Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
, Praha, Goethe institut Tereza Šmídová NÚV.
Advertisements

Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Motivace ve vzdělávání dospělých Lektor: Mgr. Šárka Prachařová
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Metodická podpora úprav RVP ZV
Řídící struktury v organizaci
Kurikulární reforma a pedagogický sbor ZŠ Vrané nad Vltavou.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Motivace – základ úspěšnosti ŠVP… ? !. Ztotožnění se  Bez přijetí myšlenky vytvoření vlastní koncepce ze strany ředitele, učitelů, žáků na jakoukoliv.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
Výstupy z Úvodního semináře
Energetický průkaz budovy.  Požadavek Evropské směrnice /es.  Každá země realizuje požadavek vlastní cestou  Pro ČR se stal vzorem rakouský.
1 Modernizace veřejné správy (Praha ) Zkušenosti se zaváděním modelu CAF z pohledu regionálního manažera kvality Osnova prezentace:
Didaktické zásady výuky přírodopisu
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Spolupráce střední školy se sociálními partnery Ing. Jiří DLAPAL.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
E-learning na Gymnáziu Cheb
CZ.1.07/1.1.04/ „Digitální projektování ve strojírenství“ Střední průmyslová škola strojnická, Olomouc „Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Limita a spojitost v učivu na střední škole Vedoucí práce: RNDr. Jitka Laitochová, CSc.
Kampaň pro rovnost šancí CZ / /0216 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.. realizátor:
Evropské jazykové portfolio v praxi
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Michaela Ožanová Adéla Gajdečková
Rámcové a školní vzdělávací programy
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách Ing. Petr Distler 4. října 2013, Tábor, Veletrh nápadů učitelů chemie Přírodovědecká fakulta,
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Efektivní Knowledge management
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Didaktické formy.
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
Strukturace učiva Příprava učitelova.
SEMINÁŘ Mgr. Karolina BOSTLOVÁ
Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Inovativní způsoby rozvoje studentů a zaměstnanců
Litosféra ZEMĚPIS – DĚJEPIS
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Transkript prezentace:

Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze

Struktura dílny Proč integrace? – Důvody integrace Jak se na tom dohodnout? – Postup zavádění integrace Jak napsat osnovy? – Postup tvorby osnov Jak to učí? – Zkušenosti s realizací Jsou s tím spojené problémy? – Problémy do budoucna Jaké má integrace výhody a nevýhody? – Klady a zápory

Důvody integrace Opora v teorii Posílení mezipředmětových vazeb Praktické využívání poznatků napříč předměty „nabourávání“ bariér mezi předměty „Efektivita“ výuky více informací X méně času Podpora spolupráce učitelů

Postup zavádění integrace Inspirace – reakce na zkušenosti ICT – neschopnost prakticky využívat Z-D – vzájemné „suplování učiva“ – nedokončené souvislosti UPV – „odbourání“ obav Potřeba motivovat – získat kladný postoj Zapracování do učebního plánu Hledání konsensu – diskuse, diskuse, diskuse – Získání části sboru

Postup tvorby osnov Poznáváme svět a naši republiku Rozpracování z pohledu D a Z zvlášť Syntéza – hledání jednotících prvků – Prostorové kritérium – Časové kritérium Vlastivěda Přírodověda a Úvod do přírodních věd – Integrace na společném tématu na společné formě předmětu

Postup při tvorbě osnov II. Úvod do přírodních věd – Využití dvojaprobace Fy-Che – Přílišná „vazba“ na učební texty

Postup při tvorbě osnov III. Integrace ICT – Rozpracování výstupů ICT – „optimální“ odraz do předmětů – „logické“ oblasti využívání Matematika Český jazyk a literatura další předměty – OSZ, Zeměpis, jazyky …

Postup při tvorbě osnov IV. Složitá cesta tvorby osnov z více „zdrojových předmětů“ Potřeba přesného plánování Potřeba koordinace

Zkušenosti s realizací Výuka jednoho učitele – Případná výpomoc kolegy – Vzájemná metodická výpomoc Výuka více učitelů – Střídání Ztráta návaznosti – Souběh Náročnost na přípravu Náročnost na čas

Zkušenosti s realizací II. Výuka více učitelů – Tým – Nároky na práci individuální a týmovou Nutná podmínka – Dostatečná motivace učitelů – Zájem ze strany vedení

„Problémy“ do budoucna Dostatek didaktických materiálů Dobrá schopnost spolupráce Soustavné vylepšování – opravy chyb Udržení úrovně – Kvalita výstupů Přetrvávání „bariér“ mezi obory Oborový učitel X učitel s obory

Klady a zápory po dvou letech Lze učit efektivně a smysluplně i ve dvou Vysoká závislost na schopnostech učitelů Značná náročnost v prvních letech Změny, změny, změny Je třeba přijmout i totální neúspěch

Děkujeme za pozornost. Tomáš Pavlas – Gymnázium Rumburk Filip Dostál – Gymnázium Jana Keplera, Praha