Využití ICT ve výuce přírodovědy 5.A
Motivační část - pracovní list - interaktivní tabule
Vyřeš matematické příklady a dozvíš se správnou odpověď. Doplň do textu… „Jediný život ve vesmíru byl objeven na planetě Zemi. Živé organismy se během svého vývoje musely přizpůsobit nejrůznějším podmínkám přírody. Podmínky pro život na naší planetě ovlivňuje __________ a ___________.“ Vyřeš matematické příklady a dozvíš se správnou odpověď. S 4500 : 9 = D 12 * 3 = A 90 * 2000 = P 600 * 4 = N 33 * 3 = E 540 000 : 600 = Č 490 : 70 = Í 14 * 9 = B 2 400 : 6 = O 100 000 : 1000 =
P O Č A S Í P O D N E B Í _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ 2400 100 7 180 000 500 126 a _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ 2400 100 36 99 900 400 126 P O D N E B Í
Doplň do textu… „Jediný život ve vesmíru byl objeven na planetě Zemi. Živé organismy se během svého vývoje musely přizpůsobit nejrůznějším podmínkám přírody. Podmínky pro život na naší planetě ovlivňuje ___________ a ____________.“
VÝBORNĚ!
Úvod do tématu
Podnebí (= klima) Podnebí je určeno: Stále se opakující průběh počasí v určité oblasti. Na celé Zemi nejsou stejné podnebné podmínky. Podnebí je určeno: nadmořskou výškou oblasti vzdáleností krajiny od rovníku vzdáleností krajiny od moře
PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS SUBTROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS POLÁRNÍ PODNEBNÝ PÁS
ROVNÍK POLÁRNÍ PODNEBNÝ PÁS MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS SUBTROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS ROVNÍK TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS SUBTROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS POLÁRNÍ PODNEBNÝ PÁS
Příprava projektu Rozmanitosti přírody na Zemi - podnebné pásy „Cestujeme po celé Zemi“
Popis – stručné představení tématu Úkol – Ve skupinkách ostatním představit vybraný podnebný pás (min.papír velikosti A3, možnost práce v PowerPointu, obrázky, popisky) Postup Rozdělení do skupinek (náhodné). Sdělení úkolu a představy učitele. Los podnebného pásu. Rozdělení rolí a jednotlivých úkolů v rámci skupiny. Zpracovávání materiálů, vlastní práce (během hodin PŘ). Prezentace projektů. Hodnocení a sebehodnocení. 4. Závěr - reflexe
Fotodokumentace tvorby dětí + krátké video záběry prezentací
Závěr – zhodnocení a reflexe Co jsme se měli naučit? získat nové poznatky o jednotlivých podnebných pásech spolupracovat ve skupině, vzájemně komunikovat vyhledávat informace z různých zdrojů rozlišovat důležité informace od méně důležitých řešit problémy vzniklé při plnění úkolu naslouchat si hodnotit a sebehodnotit
Na čem musíme zapracovat? Co se nám povedlo? získat nové poznatky o jednotlivých podnebných pásech spolupracovat ve skupině, vzájemně komunikovat vyhledávat informace z různých zdrojů (internet, encyklopedie..) využít ICT ve výuce (interaktivní tabule, PowerPoint prezentace dětí) naslouchat si řešit problémy vzniklé při plnění úkolu hodnotit ostatní Na čem musíme zapracovat? souvislý mluvený projev lepší vyjadřování vyhledávání a rozlišování důležitých informací od těch méně důležitých http://www.zsvaclavahavla5a-pdy.estranky.cz/clanky/aktualitky-ze-zivota-nasi-tridy/
Vypracovala: Mgr.Pavlína Mladá ZŠ Václava Havla Poděbrady