Služby.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odborné studium s širokým uplatněním v účetnictví, správě podnikových financí i ve vlastní podnikatelské činnosti.
Advertisements

Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Objektivní faktory.
Jan Chroust Pavel Sleza
Terciér – Obslužná sféra
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
CK – činnosti touroperátora
Druhy, formy a typy cestovního ruchu, historie CR na území ČR
Služby -ekonomická činnost člověka, která poskytuje užitek -ve vyspělých zemích až 55% zaměstnaných.
Fórum cestovního ruchu 2011
Odborné studium s širokým uplatněním v účetnictví, správě podnikových financí i ve vlastní podnikatelské činnosti.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 8. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.6.
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Cestovní kanceláře funkce CK – 1. zkoumání spotřebitelské poptávky
Návrh databází POI pro oblast cestovního ruchu Návrh kategorizace databází POI pro oblast cestovního ruchu Vedoucí projektu: Vypracování: Mgr. Ivana Češková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
CESTOVNÍ RUCH.
CESTOVNÍ RUCH.
POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte obrázek a odstraňte ho. Potom klikněte na ikonu Obrázek v zástupném textu a vložte vlastní.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Management cestovního ruchu
Cestovní ruch turismus, turistika, rekreace, rekreologie = cílené, záměrné cestování CR – možnost vycestování člověka a jeho setrvání mimo své bydliště,
Sun Tour s.r.o. Prezentace cestovní kanceláře. Historie a současnost firmy Firma Sun Tour s.r.o. byla založena r.1992, člen Asociace cestovních kanceláří,
Cestovní ruch – charakteristika, členění Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
ePraha a podpora turismu Ivan Seyček Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS ePraha a podpora turismu.
Materiálně technické předpoklady
Venkovská turistika podnikatelské minimum
Domov Trmice Za Humny 580 Gorkého 889
SEKTORY SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Základní škola Lednice Břeclavská 510. Cestovní ruch v ČR.
Služby obyvatelstvu Klára Čermáková 3.C. Dělení podle: - oblasti spotřeby: - pro potřeby celé společnosti = kolektivní (státní správa, obrana, bezpečnost)
STAVBy pro obchod a služby
Rozdělení pozemních staveb do typologických skupin
Obchodní akademie, Hotelová škola a Střední odborná škola, Turnov, Zborovská 519, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_01.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch se projevuje v různých druzích a formách. Druhy cestovního ruchu – za základ posuzování CR bereme motivaci.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_13.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník9. Vzdělávacíoblastobor tematický okruh Člověk a příroda Zeměpis Hospodářský potenciál.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
1. Úvodní hodina – Postavení a činnost CK. Činnost CK a CA Zákon o živnostenském podnikání Podmínky provozování CK Podmínky provozování CA.
N Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Služby Patří do TERCIÉRU, III. sektoru hospodářství + KVARTÉR (nevýrobní součást hospodářství. Čím větší podíl na celém hospodářství státu služby mají,
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Cestovní ruch. Co to je? Všechny druhy činnosti člověka, za účelem rekreace, mimo jeho bydliště Významná složka ekonomiky Druhy cestovního ruchu: krátkodobý.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Benefity. Výhody poskytování benefitů pro zaměstnavatele:  úspora mzdových nákladů s ohledem na daňové úlevy  účinný nástroj personálního managementu.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Služby.
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k
Hospodářství (ekonomika)
Právní úprava cestovního ruchu v ČR
Aktivní senior v České Skalici.
Postavení CR v hospodářství
Základní pojmy v cestovním ruchu, podnikání v cestovním ruchu, činnosti a povinnosti cestovní kanceláře.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
V hotelnictví a cestovním ruchu
Benefity.
ÚVOD DO TURISMU PROF. ING. CTIRAD SCHEJBAL, CSc. Dr.H.C.
Demografie je věda, která se zabývá:
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

Služby

Služby patří do tercielní sféry řadíme do nich: Maloobchod Administrativa a řízení Zdravotní péče Sociální péče Školství Veřejné stravování Věda a výzkum Bankovnictví a pojišťovnictví Zahraniční obchod Tělovýchova a cestovní ruch a rekreace Osobní doprava

Charakteristika služeb: velkoá dynamika a rozmanitost jsou odpovědí na spotřebu a poptávku typická sezónnost jsou ukazatelem vyspělosti státu podíl lidí zaměstnaných ve službách stoupá v poslední době zaznamenávají dynamický rozvoj

Dělení služeb služby spotřební služby výrobní služby veřejné určené spotřebě jednotlivců a soukromých osob Př.kadeřník, prodavačka, .. služby výrobní určené organizacím, firmám a podnikatelům Př. dodej součástek do domácnosti,… služby veřejné poskytované bez nároku na zisk všem občanům Př. hasiči, lékařská péče služby privátní (soukromé) lidé si hradí sami Př. masáže, sauna, ….

Maloobchod – nejdynamičtější odvětví služeb Změny v maloobchodu: po r. 1998 intenzivní rozvoj velkých obchodů a prodejen úpadek městských center a odliv obchodní funkce na okraj měst řešení parkovacích ploch změna nákupního chování – koníček → závislost

Cestovní ruch Dočasná změna místa pobytu, tj. cestování a přebývání mimo místo trvalého bydliště, ne déle než 1 rok, zpravidla ve volném čase za účelem rekreace, rozvoje poznání a spojení mezi lidmi Definice dle WTO = World Trade Oraganisation (Světová organizace cestovního ruchu) z r. 1991

Formy a druhy CR: pobytový – nejběžnější poznávací – poznávání přírodních n. kulturních zajímavostí lázeňský – spojení pohybu v lázních s kulturním vyžitím sportovní – prožitky spojené se sportovní aktivitou – cykloturistika, horolezectví, lyžování, pasivní sportování, … kongresový – setkávání odborníků s odborným programem náboženský – spojen s účastí na poutích věřících – pouť do jeruzaléma, Santiaga de Compostela, Mekky, ….. motivační – cestujícími jsou ocenění zaměstnanci firem za dobrou práci, součástí bývá posílení vztahů zaměstnanců k firmě nebo budování pracovního kolektivu

Poskytovatelé zájezdů Cestovní kanceláře společnost, která organizuje, nabízí a prodává jednotlivé služby cestovního ruchu a jejich kombinace zájezdy vytváří Cestovní agentury prodejny zájezdů – prodávají produkty cestovních kanceláří Touroperátor velkoobchodník v cestovním ruchu vyhledá atraktivní místa a nasmlouvává ubytování, stravování a doplňkové služby