PŮDA, ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNICTVÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Zemědělství – 1. část.
GEOLOGIE, GEOMORFOLOGIE
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Smíšené a listnaté lesy
Půda v ČR Hlavní zdroj obživy.
Příroda v ČR Lesy tvoří v ČR asi 33% rozlohy území.
Stromy.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ČR – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY K/41, M/01
Zemědělství ČR.
Česká republika Živá příroda Z_104_Česká_republika_Živá_příroda
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Úrodnost půdy, půdní druhy, půdní typy
Zemědělství České republiky.
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
Zemědělství.
Barča Janková Markét Nedělová
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Zem ě d ě lství a potraviná ř ský pr ů mysl Č R Adéla Svejkovská 3.C.
Zemědělství.
Krajiny ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Povrch ČR.
Lesy mírného pásu Listnaté (J) Smíšené Jehličnaté (S)
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Zemědělství Seznámení s živočišnou výrobou
Zemědělství ČR Název školy
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Rostlinstvo a živočišstvo
MÍRNÝ PÁS.
Půdy České republiky Igor Dostal.
ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR.
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Povrch krajiny VY_III/2_inovace_10_ Povrch krajiny Autor: Mgr. Karin Cahlíková.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_15_05_mírný pás. Rostliny: Pšenice, žito, ječmen, oves, brambory, cukrová řepa, vinná réva, kukuřice. MÍRNÝ PÁS pšenice žito ječmen.
Člověk a příroda Zeměpis VI. ročník Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Příroda v krajině Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda.
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_04 TEMA:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
David Fischer a Ladislav Odvárka 9.A
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Přírodní společenstva v České republice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Krajina České republiky
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
zpracovaný v rámci projektu
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Přírodní společenstva v České republice: LES
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
VY_32_INOVACE_07_Olomoucký kraj
Transkript prezentace:

PŮDA, ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNICTVÍ Mgr. Iva Lulayová

ÚKOLY S pomocí atlasu str. 10 určete Jaký je rozdíl mezi půdními typy a půdními druhy? Podle čeho určuje úrodnost půdy Přiřaďte názvy půd do obrázku (podzol, černozem, hnědozem, hnědé půdy) co je to nivní půda 1250 m n.m. 350 m n.m. 250 m n.m.

ODPOVĚDI půdní typy – podle úrodnosti půdní druhy – podle velikosti částic úrodnost půdy se určuje podle výšky humusového horizontu nivní půda – okolo řek, zaplavována při povodních podzoly 1250 m n.m. Hnědé půdy 350 m n.m. hnědozem 250 m n.m. černozem

ÚKOLY Doplň tabulku (přiřaď názvy a urči oblasti) (využij atlas) Kukuřičná, Bramborářská, Horská, Řepařská Oblasti z mapy Název oblasti nížiny Černozem, orná půda Slunečnice, vinná réva, ovoce, kukuřice, zelenina Nížiny Hnědozem, orná půda Pšenice, ječmen, cukrovka Do 500 m n.m. Podzoly, orná půda Obilniny, brambory, len, řepka Nad 600 m n.m. Asi 8% ČR Pastviny, oves

ÚKOLY Doplň tabulku (přiřaď názvy a urči oblasti) Kukuřičná, Bramborářská, Horská, Řepařská Oblasti z mapy Název oblasti KUKUŘIČNÁ nížiny Černozem, orná půda Slunečnice, vinná réva, ovoce, kukuřice, zelenina Hodonínsko, Břeclavsko, Znojemsko ŘEPAŘSKÁ Nížiny Hnědozem, orná půda Pšenice, ječmen, cukrovka Polabí, dolní Poohří, Haná BRAMBORÁŘSKÁ Do 500 m n.m. Podzoly, orná půda Obilniny, brambory, len, řepka Českomoravská vrch. HORSKÁ Nad 600 m n.m. Asi 8% ČR Pastviny, oves Horské a podhorské obl.

ZEMĚDĚLSTVÍ zemědělské půdy 54% celkové rozlohy ČR => orná půda, vinice, chmelnice, zahrady, ovocné sady a trvalé travní porosty podíl orné půdy ze zemědělské je 72% největší podíl zemědělství Lounsko, Litoměřicko, Prostějovsko, Hradec Králové nejméně horské oblasti

ZEMĚDĚLSTVÍ HISTORIE MALÁ POLÍČKA ZEMĚDĚLSKÁ DRUŽSTVA = KOLEKTIVIZACE ROZDĚLOVÁNÍ

ZEMĚDĚLSTVÍ živočišné – velké úbytky – klesá spotřeba = DOVOZ

LESNICTVÍ -PŮVODNÍ LESY původní lesy – listnaté Dnes jehličnany = 80% (smrk 57%, borovice, modřín, …) listnaté = 20% (dub, buk, olše, bříza, …)

LESNICTVÍ - ZMĚNA LESŮ od středověku měněny na jehličnaté 19. století – průmysl = smrk 20 st. Monokultury smrku = rychleji roste DŮSLEDKY => Ohrožení polomy kůrovec – Co se proti tomu dá dělat? Ohrožení znečištěním nejvíce Jizerky, Krkonoše

DIAGRAM VÝŠKOVÁ STUPŇOVITOST 200 m n.m 600 m n.m 1000 m n.m 1602 m n.m ROVINY PAHORKATINY VRCHOVINY HORNATINY Údolní nivy Dubové lesy Bukovo – dubové lesy Dubovo – bukové lesy Bukové lesy Jedlovo – bukové lesy Smrkové lesy kleč