinými organismy o nich říkáme, že jsou spotřebitelé. Nazýváme je také jiným slovem. -20-

Kontrola správných odpovědí. 1.zrněnka 2.chloroplasty 3.indikátor 4.vysychání lesa 5.oddenek 6.černé uhlí 7.modřín opadavý 8.krytosemenné 9.jsou zákonem chráněné 10.dub 11.půdní bakterie 12.heterotrofní 13.klíště obecné 14.biologická rovnováha 15.Všichni lesní ptáci jsou zákonem chráněni. 16.Nesmíme sahat, srna by srnče opustila. 17.Muflon má rohy. 18.chrup: špičáky a trháky, drápy: zatažitelné 19.producenti 20.konzumenti

Autorem obrazové dokumentace použité v tomto učebním materiálu, je Jitka Dvořáková.