Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2013 Generální ředitel 30. října 2013 IATCC PRAHA XI. ročník jednání s leteckými dopravci
OBSAH 1) VÝSLEDKY ŘLP ČR, s.p VÝVOJ PROVOZU VE FIR PRAHA 1.2 VÝVOJ PROVOZU NA LETIŠTI PRAHA 1.3 ZÁKAZNICKÉ PORTFOLIO 1.4 LIDSKÉ ZDROJE 2) PLNĚNÍ VÝKONNOSTNÍCH UKAZATELŮ 2.1 SAFETY /SAF/ Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p KAPACITA /CAP/ 2.3 NÁKLADOVÁ EFEKTIVITA /CEF/ 2.4 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ /ENV/ 3) OSTATNÍ INFORMACE 3.1 NOVÝ ATM SYSTÉM - PROJEKT NEOPTERYX 3.2 SES II+ A CENTRALIZOVANÉ SLUŽBY
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p předpokládaný meziroční nárůst 2013/2012 o 2,5 – 3% předpokládaný meziroční nárůst 2013/2012 o 3% první očekávaný nárůst provozu od roku VÝVOJ PROVOZU VE FIR PRAHA 1.2 VÝVOJ PROVOZU NA LETIŠTI PRAHA
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p nejsilnější letní sezóna v historii podniku průměrný počet pohybů 2 200/den hodinová kapacita FIR Praha – 161 pohybů/den průměrný počet pohybů 400/den rekonstrukce RWY 06/24 bez vlivu na zpoždění VÝVOJ PROVOZU VE FIR PRAHA 01 – 09/2013 VÝVOJ PROVOZU NA LETIŠTI PRAHA /2013
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p ZÁKAZNICKÉ PORTFOLIO
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p LIDSKÉ ZDROJE
- nulový počet nehod a vážných incidentů - zvyšovat vyspělost systému řízení bezpečnosti evropský cíl: 75% úroveň ŘLP ČR, s.p.: 82,24% Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p SPLNĚNO 2.1 SAFETY /SAF/ SPLNĚNO - zavedení konceptu Just Culture pro provozní zaměstnance od podpis Memoranda o Just Culture s odborovou organizací CZATCA
- trvalé snižování průměrného zpoždění na provedený let Zpoždění FIR Praha celý rok , letní sezóna Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p KAPACITA /CAP/ SPLNĚNO
- každý členský stát přispívá k dosažení celoevropských cílů - evropský cíl pro rok ,92 EUR - běžná cena ŘLP ČR, s.p. je na 71,1 % celoevropského průměru (46,15 EUR) - udržení cen za traťovou službu v 1. referenčním období (2012 – 2014) na úrovni roku 2011 Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p SPLNĚNO 2.3 NÁKLADOVÁ EFEKTIVITA /CEF/
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ /ENV/ FREE ROUTE AIRSPACE PRAGUE (FRAPRA) - Fáze 1 zavedena od : letadla mohou využít publikované přímé tratě (DCT) nebo standardní tratě ATS uvedené v AIP ČR. - Horizontální hranice FRAPRA odpovídají oblasti odpovědnosti ACC Praha - Horní vertikální hranice FRAPRA je FL660, spodní vertikální hranice není definována - Využití FRAPRA omezeno od 23:00 do 5:00 UTC (resp. od 22:00 do 4:00 UTC v období používání letního času) SPLNĚNO
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p zastaralost současného systému EUROCAT 2000 z roku 2001 návaznost na evropskou integraci ATM – SES a FAB CE klíčový rozvojový projekt ŘLP ČR, s.p. 3.1 NOVÝ ATM SYSTÉM - PROJEKT NEOPTERYX ZRUŠENÍ VEŘEJNÉ ZAKÁZKY detailní analýza – podklady pro další rozhodnutí managementu postup v souladu se zákonem o veřejných zakázkách bez vlivu na bezpečnost, kvalitu a kapacitu služeb ŘLP ČR, s.p.
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p SES II+ A CENTRALIZOVANÉ SLUŽBY SES I 2004 VYTVÁŘENÍ FABů CERTIFIKACE POSKYTOVATELŮ ANS INTEROPERABILITA ATM SYSTÉMŮ PROJEKT SESAR SES II 2009 VÝKONNOSTNÍ PLÁNOVÁNÍ ANS POSKYTOVATELŮ – TRAŤOVÉ SLUŽBY ZAVEDENÍ REFERENČNÍCH PERIOD ZMĚNA FINANCOVÁNÍ RISK –SHARING MECHANISM SES II VÝKONNOSTNÍ PLÁNOVÁNÍ NA ÚROVNI FABů + ZAHRNUTY I PŘIBLIŽOVACÍ A LETIŠTNÍ SLUŽBY POVINNÉ INCENTIVY PROGRAMY BONUSŮ/MALUSŮ NOVÉ CENTRALIZOVANÉ SLUŽBY NOVÉ BUDOUCÍ VÝKONNOST ATM
Výsledky a vývoj ŘLP ČR, s.p SES II+ A CENTRALIZOVANÉ SLUŽBY Flight Plan and Airport Slot Consistency Service CENTRALIZOVANÉ SLUŽBY 4D Trajectory Flight Profile Calculation for planning purposes Service European Tracker Service Advanced Flexible Use of Airspace Support Service European ATM Information Management Service Management of Common Network Resources Service Network Infrastructure Performance monitoring and analysis Service Pan European Network Service Data Communication Service PRINCIPY REALIZACE NA CELOEVROPSKÉ ÚROVNI ŘÍZENO EUROCONTROL PODPORA V RÁMCI REALIZACE SESAR POSÍLENÍ VÝKONNOSTI POSKYTOVATELŮ ANS POZICE POSKYTOVATELŮ SLUŽEB ANS CS MUSÍ BÝT SOUČÁSTÍ PROGRAMU SES POD VEDENÍM EVROPSKÉ KOMISE ZPRACOVÁNÍ „BUSINESS CASE“ PRO KAŽDOU CS + PŘEDLOŽENÍ REGULAČNÍHO RÁMCE ŘÍZENÍ A FINANCOVÁNÍ MUSÍ BÝT PŘEDPOKLADEM PRO IMPLEMETACI KONCEPTU CENTRALIZOVANÝCH SLUŽEB OBECNÁ PODPORA ALE !
DĚKUJI ZA POZORNOST