Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Základní škola Bohutín, okres Příbram VY_32_INOVACE_1CAS06_Nerosty a horniny Nerosty a horniny Autor materiálu: Barbora Havejová Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Nerosty (minerály) minerál čili nerost je prvek nebo chemická sloučenina, která je za normálních podmínek krystalická a která vznikla jako produkt přírodních procesů na Zemi nebo na jiném kosmickém tělese v přírodě je známo asi 4300 minerálů a každým rokem bývá objeveno kolem 50 dalších
Horniny hornina je směs tvořená různými minerály kus pevné horniny se obvykle nazývá kámen podloží z kompaktní horniny se nazývá skála
Nerosty - minerály Obrazový průvodce
Křišťál (křemen) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Quartz_Br%C3%A9sil.jpg (31.3.2013) autor: Didier Descouens
Sůl kamenná http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Selpologne.jpg (31.3.2013) autor: Didier Descouens
Sádrovec http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gips_3_Maroko.jpg (31.3.2012)
Slída http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mica-muscovite.jpg (31.3.2013)
Živec http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:PotassiumFeldsparUSGOV.jpg (31.3.2013)
Magnetit http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Magnetite.jpg (31.3.2013)
Achát http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Achat_002.jpg (31.3.2013)
Ametyst http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Am%C3%A9thystre_sceptre2.jpg (31.3.2013) autor: Didier Descouens
Chalcedon http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chalcedon_2.jpg (31.3.2013)
Citrín http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Citrine_1_%28Russie%29.jpg (31.3.2013) autor: Parent Géry
Hematit http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mineral_Olixisto_GDFL101.jpg (31.3.2013) autor: Luis Miguel Bugallo Sánchez
Jaspis http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jasper.pebble.600pix.jpg (31.3.2013)
Korund http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Several_corundum_crystals.jpg (31.3.2013) autor: Ra'ike
Rubín http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/c/c4/20100510151855!Cut_Ruby.jpg (31.3.2013)
Diamant http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Brillanten.jpg (31.3.2013) autor: Mario Sarto
Grafit (tuha) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:GraphiteUSGOV.jpg (31.3.2013)
Granát http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Granat,_Madagaskar.JPG (31.3.2013) autor: Kluka
Horniny Obrazový průvodce
Žula http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rapakivigranite_ss.jpg (31.3.2013)
Uhlí http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Coal.jpg (31.3.2013)
Pískovec http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:LionHeadSandstone.jpg (31.3.2013) autor: Violet Gottrop
Vápenec http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pamukkale00.JPG (31.3.2013)
Čedič http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sheepeater_Cliff,_Yellowstone,_June_21,_2010.jpg (31.3.2013) autor: A Softer Answer
Mramor http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:MarbleUSGOV.jpg (31.3.2013)
Zdroje a použitý materiál Veškerý materiál je čerpán z internetových stránek: http://commons.wikimedia.org http://cs.wikipedia.org Objekty použité k vytvoření sešitu pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Barbora Havejová Základní škola Bohutín, okres Příbram zsbohutin@zsbohutin.cz březen 2013
Metodický list Název materiálu: VY_32_INOVACE_1CaS06_Nerosty a horniny Autor materiálu: Barbora Havejová Zařazení materiálu: Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Sada: 32_INOVACE_CaS Číslo DUM:32_INOVACE_CaS Předmět: Člověk a svět Ověření materiálu ve výuce: Datum ověření: 23.4.2013 Třída: 4. Ověřující učitel: Mgr. Lenka Malá Anotace materiálu: Materiál určený k výuce předmětu Člověk a svět, pro doplnění a dokreslení informací z výkladu. Podrobný metodický popis možností použití materiálu: DUM zpracován pro výuku předmětu Člověk a svět ZŠ Bohutín a koncipován cca. jednu standardní vyučovací hodinu. Žáci jsou pomocí jednoduchých poznámek seznámeni se základními informacemi týkajícími se probírané látky. Součástí výuky je diskuse nad tématem a rovněž práce s doplňkovými zdroji informací pro ujasnění pojmů. DUM je doplněn výkladem přizpůsobeným kolektivu žáků a prací s publikacemi. Seznam literatury a pramenů: http://commons.wikimedia.org http://cs.wikipedia.org Všechny použité objekty jsou součástí veřejných knihoven. Dílo smí být šířeno pod licencí CC BY-SA.