EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/34.0496 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jehličkové tiskárny.
Advertisements

Laserová tiskárna barevná
Publikované materiály pochází ze zdrojů autora.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_17 Název vzdělávacího materiáluDigitalizace a virtualizace reálných objektů Jméno.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Přídavná zařízení.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_18 Název vzdělávacího materiáluMetadata a metainformace Jméno autoraIng. Bulka.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_19 Název vzdělávacího materiáluLicence a registrace software Jméno autoraIng. Bulka.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
na interaktivní tabuli
POČÍTAČOVÉ TISKÁRNY VY_32_INOVACE_E3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
TISKÁRNY.
TISKÁRNY VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ PC.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Tiskárny.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Výstupní zařízení počítače
Počítačová grafika.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Inkoustové tiskárny
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Jehličková tiskárna
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_2_1_04 Název vzdělávacího materiáluProcesory Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
LED tiskárna barevná Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí LED diod resp. práškového toneru. Využívají se celkem čtyři tonery (tři barevné,
Periferní zařízení.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A20 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření květen.
Informatika - Tiskárny akademický rok 2013/2014
Inkoustová tiskárna Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí inkoustu. Obr. 1.
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg. č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 1 _ 2 _03 Název vzdělávacího materiáluZákladní deska počítače a sběrnice Jméno autoraIng.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_13 Název vzdělávacího materiáluInformační systémy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Výstupní počítačová zařízení tiskárny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_01 Název vzdělávacího materiáluObecné termíny z oblasti informací Jméno autoraIng.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_11 Název vzdělávacího materiáluAntivirové programy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
Podle principu tisku se dělí na:
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – tiskárny, 2. část Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Jazyk: čeština Datum vytvoření:21.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Počítačové tiskárny - úvod Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_238.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_13_TISKARNY.
TISKÁRNY  Jehličkové  Inkoustové  Laserové  Termosublimační  Termální.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Hardware osobního počítače Název vzdělávacího materiálu:Hardware.
Periferní zařízení počítače - opakování
PC Výstupní periferie.
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_2_11 Název vzdělávacího materiálu Výstupní zařízení - tiskárny Jméno autoraIng. Bulka Josef Tematická oblast Hardware počítačů a operační systémy Vzdělávací oborVšechny obory školy Předmět Informační a komunikační technologie Ročník1. a 2. ročník Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení, řešení problému, pracovní, sociální, komunikativní a personální. Průřezové téma Informační a komunikační technologie, Člověk a svět práce, Člověk a životní prostředí, Občan v demokratické společnosti.

Tento výukový materiál je plně v souladu s Autorským zákonem ( jsou zde dodržována všechna autorská práva). Pokud není uvedeno jinak, autorem textů a obrázků je Ing. Josef Bulka. Časový harmonogram1 vyučovací hodina Použitá literatura a zdroje Internet – Wikipedia Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec - Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN Pomůcky a prostředky Dataprojektor, výpočetní technika, názorné pomůcky a díly hardware z oblasti výpočetní techniky. Anotace Problematika počítačové gramotnosti, pojmy informační a komunikační technologie (ICT). Způsob využití výukového materiálu ve výuce Výklad a cvičení. Opakování a domácí příprava žáků na vyučování. Datum (období) vytvoření vzdělávacího materiálu Září 2012

Tiskárna je výstupní periferní zařízení počítače sloužící k převodu dat nebo obrazu na papír. Umožňuje tak viditelně a zejména trvale pro archivaci zaznamenat výsledky naší práce. Tiskárny můžeme dělit podle způsobu tisku, dosažené kvality tisku, použité technologie, atd. Podle způsobu tisku rozdělujeme tiskárny: 1.písmo vzniká dotykem papíru se světelným válcem, tepelnou hlavou, teplotně závislou barvící fólií, nebo inkoustem (dotekové – tzv. neimpaktní) 2.pracující na principu psacího (příklepové – tzv. impaktní)

Mezi dotekové tiskárny řadíme: 1.inkoustové 2.laserové 3.LED 4.termální (tepelné) Mezi příklepové tiskárny řadíme: 1.řádkové 2.jehličkové 3.s kulovou hlavou nebo typovým kolečkem (zastaralé, dnes již málo využívané)

Stručný popis nejčastěji používaných tiskáren 1.Jehličková tiskárna – (zástupce příklepových tiskáren) Využívají k tisku jednotlivých znaků metodu sestavovaných znaků. Princip tisku metodou sestavovaných znaků je založen na zvýrazňování určitých bodů ve zvoleném rastru. Zdroj: Autor: Fourohfour

Tisk spočívá v tom, že jehla umístěná posuvně ve vodítku je v daný okamžik a na určité poloze přirážena kladívkem k barvicí pásku a za ní se nacházející papír. Jehličky jsou pomocí elektromagnetů vystřelovány vpřed a z barvicí pásky přenášejí na papír jednotlivé body. Průměr jehličky se pohybuje od 0,2 do 0,3 mm. Pro potlačení bodového charakteru písma vykonává tisková hlava pro každou řádku textu dva průchody.

Výhody jehličkových tiskáren: malé provozní náklady možnost tisku přes kopírovací papír tisk na volné listy i na nekonečný papír Nevýhody: hlučnost provozu nízká kvalita tisku nízká rychlost při tisku grafických souborů Zdroj:

2. Inkoustové (tryskové) tiskárny Jedná se o tiskárnu dotekovou s maticí trysek. Tisková hlava nepřichází do styku s papírem. Tento typ tiskárny má principielně velmi podobný mechanismus jako tiskárna jehličková, ale místo jehel jsou v tiskové hlavě trysky, ze kterých je vypuzován inkoust v podobě malých kapiček na papír. K vypuzování inkoustu z trubiček se používají tři principy: tepelné působení piezoelektrický jev tuhé inkousty

Principielní schéma inkoustové tiskárny Zdroj: 1.elektronika tiskárny 2.válec tiskárny 3.zásobníky s barevnými inkousty 4.tisková hlava s tryskami 5.papír

Výhody inkoustových tiskáren: nehlučné podstatně rychlejší při tisku grafiky kvalitní barevný tisk (zejména vosky) Nevýhody: vysoké provozní náklady, zvláště při tisku fotografií rychlé opotřebení tiskových hlav rozpíjení inkoustu na nekvalitním papíře

3.Laserové tiskárny Je to tiskárna doteková, stránková, podle způsobu její práce. V paměti tiskárny je nejprve vytvořen obsah celé stránky, ta je potom vytištěna. Před tiskem se nejprve vytvoří rastrová bitová mapa výsledného obrazu, kterou tvoří síť bodů, které se budou následně tisknout. Bitová mapa je před přenosem do tiskové mechaniky naplněna logickými hodnotami, které určují, které konkrétní body se budou, nebo nebudou tisknout.

Princip činnosti 1.Princip činnosti laserových tiskáren je založen na vzájemném silovém působení částí, které jsou nabity náboji (souhlasně nabité částice se odpuzují a nesouhlasně se přitahují). 2.Využívá fotocitlivých vlastností světelného válce, který je potažen speciální polovodičovou vrstvou. 3.Jeden pracovní cyklus se skládá z těchto kroků: a) nabití světelného válce záporným nábojem b) osvit světelného válce c) přenos toneru na světelný válec d) přenos toneru z válce na papír e) fixace toneru na papír f) vyčištění světelného válce

Principielní schéma laserové tiskárny 1.elektronika tiskárny 2.selenový válec, deflektor a laser 3.zásobník s tonerem 4.pec 5.odlučovač náboje a podavač potištěných listů Zdroj:

Výhody laserových tiskáren : rychlost a preciznost tisku nedisponuje tiskovou hlavou (ticho při práci) snadná údržba tiskárny Nevýhody: vysoká cena tonerů (především barevných) tisk fotografií a obrázků není tak kvalitní jako u inkoustů (zejména voskových) větší rozměr než inkoustové, zabírají větší místo na stole

Zadání 1 Zjistěte z literatury nebo na Internetu, jaké vlastnosti jsou typické pro řádkové tiskárny a pro tiskárny s kulovou hlavou. Na jakém principu pracují a v čem se liší od jehličkových tiskáren? Zadání 2 V čem se liší LED tiskárna od laserové tiskárny? Najděte na Internetu alespoň dva typy LED tiskáren a popište, na jakém principu pracují.

1.Mezi příklepové tiskárny patří: a)jehličková tiskárna b)inkoustová tiskárna c)laserová tiskárna 2.Mezi dotekové patří: a)laserová tiskárna b)jehličková tiskárna c)řádková tiskárna

3.Jehličková tiskárna využívá pro tisk: a)inkoust b)práškový toner c)jehličky 4.Laserová tiskárna využívá pro tisk: a)práškový toner b)jehličky c)inkoust

5.Fotocitlivých vlastností světelného válce využívá pro tisk: a)inkoustová tiskárna b)laserová tiskárna c)jehličková tiskárna 6.Piezoelektrický jev využívá pro tisk: d)laserová tiskárna e)jehličková tiskárna f)inkoustová tiskárna

Seznam odkazů a použité literatury: 1.Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec - Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN Horst Jansen – Heinrich Rotter a kolektiv – Informační a komunikační technika, Europa – Sobotáles, Praha Jiří Plášil, PC pro školy, nakladatelství KOPP, České Budějovice, ISBN