ROMANTISMUS 1. pol. 19. st..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Karel Hynek Mácha - Narozen 16.listopadu 1810 v praze.
Advertisements

Gotika Dějepis VY_32_INOVACE_305, 16. sada, D
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
ALEXANDR SERGEJEVIČ PUŠKIN
Název: LITERÁRNÍ SMĚRY V OBDOBÍ NO Autor: Mgr. Lenka Jelínková
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
Románský sloh.
Realistický román.
básník, dramatik, prozaik,
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Klasicismus a romantismus
18. století Podle kompozice máme 2 základní typy literárních děl: Díla s nečekaným střídáním událostí bez jakéhokoliv řádu.
Kritický realismus v literatuře
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Z franc. romantique = jako v románu
Romantismus.
Karel Hynek Mácha *16. listopadu 1810 v Praze
Romantismus v literatuře
Victor Hugo ( ).
Portréty literárních osobností světové literatury.
Romantismus ve světové literatuře
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
FANTASTICKÁ LITERATURA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_309_Romantismus AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8., 24.
ROMANTISMUS.
PhDr. Miroslava Poláková, Ph.D..  Tři směry ve středověku  Universalia ve středověku -národ a panovník -církev a ekonomika -sloh -věda, etika, právo.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_04_CJL_L ROČNÍK: I. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
VICTOR HUGO Aneta Matějková GPJP.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_09 Tematická.
Romantismus ve světové literatuře Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Český jazyk a literatura
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
PROKLETÍ BÁSNÍCI 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Surrealismus.
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_20_CJ_NP1 Ročník: I. Vzdělávací oblast: Jazykové vzdělávání a komunikace.
Číslo:VY_32_INOVACE_24_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Victor Hugo.
Procvičování světového romantismu PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Aneta Řádková.  * , Besançon, † , Paříž  Nejvýznamnější osobnost francouzského romantismu  Věnuje se všem literárním druhům, ale.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Karel Hynek Mácha Máj 8.třídy. Karel Hynek Mácha - život  Narodil se na Újezdě na Malé Straně  Vedle studia, četby a lásky bylo zdrojem Máchových zážitků.
CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI 1. úkol Každá skupina si připraví odpověď na otázku. Odpovídá v pořadí, jak bude vylosováno. (maximálně 5 bodů) I. Popište.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.6 Karel Poláček Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
15. Romantismus v evropské literatuře
Středověká literatura - úvod
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ROMANTISMUS.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Opakování učiva ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_42
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Kultura 1. poloviny 19. století
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_04_Literatura 19. století Romantismus
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Francúzska romantická literatúra
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_01_Literatura 19. století Romantismus
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Transkript prezentace:

ROMANTISMUS 1. pol. 19. st.

Mikoláš Aleš Karlštejnský Havran

Romantismus – znaky: důraz na city a fantazii, tajemno hlavní hrdina bývá výjimečný Autorův vztah ke skutečnosti subjektivní (sny, vlastní nitro, představy) Zobrazuje často minulost, přírodu, exotické kraje časté téma: nešťastná láska Obliba poezie, lyrickoepických skladeb, historické povídky, románu hudebnost, zvukomalebnost jazyka, obraznost

Delacroix – Hamlet a Horatius na hřbitově

Delacroix Médea

John martin Potopa

Srovnej realistické malířství: Rembrant - Hodina anatomie profesora Tulpa

Chrám Matky Boží v Paříži Autor Francouz Victor Hugo Vydané 1831 Román se odehrává ve středověké Paříži v r. 1482, tedy v době vlády francouzského krále Ludvíka XI.

Úkoly k textu: Doložte co nejvíce znaků romantismu na díle V. Huga Jaký by podle vás měl být zbožný člověk? Byla katolické církev a a její příslušníci plní slitování, spravedliví a odpouštějící? Doložte. Co všechny na odloženém chlapci popuzovalo? Kdo se ho ujal a proč? Jak se o něj staral? Byl Quasimodo při svých fyzických nedostatcích schopen citu? Popište vztah Esmeraldy a Quasimoda. Proč ji zachránil? Proč dal Q. Esmeraldě píšťalku? Lze jí považovat za nějaký symbol?