Improvizační hra Prostřednictvím této hry můžeme v žácích upevňovat dovednost respektovat metrum. Metrum představuje pravidelnou pulzaci taktových dob.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co máme umět, než půjdeme do školy.
Advertisements

Farma:ztracená ovečka. Tak toto jsou naše ovce: Ale co to?Kde je naše nejoblíbenější ovečka!!Prosím pomož nám jí najít!
Využití ICT technologií pro posílení ekonomické a finanční gramotnosti
zpracovaný v rámci projektu EU
Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti Český jazyk 3.třída Kopaná-práce s textem.
VÝPOČTY V TISKOVÝCH SESTAVÁCH SESTAVÁCH Lenka Buchtová, 4. y.
PÍSEŇ O JEDNOM STAROBYLÉM MOSTU
PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
PHP PHP – základy syntaxe (část 1) - 03 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Český jazyk Souhlásky tvrdé a měkké - shrnutí
Aneb jak snadno nás ego a rozum ošálí.. Tento test prý před lety dávali lidem v Americe. Malé děti většinou odpověděli správně. Dospělí většinou zcela.
HrušCup 2008 – pravidla kroket 1. Hrací plocha 1. Hrací plocha Terén kam je možno umístit branky a kolíky - trávník, hřiště, antuka, les. Hráč při hře.
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Studijní zaměření: hra na klavír
HV-1 Hudební výchova DUM č. 2 Prima – kvarta osmiletého studia
Problematika sovětské intervence v Afghánistánu - (Mezinárodní vztahy) Daniel Fuksa OV-Ze, 4. ročník, podzim 2008 PdF MU.
Tvorba štítků Jana Habrovanská, 4Y2.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_11.
Tón, jeho výška a barva.
Metodické pokyny pro předmět Tlumočnický proseminář
{ NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_529_Rytmika-jídlo AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK, DATUM:
Rytmus, metrum, tempo Předmět Autor: Mgr. Pavlína Králíková
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv42/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Hudební výrazové prostředky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_885_4TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
HudebnÍ KoŘENÍ.
ZVUKY A TÓNY VLASTNOSTI TÓNŮ.
Název Notopis 2 Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
VYUŽITÍ MENTÁLNÍHO MAPOVÁNÍ V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_531_Nástrojový doprovod říkadel AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová.
LOPOGOLF
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ICT – 2 – 3 – 4 Hudební výchova PL - Pexetrio
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_539_Rytmika-nádobí AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK, DATUM:
Hrajeme si s Flétničkou Výukový program 1. ročník uč. 1. st. ZŠ Eva Červinková.
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZVUKOVÁ STRÁNKA JAZYKA 2
Spustit hru Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora Jak hrát Velká vánoční.
Sólový versus sborový hlas MUDr. Radan Havlík, Ph.D. AUDIO-Fon centr s.r.o., Brno MgA. Andrea Priechodská-Široká Sólistka opery Národního divadla Brno.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Píseň Trpasličí svatba,
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
Opakování Délka not, pomlky, takty.
Notová osnova Houslový a basový klíč.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Hudební výrazové prostředky
Ještě já se podívám.
Název: Tabulka ve Wordu DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_09
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_ORIENTACE_V_KRAJINE Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Andrea Kunovjánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_13
Rozdělení hudebních nástrojů
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/13
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_12_SOUVĚTÍ
BYDLENÍ PATŘÍ MEZI ZÁKLADNÍ PRIORITY ČSSD
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Obrázkové čtení Jazyk a řeč, poznávací schopnosti, myšlenkové operace, jemná motorika, koordinace ruky a oka.
AVL a B-stromy cvičení Radek Mařík.
PÍSEŇ O JEDNOM STAROBYLÉM MOSTU
Transkript prezentace:

Improvizační hra Prostřednictvím této hry můžeme v žácích upevňovat dovednost respektovat metrum. Metrum představuje pravidelnou pulzaci taktových dob a tyto doby musí respektovat např. rytmus textu slov, sousloví i dalších verbálních projevů žáků.

Improvizační hra 1. Nejprve se žáky připravíme dvoudobé čtyřtaktové výpovědi začínající vždy Byl(a) jsem: Byla jsem u babičky, bylo tam fajn. Byl jsem na horách, padal tam sníh. Byla jsem v Praze, bylo tam blaze. Byl jsem u tety, vařila špagety.

Improvizační hra 2. Metrum a tempo jednotlivých výpovědí podpoříme ostinátním rytmem, který nacvičíme s celou třídou tleskáním. Nejšikovnější žák jej pak bude hrát na tympány: Směr nožek znamená, že začínáme tympánem, který vydává vyšší tón a který je zároveň tónikou. Na druhé době zní hlubší tón, který je dominantou. Musíme tedy tympány příslušným způsobem naladit.

Improvizační hra 3. Postupně se se třídou naučíme další doprovodné hlasy, které budeme k tympánům přidávat: hrajeme na drhlo hrajeme na dřívka hrajeme na triangl

Improvizační hra 4. Mezi jednotlivé „sloky“ vložíme text: „Jó, jó, je to pravda, jó, jó, je to tak.“ To je část, kterou skanduje celá třída, jednotliví žáci si pak vymýšlejí správně dlouhá souvětí. Je žádoucí, aby se jejich závěry rýmovaly.

Improvizační hra 5. Celá partitura doprovodu pak vypadá takto:

Improvizační hra No a to je celé. Učila při hospitaci 30. října 2003 v 3. třídě na ZŠ Dukelská Mgr. Irena Kučerová.