ZŠ KOMENSKÉHO 13/668 OSTRAVA - PORUBA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Ekologická výchova v Zoo Ostrava
Kariérové poradenství
Projekt Bolzanova kreativní škola • Vývoj školního vzdělávacího programu • Informační centrum (knihovna) • Zvýšení kvality výuky cizích jazyků • Elektronický.
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
„Veterinární ekokodex“ Minimalizace a třídění odpadů, úspory energie, vody a zlepšení životního prostředí školy. Registrační číslo projektu: PF03-09/031.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Základní škola a Mateřská škola Bystřice pod Lopeníkem.
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Taneční a pohybová výchova
Mgr. Jana Palanská.
Národní institut dětí a mládeže MŠMT Centrum ekologické výchovy DŘÍPATKA pracoviště pro školní i mimoškolní environmentální výchovu, vzdělávání a osvětu,
Základní škola Merklín, okres Plzeň - jih
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
Organizace chránící přírodu a životní prostředí
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Role školního koordinátora EVVO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA VEŘOVICE
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
Základní škola a Mateřská škola, Podolí příspěvková organizace 1.
Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta v Pardubickém kraji v roce 2010.
Masarykova základní škola
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Zdravá škola.
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
EVVO v Plzeňském kraji.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Setkání krajských zástupců EVVO 29. – 30. listopadu 2010 SEV – STŘEVLIK Oldřichov v Hájích.
Minimální preventivní program školy
VOŠL a SLŠ Bedřicha Schwarzenberga Písek, Lesnická 55 Aktivity (zkušenosti) v oblasti EVVO.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ 1148/09 Kutná Hora ŽADATEL: Denisa Divišová
Místní akční skupina Rakovnicko
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
EVVO aktivity pro školy
SILNÉ A SLABÉ STRÁNKY ŠKOLY ZŠ Želechovice nad Dřevnicí 4. Května 336, Želechovice nad Dřevnicí.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Krajská konference EVVO 2016 Děti v přírodě – jde to i v Praze! 4. října 2016 SEV HMP Toulcův dvůr.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLY
EVVO ZŠ Havlíčkova Mgr. Hana Parčová.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
MAP – Místní akční plán ORP RK
Integrovaný regionální operační program
9. Tvorba individuálního plánu
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA, VZDĚLÁNÍ A OSVĚTA (EVVO)
Základní škola Heřmanův Městec
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
9. Tvorba individuálního plánu
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Vítejte na třetí místní konferenci
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
PaedDr. Dagmar Kuzníková
Transkript prezentace:

ZŠ KOMENSKÉHO 13/668 OSTRAVA - PORUBA ŠKOLNÍ PROGRAM EVVO ZŠ KOMENSKÉHO 13/668 OSTRAVA - PORUBA

Smyslem EVVO je vzbuzovat poptávku po ekologicky a duchovně příznivějších způsobech života, po neponičené přírodě a občanské angažovanosti vedoucí k udržitelnému rozvoji. Péče o životní prostředí se tak stává osobní záležitostí každého člověka.

Charakteristika školy Jsme poměrně velká škola /521 žáků/, která leží ve starší zástavbě okrajové části městského obvodu Ostrava. Součástí školy je školní zahrada s multifunkčním hřištěm a školní pozemek se skleníkem. V blízkosti je park se vzrostlými okrasnými stromy, poblíž je památný strom, nedaleko je lesopark s Hvězdárnou a planetáriem J. Pallisy, přídní památka Turkov, rybník Štěpán, ZOO.

Ve vzdělávání se zaměřujeme na osobnostní a sociální vývoj žáka, který bude vybaven poznávacími a sociálními způsobilostmi, mravními a duchovními hodnotami pro svůj život, výkon povolání nebo pracovní činnosti, získávání informací a učení se v průběhu celého života.. Součástí je i získávání a uplatňování znalostí o životním prostředí a jeho ochraně. Chceme umožnit dětem, aby se rozvíjely dle svých schopností, nadání a také dle jejich zájmů.

SWOT analýza školy Silné stránky koordinátor EVVO dobrá poloha školy / hustě zabydlená zona, klidné prostředí / sousedství parku se vzrostlými okrasnými stromy blízkost lesoparku , hvězdárny, Stanicí přírodovědců s nabídkou volnočasových aktivit i nabídkou výukových programů, je také organizátorem Dne země pro městský obvod s velmi zajímavým programem dobrá dostupnost pro možnost pozorování v terénu – CHKO Turkov, rybník Štěpán využití programů VITY, OZO výuka Pěstitelských prací třídění odpadu ve třídách velké chodby s relaxačními koutky pro žáky s ping-pongovými stoly a skákacími panáky množství zeleně na chodbách 2 internetové učebny Informativní panel EVVO Školská samospráva složena z dětí SRDPŠ

Ekologizace provozu školy Integrace EVVO ve výuce STRATEGICKÉ SMĚRY Koordinace EVVO Ekologizace provozu školy Školní prostředí Integrace EVVO ve výuce Spolupráce

Koordinace EVVO Cíl:Vyjasnění kompetencí vytvoří ekotým který bude koordinovat plnění úkolů, budou v něm zástupci učitelů, ŠD, žáků i zaměstnanci správy školy, kteří se budou scházet dle potřeb, nejméně však 4x ročně, zhodnotí plnění úkolů a navrhují řešení, předkládá návrhy řediteli školy, spolupracuje s Žákovskou samosprávou a vedením,které ho v jeho aktivitách podpoří vytváří roční plán EVVO provádí analýzu podmínek , zhodnotí současný stav, sestavuje plán činností, který průběžně monitoruje a vyhodnocuje formou informací na informativ. panelu EVVO, škol. časopise, webových stránkách školy, spolu s vedením zhodnotí jeho plnění v evaluaci školy účastní se dalšího vzdělávání, výchovy a osvěty v problematice EVVO vedení dle možností umožní účast pedagogům / dle jejich zájmu a potřeb­/ na dalším vzdělávání i akcích s problematikou EVVO, koordinátorovi umožní účast v Moravskoslezském kraji již zavedených výročních Konferencích EVVO

Kompetence koordinátora EVVO vypracuje roční plán EVVO účastní se dalšího vzdělávání, výchovy a osvěty v problematice EVVO spolupracuje s vedením školy, které ho v jeho aktivitách podpoří spolu s vedením vyhodnocuje plnění plánu EVVO ve spolupráci s vedením integruje přístupy k poznávání okolního prostředí je vytvořen ekotým s kterým koordinuje plnění úkolů navazuje kontakty se středisky ekolog. výchovy podporuje aktivní péči o životní prostředí podněcuje kontakty s rodiči a dalšími objekty v oblasti EVVO organizuje nebo přispívá k organizaci akcí zaměřených k EVVO podněcuje a organizačně přispívá k ekologizaci provozu školy

Ekologizace provozu školy Cíl: Provoz školy bude šetrný k životnímu prostředí ENERGIE VODA ODPADY energie - škola má vypracovaný energetický audit, byly zjištěny vysoké náklady na teplo v důsledku netěsnících oken - vypracujeme režimu pro práci s PC a jeho dodržování, školník měsíčně zapisuje spotřebu energie a předkládá ekonomce, která vede statistiku a finanční předpoklad

Školní prostředí Cíl: ve škole panuje přátelská atmosféra, pozitivní je množství zeleně, v okolí školy je čisto. - pracovní prostředí vychází z principu projektu zdravá škola – dostatečné větrání, osvětlení, barevnost, preference přírodních materiálů, pitný režim - na chodbách i ve třídách žáci pečují o pokojové květiny /zalévají, hnojí, otírají prach, přesazují/, k rostlinám vyrobí identifikační popisky - udržují pořádek ve škole i v okolí, dle rozpisu na nástěnce týdně sbírají odpadky před budovou školy a na pozemku školy - žáci během přestávek využívají relaxační koutky na chodbách, které budeme rozšiřovat, zdroj financí - sběr papíru, SRDPŠ

Výchovně vzdělávací cíle Člověk mezi lidmi Krajina kolem nás Člověk a příroda Člověk a země

Člověk a příroda Obecný cíl:Vytváří si citový vztah k přírodě smyslovým vnímáním rozmanitostí a krásou přírodnin tvořivou práci s přírodninami Prostředek: výtvarné práce, tvořivé činnosti, pěstitelské práce citový prožitek využívá v každodenním životě podílí se na estetizaci prostředí volí vhodné prac. postupy při pěstovaní rostlin Indikátor: na chodbách i ve třídách je příjemné prostředí s množstvím zeleně, čistota a pořádek, na školním pozemku pečuje o biotopovou část s ukázkami kultur. plodin Obecný cíl:Získává přírodovědné znalosti a chápe, že život. prostředí je tvořeno řadou složek rozlišuje jednotlivé ekosystémy určuje podle klíčů jejich význačné zástupce zná jejich ekologické nároky

Plán EVVO na rok 2008 / 2009

Část uvedených cílů naplníme v ročním realizačním plánu, obecné cíle budeme realizovat v dlouhodobém časovém horizontu, přičemž výchovně vzdělávací cíle jsou součástí vzdělávacích oblastí v připravovaném ŠVP. Stěžejními předměty na I. stupni je Prvouka, Přírodověda, Vlastivěda, ČJ, Vv, Pč. Na II. stupni to jsou Přírodověda, Zeměpis, Chemie, Fyzika, Informatika, Pč , ale také Občanská výchova,Vv, D, ČJ, M a ostatní

Grant V tomto školním roce, v důsledku ovlivnění školiteli na školeních Specializačního studia pro koordinátory EVVO, jsme si podali žádost o poskytnutí účelové dotace z Programu podpory aktivit v oblasti ochrany životního prostředí SMO- MOb Poruba. Náš projekt jsme nazvali „ Eko-týden pro kamarádku přírodu“ /viz ukázka v příloze/, požadovaných 84 900Kč nám bylo poskytnuto v celé částce. Cílem projektu je vést a podporovat děti a mládež v aktivní činnosti na ochraně a citlivém utváření životního prostředí. Cílem je rovněž zapojení veřejnosti, zejména pak seniorů do projektu.

Eko-týden pro kamarádku přírodu Cíl: pochopení komplexnosti a složitosti vztahů člověka a život.prostředí 1.den Žáci se seznamují s ekosystémy: les, louka, pole,vodní ekosystém, uvědomí si význam vody 2.den Mapují poškozené stromy v okolí Poznávají léčivé rostliny, ochutnávají druhy čajů Seznamují se s spotřebou vody ve škole za den, rok, provádí výpočet finanční úhrady 3.den Uklízí v okolí školy a vybraných lokalitách, učí se a hrají si Co do popelnice nepatří, mapují kontejnery na tříděný odpad v obci, lokalizují sběrný dvůr 4.den Smyslové poznávání přírody, výtvarné práce s přírodním materiálem, kompletace prací 5.den Prezentace prací na nástěnkách, ve školním časopise, informat. panelu EVVO, webových stránkách

Celoročně Žáci třídí odpad na papír a plast Pečují o zeleň na chodbách a ve třídách Sbírají odpadky před budovou školy dle týdenního rozpisu Školník měsíčně zapisuje spotřebu vody, energie Informativní panel EVVO je aktuálně obnovován-akce EVVO,nové informace z oblasti EVVO

Vytvoření plánu činnosti Ekotým MĚSÍC AKCE, TÉMA / CO / FORMY,METODY KDO   Září Sestavení EKOTÝMU Vedení, sbor, žáci Koordinátor Vytvoření plánu činnosti Ekotým Péče o pokojové květiny ve třídách a chodbách Pracovní činnosti Tř. učitelé.a žáci Úklid v okolí školy Týdenní rozpis-nástěnka Tř. učitelé a žáci Práce na škol. pozemku Pěstitelské činnosti 7.,8. tř Rozmanitost přírody: určování rostlin Vycházky, Přírodopis 1.,2.,3.,4.,5.tř Určení polohy památného stromu Pohybové aktivity v přírodě Tv Všichni Estetizace tříd: příroda na podzim Vv, Pč nástěnky Vyhlášení sbírky dobrovol. příspěvku –Adopce zvířatka v ZOO, vzděl.afric. chlapce Žákovská samospráva – rozhlas,Školníček Příprava na Eko týden pro přírodu Ekotým, Žákovská samospráva Ekokodex-náměty na tvorbu Říjen Podzimní práce na škol. pozemku Sběr žaludů lesopark Bludný balvan-čištění a úklid okolí Bludný balvan 5.tř., Poznávaní flory a fauny Ekologické dny Stanice přírodovědců 2.,3.,6.tř Tvorba Ekokodexu Žákovská samospráva koordinátor Eko-týden pro kamarádku přírodu tvorba Viz příloha všichni