Kombinovaná přeprava - charakteristika a rozdělení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistika v silniční dopravě
Advertisements

Doprava Ivan Gros
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Vyhlášení výsledků soutěže VOLNÁ CESTA září 2012 od 13 hodin Velké kolegium Ministerstva dopravy ČR Mediální partneři :
Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Solární systémy pro aktivní topení
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Energetický management budov Jiří Karásek Fakulta stavební, ČVUT v Praze K126.
Energetický management budov Jiří Karásek Fakulta stavební, ČVUT v Praze K126.
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Solární systémy pro aktivní topení Ing. Tomáš Kopecký 10:30.
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Vyhodnocení dotazníkového.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Návrh parametrů kontejnerového překladiště
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Kontejnerové překladiště MĚLNÍK - odborná exkurze
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Vliv dopravy na životní prostředí
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Dodávka chladu v teplárenských provozech XXIII. seminář energetiků
Sustainable Construction and RES in the Czech Republic Irena Plocková Ministry of Industry and Trade CR, Na Františku 32, Praha, CR.
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
„BOHEMIA EXPRESS“ Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice součástí evropské sítě linek kombinované dopravy spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími.
Železnice a silnice, konkurenti nebo partneři ?
SOUČASNÉ OBJEMY KOMBINOVANÉ PŘEPRAVY V ČR
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Silnice nebo železnice
Úloha dopravy v hospodářství
Využití energie Slunce
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Hodnototvorný řetězec a logistické procesy Kapitola 9: Technologické a logistické funkce článků procesních řetězců , Model článku řetězce – vstupy a.
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Vytápění Otopné soustavy teplovzdušné. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
TECHNICKÉ SLUŽBY BAHOZA s. r. o. Klimatizační jednotky tramvajových vozidel Ing. Ladislav Meluš.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kvalita dopravy v logistických procesech Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
FUNKCE DOPRAVY V LOGISTICE Logistická doprava  Dopravní systém, který vyhovuje logistickému řízení oběhových procesů, označujeme jako logistickou dopravu.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Logistika výroby a distribuce dřevěných pelet v ČR
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
Operační program životní prostředí
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Železniční nákladní doprava v 21. století
Systém vodních staveb v Evropě
Autor: Mgr. Helena Nováková
VY_52_INOVACE_65_Doprava v ČR
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

Kombinovaná přeprava - charakteristika a rozdělení Ing. Radmila Smětáková, 2012 TATO PREZENTACE JE SPOLUFINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY

Definice Je intermodální přeprava, při které se převážná část trasy uskutečňuje po železnici, vnitrozemskou vodní cestou nebo na moři, přičemž počáteční část (svoz) a/nebo závěrečná část (rozvoz) probíhá po silnici a je zpravidla co nejkratší. Intermodální = přeprava zboží v jedné nákladové jednotce nebo vozidle po celou dobu přepravy Bimodální = přeprava zboží dvěma druhy dopravy Multimodální = přeprava zboží více než dvěma druhy dopravy (rozhodující část tvoří většinou námořní přeprava) Je to moderní způsob přepravy, který využívá výhod jednotlivých druhů dopravy v daných podmínkách.

Charakteristika KP: Podíl KP od roku 1997 postupně roste (nejvíc v Itálii o 42%, v Rakousku, Švýcarsku a Španělsku o 20%) Po vstupu do EU v ČR útlum – zánik Ro-la Lovosice (dopravci nechtějí další překládky, přepravu mrtvé váhy) Snaha EU podporovat KP: Výjimky max. hmotnosti silničních souprav nad 44t při přepravě kontejnerů Slevy na daních z motorových vozidel Podpora investic do KP ze státních prostředků Zlepšování žel. tratí – zvýšení rychlosti na 120km/h

Základní důvody podporování KP: Nadměrný růst silniční dopravy- přetížení dálnic, průjezdů měst Zhoršování životního prostředí Energetická náročnost silniční dopravy

Výhody Nevýhody Nutnost překládek při přepravě Úspory na obalech Investičně náročná stavba překladišť Neefektivní přeprava mrtvé váhy Úspory na obalech Úspory při skladování a manipulaci (zboží v PMJ) Menší riziko poškození zboží Snížení podílu ruční práce, méně úrazů Ochrana ŽP – snížení nákladů na údržbu komunikací, zvýšení bezpečnosti silničního provozu

Rozdělení KP: A) podle oblasti působení Kontinentální ( základem je silnice-železnice- vnitrozemská vodní cesta) Mezikontinentální ( základem je vodní cesta, příp. letecká doprava) B) podle použitého druhu dopravy Sinice- železnice Silnice- voda Silnice- železnice- voda- železnice- silnice ( hlavně v mezikontinentální KP, výjimečně i letecká přeprava)

C) podle druhu ložné jednotky KP v kontejnerech KP ve výměnných nástavbách KP silničních souprav KP silničních návěsů na ŽV KP v podvojných návěsech D) podle průběhu KP Jednostranná: silnice – železnice(voda) nebo opačně „z domu“; „do domu“ Oboustranná: silnice – železnice(voda) – silnice „z domu do domu“

E) podle účasti řidičů sil E) podle účasti řidičů sil.vozidel při přepravě ostatními druhy dopravy Doprovázená Nedoprovázená

Zelená logistika V současné době stále rostou náklady na zdroje a energie. Jejich optimální využívání je důležitou výzvou ve všech oblastech logistiky. Například: Dopravní logistika (využívání ekologických pohonů u dopravních prostředků splňujících přísné emisní limity) Obalová logistika (tvorba obalů a fixačních prostředků z recyklovatelných materiálů, využívání energeticky nenáročných materiálů např. na bázi kukuřičného šrotu) Skladová logistika (efektivní využívání skladových procesů a vnitropodnikových přeprav) Výrobní logistika (např. využívá solární moduly na střechách hal, optimalizaci nákladů na vytápění či chlazení, moderní technologické postupy.

Výhody plynoucí ze zavedení námi uvedených úspor: Ve vnitropodnikových logistických systémech se v průměru zhruba 40 % celkových nákladů vynakládá na energii. Pomocí přístupů zelené logistiky lze ušetřit až třetinu těchto nákladů. Jde například o solární moduly na střechách hal a o optimalizaci nejen nákladů na vytápění či chlazení, ale i obalů, procesů a vnitropodnikových přeprav. Úspory energie v logistických centrech mohou být účinné v těchto oblastech: úspora energie v chladírenství a klimatizaci úspora energie ve vnitřním a venkovním osvětlení úspora tepelné energie ve vysokých prostorách díky nainstalování systému aktivace cirkulace ohřátého vzduchu¨ (např. ve skladištních halách) snížení spotřeby paliva v bojlerech, pecích a parních generátorech Výhody plynoucí ze zavedení námi uvedených úspor: značné snížení nákladů na spotřebu elektrické energie snížení nákladů na obsluhu řízení energie umožňuje také optimalizaci spotřeby prodloužení doby životnosti svítidel zvýšení účinnosti klimatizačních a chladírenských systémů

Zdroje: NOVÁK, Jaroslav. Kombinovaná přeprava. 1. vyd. Pardubice: Institut Jana Pernera, o.p.s. 2006. ISBN 80-86530-32-9. PERNICA, Petr. Logistický management. 1. vyd. Praha: RADIX s.r.o., 1998. ISBN 80-86031-13-6. www.humusoft.cz/archiv/clanky/comsol/2011-technicky-tydenik-2 www.hybrid.cz › Vlastní fotografie www.enviweb.cz/clanek/doprava/89692/zelena-logistika www.k-report.net TATO PREZENTACE JE SPOLUFINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY