Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Konec 18. století a počátek 19. století

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Konec 18. století a počátek 19. století"— Transkript prezentace:

1 Konec 18. století a počátek 19. století
Základní škola Bohutín, okres Příbram VY_32_INOVACE_UaK06_Romantismus Romantismus Konec 18. století a počátek 19. století Autor materiálu: Barbora Havejová Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.

2 Původ a hlavní rysy původ v Anglii základní prvky
cit individualita duše (zejména trýzněná duše) vznikl jako reakce na monopol rozumu ve filozofii osvícenství, strohost antikou inspirovaného klasicismu podněty hledal v minulosti (hlavně ve středověku) a v exotických zemích

3 Architektura znaky architektury
romantická architektura jako svébytný styl prakticky neexistuje ovlivněna zaměřením na minulost konkrétní podoba je dána slohem, ze kterého stavba vychází gotika >> neogotika renesance >> neorenesance historizující architektura >> pseudohistorické stavby orientální inspirace čínské pavilony minarety bývá členitá, má uvolněnou formu a často postrádá symetrii

4 Malířství nevšední tajuplné náměty ze středověkých dějin
sbližování s přírodou vášeň v neklidných temných krajinách a lesích Děj vyhrocen do maxima dramatičnost tahu štětce hra světla a stínu největší důraz na obsahovou stránku díla a dosažení efektu neklidu a dynamiky

5 Umělci František Ženíšek Joseph Mallord William Turner Jan Preisler
Mikoláš Aleš John Constable Eugène Delacroix Caspar David Friedrich Théodore Géricault Antoine-Jean Gros Honoré Daumier Václav Brožík William Blake

6 Stavby Svět Česká republika katedrála svatého Patrika, New York
Országház, Budapešť Vídeňská radnice Westminsterský palác, Londýn Česká republika Lednice Hluboká Národní divadlo Schwarzenberská hrobka

7 Antoine-Jean Gros: Napoleon na mostě v Arcole

8 Mikoláš Aleš: Pobití Sasíků pod Hrubou Skálou

9 Théodore Géricault: Vor Medůzy

10 John Constable:Hrad Hadleigh

11 Caspar David Friedrich: Česká krajina s Milešovkou

12 Eugène Delacroix:Svoboda vede lid na barikády

13 František Ženíšek: Oldřich a Božena

14 Václav Brožík: Mistr Jan Hus před koncilem kostnickým

15 William Turner: Déšť,mlha a rychlost

16 Zdroje a použitý materiál
Veškerý materiál je čerpán z internetových stránek: Objekty použité k vytvoření sešitu pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Barbora Havejová Základní škola Bohutín, okres Příbram říjen 2011

17 Metodický list Název materiálu: VY_32_INOVACE_UaK06_Romantismus Autor materiálu: Barbora Havejová Zařazení materiálu: Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Sada: 32_INOVACE_UaK Číslo DUM:32_INOVACE_UaK05 Předmět: Výtvarná výchova Ověření materiálu ve výuce: Datum ověření: Třída: Ověřující učitel:Barbora Havejová Anotace materiálu: Materiál určený k výuce výtvarné výchovy, jako průvodce hlavními znaky uměleckého slohu. Podrobný metodický popis možností použití materiálu: DUM zpracován pro výuku výtvarné výchovy 8.ročníku ZŠ Bohutín a koncipován cca. jednu standardní vyučovací hodinu. Žáci jsou pomocí jednoduchých poznámek seznámeni se základními uměleckého slohu. Součástí výuky je diskuse nad jednotlivými zobrazenými díly a rovněž práce se slovníkem cizích slov či výkladovým slovníkem, pro ujasnění pojmů. DUM je doplněn výkladem přizpůsobeným kolektivu žáků a prací s publikacemi. Seznam literatury a pramenů: Všechny použité objekty jsou součástí veřejných knihoven. Dílo smí být šířeno pod licencí CC BY-SA.


Stáhnout ppt "Konec 18. století a počátek 19. století"

Podobné prezentace


Reklamy Google