Rozmanitost organismů, třídění organismů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potravní vztahy v ekosystémech
Advertisements

Živá složka biomů - organismy
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Život na Zemi.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Rozbor stavby květu VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
EKOSYSTÉM Základní funkční jednotka přírody
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
VZTAHY ORGANISMŮ.
Pozorování přírody stavba květu.
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
ZÁKLADY EKOLOGIE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Výkladová prezentace PowerPoint s komentářem učitele Člověk a příroda
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Potravní vztahy.
Potravní pyramida.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Vztahy mezi živočichy a rostlinami
Škola Střední průmyslová škola Zlín
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Charakteristika ekosystému
Základní postupy v biologii
Rostliny.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Živá příroda.
Základní skupiny organismů
Základní skupiny organismů
Vztahy mezi organismy.
Stavba rostlinného těla Stonek
Ekosystémy.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Krytosemenné rostliny
Potravní pyramida, potravní řetězec
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Co jsme již poznali.
Ekosystém lesa a rybníka
Projevy života, třídění organismů
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Potravní (trofické) řetězce Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
ROSTLINY BOTANIKA = věda o rostlinách.
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Třídění živých organismů
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN VY_32_INOVACE_06
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Generativní rostlinné orgány
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Krytosemenné rostliny
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_17_STROMY, KEŘE, BYLINY_BLECHOVÁ
Botanika.
Transkript prezentace:

Rozmanitost organismů, třídění organismů V každém prostředí působí na organismy rozličné neživé a živé složky a organismy se jim přizpůsobují Příklad základních vzájemných potravních vztahů mezi organismy sledujte na obrázku:

Rozmanitost organismů, třídění organismů PRODUCENTI Vytvářejí (produkují) organické látky

Rozmanitost organismů, třídění organismů B. KONZUMENTI PRIMÁRNÍ KONZUMENTI = BÝLOŽRAVCI Spotřebovávají (konzumují) vytvořené organické látky ze živých organismů

Rozmanitost organismů, třídění organismů B. KONZUMENTI 2. SEKUNDÁRNÍ KONZUMENTI = MASOŽRAVCI

Rozmanitost organismů, třídění organismů B. KONZUMENTI 3. TERCIÁRNÍ KONZUMENTI = VLASTNÍ PREDÁTOŘI

Rozmanitost organismů, třídění organismů C. ROZKLADAČI Rozkládají těla odumřelých organismů

Rozmanitost organismů, třídění organismů BAKTERIE

Rozmanitost organismů, třídění organismů

Rozmanitost organismů, třídění organismů

Rozmanitost organismů, třídění organismů HOUBY

Rozmanitost organismů, třídění organismů ROSTLINY

Rozmanitost organismů, třídění organismů ŽIVOČICHOVÉ

STAVBA KVĚTU KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY I na podzim jsou některé rostliny nápadné svými květy a plody. Začneme jejich pozorováním. Srovnáním živé kvetoucí a plodící rostliny s obrázkem můžeme pojmenovat základní části květů.

STAVBA KVĚTU KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY

STAVBA KVĚTU KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY

STAVBA KVĚTU KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY

STAVBA KVĚTU KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY

STAVBA KVĚTU KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY Práce ve dvojicích: Každá dvojice pracuje s jiným druhem rostliny. Materiál a pomůcky: lupa, destička, na které můžeme květ rozříznout, žiletka, pinzeta, špendlíky, savé papíry a noviny na přípravu herbářové položky, papírové sáčky na plody

STAVBA KVĚTU KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY Pozorování a popis rostliny Prohlédněte se předloženou rostlinu Do protokolu si napište její jméno Označte, jestli je to bylina nebo dřevina Nakreslete tvar listu a rozmístění žilek na ploše listu

STAVBA KVĚTU KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY 2. Pozorování květu a zakreslení jeho částí Stonek s květem dejte do nádobky s vodou a lupou pozorujte Nakreslete květ tak, aby bylo možné označit kalich a korunu nebo okvětí, tyčinky, pestík Pozor, některé květy mají složité soubory květů - květenství

STAVBA KVĚTU KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY 3. Potravní vztahy Promyslete a napište, které organismy mohou být s konkrétní rostlinou (producentem) ve vztahu konzumenta a rozkladače.