Luboš Fábera T4.A Množiny. Průnik dvou množin Průnik množin A, B je množina všech takových prvků základní množiny, které patří do množiny A i do množiny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příklad k vysvětlení toho, že i žák, který se v přijímacím řízení umístí hluboko pod čarou přijetí, se může s velkou pravděpodobností dostat na školu,
Advertisements

Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
Úvod do databázových systémů
PERMUTACE a VARIACE 2.1 Permutace 2.2 Variace bez opakování
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
„EU peníze středním školám“
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
Úvod do Teorie množin.
PERMUTACE a VARIACE 2.1 Permutace 2.2 Variace bez opakování
Teorie pravděpodobnosti
Nejmenší společný násobek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Společný násobek nejmenší společný násobek (n)
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá presentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
POZNÁMKY ve formátu PDF
VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Množinová symbolika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Únorové počítání.
Teorie ICT.
VY_32_INOVACE_21-13 Pravděpodobnost 12
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Mikroekonomie I Chování spotřebitele, poptávka na trhu produktů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
ORIENTOVANÉ GRAFY V této části se seznámíme s následujícími pojmy:
VENNOVY DIAGRAMY.
Seminář 2. Nabídka a poptávka
Úvod do databázových systémů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Pravděpodobnost (pracovní verze). 1. Definice pojmů Jednoduchý/náhodný pokus (simple experiment)  Akt vedoucí k jednomu výsledku - např. hod kostkou,
VY_42_INOVACE_386_NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK, NEJVĚTŠÍ SPOLEČNÝ DĚLITEL
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
21..
POČET PRAVDĚPODOBNOSTI
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Užití Vennových diagramů ve slovních úlohách
MNOŽINY Příklad 1 Ze 30 žáků třídy celkem 25 odebírá alespoň 1 počítačový časopis. CHIP odebírá 10 žáků, LEVEL 19 žáků. Kolik žáků odebírá oba časopisy?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_762.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Množinové pojmy – průnik, sjednocení, rozdíl množin
Množiny.
Mlhavost Fuzzy logika, fuzzy množiny, fuzzy čísla
Úvod do logiky (presentace 2) Naivní teorie množin, relace a funkce
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mlhavost Fuzzy logika, fuzzy množiny, fuzzy čísla
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Operace s množinami Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_09 Název materiáluKombinatorické.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_24 Název materiáluVennovy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek. Množina: skupina (souhrn, soubor) nějakých objektů.
Množina bodů dané vlastnosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek
VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek
ZŠ Ludgeřovice Ema Musálková
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Kombinatorika VY_32_INOVACE_ ledna 2014
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Informatika pro ekonomy přednáška 8
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNOŽINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
MNOŽINY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek.
M-Ji-CU007-Mnozinove_operace
Transkript prezentace:

Luboš Fábera T4.A Množiny

Průnik dvou množin Průnik množin A, B je množina všech takových prvků základní množiny, které patří do množiny A i do množiny B.

Sjednocení dvou množin Sjednocení množin A, B je množina všech takových prvků základní množiny, které patří do množiny A nebo do množiny B

Doplněk množiny Doplněk množiny A je množina všech prvků x základní množiny, pro které platí, že x nepatří do množiny A.

Rozdíl množin Rozdíl množin A, B je množina všech prvků x základní množiny, že x patří do množiny A a nepatří do množiny B

Vennovy diagramy

Na škole je 270 studentů. Studenti si mohou vybrat dva semináře. Relaxační seminář a Spací seminář. Alespoň jeden seminář si vybrala třetina studentů. Právě jeden seminář si vybralo 66 studentů. Počet žáků, kteří si vybrali pouze 1. seminář, je dvakrát větší než počet žáků, kteří si vybrali pouze 2. seminář. Kolik studentů si vybralo a) Relaxační seminář b) Spací seminář c) oba semináře

U = 270 a + c = 66 b=24 c = 1/2 a 3/2 a = 66 a = 44 c = 22 a + b + c = 90 d = 180 b = 24 a=44b=24c = 22 U = 270 d = 180

Na hostině se podává polévka, hlavní jídlo a zákusek. Hostitel pozval 50 lidí a teď potřebuje zjistit kolik jídla má objednat. 3 lidé chtějí pouze polévku a 8 pouze hlavní chod. Pouze polévku a hlavní chod chce 5 lidí, pouze hlavní chod a zákusek chce 6 lidí. Všechny chody chce 22 lidí. Polévku nebo zákusek chce 33 lidí. a) Kolik lidí chce pouze zákusek? b) Kolik lidí chce polévku a zákusek? c) Kolik lidí nebude jíst vůbec?

U = 50 a = 3 c = 8 b = 5 f = 6 e = 22 a + b + d + e = d + 22 = 33 => d = 3 d + e + f + g = 33 h = g = 33 => g = 2 50 – (a + b + c + d + e + f + g) = h 50 – 49 = h => h = 1 a) 2 lidé chtějí pouze zákusek. b) Polévku a zákusek chtějí 3 lidé. c) 1 člověk nebude jíst vůbec. a = 3c = 8 d = 3 f =6 g = 2 e=22 b=5 h = 1 U = 50