PŘÍVLASTEK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
SKLADBA PŘÍVLASTEK 2. část.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Změň věty tázací ve věty oznamovací Píše Adam domácí úkol? Kvetou na jaře sněženky? Opadává na podzim listí? Pouští Daniel rád draky? Rostou v lese houby?
Přívlastek Český jazyk 6. ročník ZŠ
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Přívlastek postupně rozvíjející
Přívlastek, vedlejší věta přívlastková
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Přívlastek 2 Český jazyk 6. ročník ZŠ
Přívlastek (Pk).
PŘÍVLASTEK Mgr. Michal Oblouk.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Přívlastek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Soutěž: ze slov utvořte větu oznamovací, rozkazovací , přací a tázací
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘÍVLASTEK, DOPLNĚK
PŘÍVLASTEK A JEHO DRUHY 8. ročník.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Komplexní jazykový rozbor
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Druhy přídavných jmen 6. ročník.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Rozvíjející větné členy - opakování -
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
PŘEDLOŽKY PŘED NÁMI S VČELKOU MIJOU
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ druhy přívlastku Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přívlastek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_14_SKLADBA.
Číslo přílohy VY_ 32_INOVACE_11_PODMĚT NĚKOLIKANÁSOBNÝ Škola, autor: ZŠ a MŠ s polským jazykem vyuč. Bukovec, Mgr. Aniela Jochymková Předmět: Český jazyk.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Podstatná jména Napiš, co vidíš na obrázku.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.9 Předložky a předpony Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
Mgr.Kateřina Karbulová, 2011, Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových, Ostrava.
Základní škola Jablonec nad Nisou – Mšeno, Mozartova 24, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_CJIIb-03 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr.
Rozbor věty jednoduché Mgr. Jablečníková J. – ZŠ Horní Slavkov číslo šablony III/2 VY_32_INOVACE_84_ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Kolářová, Marková, Pecha 8.B
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 11_Skladebné dvojice
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Věta Hasiči museli vyjíždět v Příbrami několikrát kvůli spadlým stromům a větvím, ohrožujícím bezpečnost silničního provozu.
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Přívlastek Rozvíjí podstatné jméno Ptáme se: jaký, který, čí? Je vyjádřen: podst. jménem, příd. jménem, zájmenem, číslovkou, popř. infinitivem.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
Rozvíjející větné členy
VY_32_INOVACE_65_Přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Transkript prezentace:

PŘÍVLASTEK

Vyhledejte ve větách přívlastky a rozlište shodné a neshodné Kamarádím se i s bratrovými spolužáky. To je kolo našeho Mirka. Jízda vlakem se nám líbila. Potřebujeme koupit novou skříň. Na zimu mi babička uplete svetr z vlny.

Na třídních schůzkách se objevilo málo rodičů. Dobře zamkni dveře od domu. Tady se nebudou rušit žádné linky autobusů. V lese jsme spatřili stopy srnek. Nádražní hala byla přeplněna.

ŘEŠENÍ Kamarádím se i s bratrovými spolužáky. Pks To je kolo našeho Mirka.Pks, Pkn Jízda vlakem se nám líbila. Pkn Potřebujeme koupit novou skříň.Pks Na zimu mi babička uplete svetr z vlny.Pkn

Na třídních schůzkách se objevilo málo rodičů.Pks Dobře zamkni dveře od domu.Pkn Tady se nebudou rušit žádné linky autobusů.Pks, Pkn V lese jsme spatřili stopy srnek.Pkn Nádražní hala byla přeplněna. Pks

Kvůli dětským přáním – kvůli přáním _________________________. Místo přívlastku shodného užijte přívlastku neshodného a naopak. Podtrhni je a urči druh. Kvůli dětským přáním – kvůli přáním _________________________. Prsten ze zlata - _________________ prsten. Tyčinka s oříšky - _________________ tyčinka. K psí boudě – k boudě _________________. Proud v moři - ___________________ proud.

S Eviným deníkem – s deníkem __________________. Doprava autobusem - ___________________ doprava. Žáci z Brna - _____________________ žáci. Do zeleninového salátu – do salátu ze ____________________. Medvídek chlapce - _______________________ medvídek.

Kvůli dětským(Pks) přáním – kvůli přáním dětí. (Pkn) Prsten ze zlata(Pkn) -zlatý prsten.(Pks) Tyčinka s oříšky(Pkn) – oříšková tyčinka.(Pks) K psí (Pks) boudě – k boudě psa. (Pkn) Proud v moři (Pkn)- mořský proud. (Pks)

S Eviným (Pks) deníkem – s deníkem Evy. (Pkn) Doprava autobusem (Pkn) – autobusová doprava. (Pks) Žáci z Brna (Pkn) - brněnští žáci.(Pks) Do zeleninového (Pks) salátu – do salátu ze zeleniny.(Pkn) Medvídek chlapce (Pkn) - chlapcův medvídek. (Pks)

Nejraději mám modrou zelenou a tyrkysovou barvu. Podtrhni červeně přívlastky postupně rozvíjející a modře přívlastky několikanásobné. Doplň chybějící čárky: Nejraději mám modrou zelenou a tyrkysovou barvu. Ráda nosím starou tyrkysovou šálu. Koupila jsem si nové zlaté náušnice. Ve výkladu byly vystaveny maličké střední i obrovské náušnice. Nemám ráda žádná domácí zvířata. Miluju zvířata divoká i domácí. Ten starý popletený pán zazvonil u dveří. Ten pán je ale divný a popletený

Nejraději mám modrou, zelenou a tyrkysovou barvu. Ráda nosím starou tyrkysovou šálu. Koupila jsem si nové zlaté náušnice. Ve výkladu byly vystaveny maličké, střední i obrovské náušnice. Nemám ráda žádná domácí zvířata. Miluju zvířata, divoká i domácí. Ten starý popletený pán zazvonil u dveří. Ten pán je ale divný a popletený.