ZEMĚPIS ZEMĚPIS LÁZEŇSTVÍ v ČR 8. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MINERÁLNÍ VODY A PRAMENY
Advertisements

autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s nejznámějším západočeským.
KARLOVARSKÝ KRAJ.
Česká republika 5. ročník
Prvouka – 2.ročník ZŠ „ČR a hlavní město Praha“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, cestovní,
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ ČR 8. ročník
Karlovarský kraj K.
Hydrologické poměry – podzemní vody
Karlovarský kraj.
KARLOVARSKÝ KRAJ ČESKÁ REPUBLIKA.
PRAHA Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Karlovarský kraj Krajské město Karlovy Vary Z á kladn í š kola Nový Jič í n, Komensk é ho 68, př í spěvkov á organizace EU – OPVK 1.4. – Inovativně ke.
ZEMĚPIS KRAJE ČR - ADMINISTRATIVNÍ ROZDĚLENÍ 9. roč.
Povrch a vodstvo ČR 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
LUHAČOVICE
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR 8. ročník.
Aneta Kafková, Marie Strašíková
JIŽNÍ EVROPA.
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_64.
Karlovarský kraj Nejmenší kraj – 3 okresy Příhraniční poloha –
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
´ ˇ ´ ˇ ´.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Hydrologické poměry – podzemní vody
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Hydrologické poměry - podzemní vody
Naše vlast Prvouka – 3. ročník
KARLOVARSKÝ KRAJ.
Karlovarský kraj Rozloha – km2 Počet obyvatel –
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: M. Motlová: PRAHA známá i neznámá, Euromedia Group k. s., E. Obůrková: Výlety s dětmi v Praze.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZEMĚPIS ročník JEZERA, PŘEHRADNÍ NÁDRŽE
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Karlovarský kraj Kraj horké vody Třída:9.A
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Česká republika 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Lázně v čr Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Pavlátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
VY_32_INOVACE_CER_13 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Lokalizace lázeňských středisek - řešení Jméno.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_10.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_14.
Karlovarský kraj. Základní údaje Karlovarský kraj je proslulý svým lázeňstvím. Nejznámějšími lázeňskými městy jsou Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Františkovy.
 LÁZNĚ LUHAČOVICE LÁZNĚ LUHAČOVICE  LÁZNĚ LEOPOLDOV LÁZNĚ LEOPOLDOV  LÁZNĚ NEZDENICE LÁZNĚ NEZDENICE  SIRNATÉ LÁZNĚ OSTROŽSKÁ NOVÁ VES SIRNATÉ LÁZNĚ.
 Nejmladší České lázně. Lázně zahájily svůj provoz v únoru roku Lázně jsou v těsné blízkosti zámku. Jedná se o vody hypertonické studené. Lázně.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Pavlátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_ZEMĚPIS Téma: Karlovarský kraj Ročník: 9.
K ARLOVARSKÝ KRAJ – LÁZNĚ, KTERÉ ZNÁ CELÝ SVĚT VY_32_I NOVACE _11KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
KARLOVARSKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_11_A_11_Karlovarský kraj Téma: Vlastivěda.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.34_regiony_ceske_republiky_IX Ročník: osmý.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_ZEMĚPIS TEMA: ČR – KARLOVARSKÝ KRAJ ČÍSLO PROJEKTU:
Karlovarský kraj Obsah Základní informace Základní informace Navštěvované oblasti Navštěvované oblasti Zdroje Zdroje.
Nejzápadnější kraj ČR Krajské město Karlovy Vary 3. nejmenší kraj ČR
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – PODZEMNÍ VODY
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
MARIÁNSKÉ LÁZNĚ.
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Transkript prezentace:

ZEMĚPIS ZEMĚPIS LÁZEŇSTVÍ v ČR 8. ročník

LÁZEŇSTVÍ V ČR Předmět: Zeměpis Ročník: 8. Vypracovala: Mgr. Jana Závodná

SAMOSTATNÁ PRÁCE: JAK VZNIKAJÍ PRAMENY? V KTERÉ ČÁSTI ČR SE VYSKYTUJÍ NEJVĚTŠÍ ZÁSOBY MINERÁLNÍCH VOD? VYSVĚTLI POJEM LÁZEŇSKÝ TROJÚHELNÍK. KTERÝM MINERÁLNÍM PRAMENŮM SE ŘÍKÁ TEPLICE? JAK SE NAZÝVÁ NEJTEPLEJŠÍ MINERÁLNÍ PRAMEN ČR? KTERÉ MINERÁLNÍ VODY SI MŮŽETE KOUPIT V OBCHODECH?

PŘESMYČKY-VYLUŠTI NÁZVY LÁZNÍ 1. BETŘOŇ 2. SEJENÍK 3. PETLICE 4. CHYJÁVOM 5. DĚBODRAPY 6. HOLAVUČICE

ŘEŠENÍ 1. TŘEBOŇ 2. JESENÍK 3. TEPLICE 4. JÁCHYMOV 5. PODĚBRADY 6. LUHAČOVICE

ČESKÁ REPUBLIKA MÁ VELKÉ MNOŽSTVÍ MINERÁLNÍCH VOD. MINERÁLNÍ VODY JSOU VODY, KTERÉ MAJÍ V 1litru VÍCE NEŽ 1gram ROZPUŠTĚNÝCH MINERÁLNÍCH LÁTEK. LÉČIVÉ ÚČINKY MINERÁLNÍCH VOD URČUJÍ ROZPUŠTĚNÉ MINERÁLNÍ LÁTKY, TEPLOTA NEBO PŘIROZENÁ RADIOAKTIVITA.

VŘÍDLA JSOU HORKÉ MINERÁLNÍ PRAMENY S TEPLOTOU NAD 50°C. TEPLICE JSOU MINERÁLNÍ VODY S TEPLOTOU PŘES 20° C. VŘÍDLA JSOU HORKÉ MINERÁLNÍ PRAMENY S TEPLOTOU NAD 50°C. NEJVÍCE MINERÁLNÍCH VOD SE NACHÁZÍ NA SZ ČECH.

ZÁPADOČESKÝ LÁZEŇSKÝ TROJÚHELNÍK KARLOVY VARY MARIÁNSKÉ LÁZNĚ FRANTIŠKOVY LÁZNĚ

KARLOVY VARY NAŠE NEJVĚTŠÍ A NEJVÝZNAMNĚJŠÍ LÁZNĚ. PODLE LEGEND JE ZALOŽIL KAREL IV., KTERÝ ZDE POSTAVIL LOVECKÝ ZÁMEČEK. LÉČIVÝM ZDROJEM JE MINERÁLNÍ TERMÁLNÍ VODA. OBSAHUJE 40 RŮZNÝCH VZÁCNÝCH PRVKŮ. VOD SE VYUŽÍVÁ PŘEDEVŠÍM K PITNÉ LÉČBĚ.

KARLOVY VARY

KARLOVY VARY-HOTEL THERMAL

KARLOVARSKÉ VŘÍDLO NEJTEPLEJŠÍ MINERÁLNÍ PRAMEN V ČR. TRYSKÁ Z HLOUBKY 2000m, JEHO TEPLOTA JE 73°C. VZNIK SOUVISÍ S TŘETIHORNÍ GEOLOGICKOU ČINNOSTÍ. VODA JE PROSYCENA OXIDEM UHLIČITÝM, KTERÝ JI VYHÁNÍ NA POVRCH, KDE TRYSKÁ JAKO GEJZÍR.

KARLOVARSKÉ VŘÍDLO

MLÝNSKÁ KOLONÁDA

FRANTIŠKOVY LÁZNĚ MĚSTO ZALOŽIL CÍSAŘ FRANTIŠEK I. JAKO 1. SLATINNÉ LÁZNĚ NA SVĚTĚ. SYMBOLEM MĚSTA JE SOCHA MALÉHO CHLAPCE S RYBOU.

FRANTIŠKŮV PRAMEN

MARIÁNSKÉ LÁZNĚ NEJMLADŠÍ Z LÁZEŇSKÉHO TROJÚHELNÍKU. MINERÁLNÍ PRAMENY OBSAHUJÍ ŽELEZNATÉ KYSELKY. NEJZNÁMĚJŠÍ JE MARIIN PRAMEN, KTERÝ DAL MĚSTU NÁZEV.

MARIÁNSKÉ LÁZNĚ

MARIÁNSKÉ LÁZNĚ ZPÍVAJÍCÍ FONTÁNA

JÁCHYMOV LÁZEŇSKÉ MĚSTO V KRUŠNÝCH HORÁCH. K LÉČBĚ SE VYUŽÍVAJÍ TERMÁLNÍ PRAMENY S PŘIROZENOU RADIOAKTIVITOU O TEPLOTĚ 28°C. OBSAHUJÍ VZÁCNÉ PLYNY (např. radon). LÉČÍ SE ZDE NEMOCI POHYBOVÉHO ÚSTROJÍ.

JÁCHYMOV HOTEL RÁDIUM PALAC LÁZEŇSKÝ DŮM CURIE

TŘEBOŇ LÁZNĚ V JIŽNÍCH ČECHÁCH. K LÉČEBNÝM ÚČINKŮM SE VYUŽÍVAJÍ KOUPELE A ZÁBALY Z RAŠELINY. NEJZNÁMĚJŠÍ JE LÁZEŇSKÝ DŮM AURORA. LÉČÍ SE ZDE NEMOCI POHYBOVÉHO ÚSTROJÍ.

TŘEBOŇ

PODĚBRADY LÁZNĚ ZALOŽENY JIŽ V 17. STOLETÍ V POLABSKÉ NÍŽINĚ. LÉČÍ SE ZDE PŘEDEVŠÍM NEMOCI SRDCE A CÉV. K PITNÉ LÉČBĚ SE VYUŽÍVÁ VODA PODĚDRADKA.

PODĚBRADY

JESENÍK LÁZNĚ JESENÍK ZALOŽIL VINCENC PRIESSNITZ V ROCE 1820. ODHALIL LÉČEBNÉ ÚČINKY PRAMENITÉ STUDENÉ VODY. LÁZNĚ MAJÍ PŘÍZNIVÉ PODMÍNKY PRO LÉČENÍ NEMOCÍ DÝCHACÍCH CEST.

JESENÍK

LUHAČOVICE NEJVĚTŠÍ LÁZNĚ NA MORAVĚ A 4. NEJVĚTŠÍ LÁZNĚ V ČR. LÉČÍ SE ZDE NEMOCI DÝCHACÍ A TRÁVICÍ SOUSTAVY. PRAMEN VINCENTKA NEJZNÁMĚJŠÍ PRAMEN LUHAČOVIC

LUHAČOVICE

KARLOVA STUDÁNKA LÁZNĚ V HRUBÉM JESENÍKU ZALOŽENÉ NEJMLADŠÍM SYNEM MARIE TEREZIE-MAXMILIÁNEM II. FRANTIŠKEM.

KARLOVA STUDÁNKA

Téma: Lázeňství v ČR - 8. roč. Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Jana Závodná ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)