Využití ICT ve výuce přírodovědy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ATMOSFÉRA.
Advertisements

PODNEBÍ.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Podnebné oblasti v České republice
Pří_013_Rozmanitost přírody_Počasí Autor: Zdeňka Bartlová
Evropa Podnebí a vodstvo.
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
Studentská inovace praxí
Živá a neživá příroda Přírodověda 4. ročník.
Název: Příprava vlastního televizního zpravodajství Klíčová slova: zpravodajství, zpráva, moderátor Typ školy: 2. st. ZŠ Ročníky: 8. Tématické zaměření:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
Devátá Marta Devátá Monika
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
ATMOSFÉRA Podnebné pásy prima.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Přírodověda 5.ročník podnebí podnebné pásy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Opakování život na Zemi
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
AMERIKA Podnebí III2-Z7-I-04
Podnebí.
Hlavní světové ekosystémy (biomy)
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Podnebné pásy, počasí a nadmořská výška
Austrálie Podnebí Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_042
Přírodověda – Podnebné pásy ( Subtropický pás )
Tvorba posterů *1* - Co je to poster? *2* - Jak vypadá?
Biosféra.
Petr Cileček Denisa Junáková
VY_32_INOVACE_11_Počasí a podnebí
Didaktika geografie.
Podnebí, podnebné pásy.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK ŠKOLA: ZŠ A MŠ J. A. KOMENSKÉHO V NOVÉM STRAŠECÍ AUTOR:Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_ATMOSFÉRA ROČNÍK: 6. ročník.
Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Předmět: Zeměpis Sada: Z 8/05 Ročník: 8. ročník Jméno autora (vč. titul): Tomáš Szabo (Bc.)
PŘEDMATEMATICKÁ OBLAST 3 Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje.
= vzdušný obal Země (atmos = pára z řečtiny) - zabraňuje výkyvům teplot na Zemi - chrání Zemi před kosmickým zářením, meteority - umožňuje život na Zemi.
VY_32_INOVACE_Vac_I_14 Atmosféra Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Planeta Země Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a přírodními.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Biosféra. obsah  úvod  životní podmínky  vlivy působící na životní podmínky  závislost přírodních krajin na podnebí  kontrolní otázky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Hrachovská NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+ PŘÍ_10.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
VY_52_INOVACE_ČLAJS_06_JF Počasí a podnebí v ČR
VY_32_INOVACE_19_22_Podnebí evropy
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Jitka Plaširybová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘI_28
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Biosféra = živý obal Země.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
PTÁCI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Jazykové hádanky Jazyk a řeč.
Jak se upravit do divadla
Jak na vrstevnice s pomocí aplikace LandscapAr
Nedvědová, Kotlárová, Bannertová
Transkript prezentace:

Využití ICT ve výuce přírodovědy 5.A

Motivační část - pracovní list - interaktivní tabule

Vyřeš matematické příklady a dozvíš se správnou odpověď. Doplň do textu… „Jediný život ve vesmíru byl objeven na planetě Zemi. Živé organismy se během svého vývoje musely přizpůsobit nejrůznějším podmínkám přírody. Podmínky pro život na naší planetě ovlivňuje __________ a ___________.“ Vyřeš matematické příklady a dozvíš se správnou odpověď. S 4500 : 9 = D 12 * 3 = A 90 * 2000 = P 600 * 4 = N 33 * 3 = E 540 000 : 600 = Č 490 : 70 = Í 14 * 9 = B 2 400 : 6 = O 100 000 : 1000 =

P O Č A S Í P O D N E B Í _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ 2400 100 7 180 000 500 126 a _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ 2400 100 36 99 900 400 126 P O D N E B Í

Doplň do textu… „Jediný život ve vesmíru byl objeven na planetě Zemi. Živé organismy se během svého vývoje musely přizpůsobit nejrůznějším podmínkám přírody. Podmínky pro život na naší planetě ovlivňuje ___________ a ____________.“

VÝBORNĚ!

Úvod do tématu

Podnebí (= klima) Podnebí je určeno: Stále se opakující průběh počasí v určité oblasti. Na celé Zemi nejsou stejné podnebné podmínky. Podnebí je určeno: nadmořskou výškou oblasti vzdáleností krajiny od rovníku vzdáleností krajiny od moře

PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS SUBTROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS POLÁRNÍ PODNEBNÝ PÁS

ROVNÍK POLÁRNÍ PODNEBNÝ PÁS MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS SUBTROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS ROVNÍK TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS SUBTROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS POLÁRNÍ PODNEBNÝ PÁS

Příprava projektu Rozmanitosti přírody na Zemi - podnebné pásy „Cestujeme po celé Zemi“

Popis – stručné představení tématu Úkol – Ve skupinkách ostatním představit vybraný podnebný pás (min.papír velikosti A3, možnost práce v PowerPointu, obrázky, popisky) Postup Rozdělení do skupinek (náhodné). Sdělení úkolu a představy učitele. Los podnebného pásu. Rozdělení rolí a jednotlivých úkolů v rámci skupiny. Zpracovávání materiálů, vlastní práce (během hodin PŘ). Prezentace projektů. Hodnocení a sebehodnocení. 4. Závěr - reflexe

Fotodokumentace tvorby dětí + krátké video záběry prezentací

Závěr – zhodnocení a reflexe Co jsme se měli naučit? získat nové poznatky o jednotlivých podnebných pásech spolupracovat ve skupině, vzájemně komunikovat vyhledávat informace z různých zdrojů rozlišovat důležité informace od méně důležitých řešit problémy vzniklé při plnění úkolu naslouchat si hodnotit a sebehodnotit

Na čem musíme zapracovat? Co se nám povedlo? získat nové poznatky o jednotlivých podnebných pásech spolupracovat ve skupině, vzájemně komunikovat vyhledávat informace z různých zdrojů (internet, encyklopedie..) využít ICT ve výuce (interaktivní tabule, PowerPoint prezentace dětí) naslouchat si řešit problémy vzniklé při plnění úkolu hodnotit ostatní Na čem musíme zapracovat? souvislý mluvený projev lepší vyjadřování vyhledávání a rozlišování důležitých informací od těch méně důležitých http://www.zsvaclavahavla5a-pdy.estranky.cz/clanky/aktualitky-ze-zivota-nasi-tridy/

Vypracovala: Mgr.Pavlína Mladá ZŠ Václava Havla Poděbrady