Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka"— Transkript prezentace:

1 EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu školy Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada č. XII Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XII_ HV Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Hudební výchova Název: Notová osnova, melodie klesavá, stoupavá – úvod pro 1. třídu Autor: Mgr. Jaroslava Oplatková Stručná anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičování probírané hudební teorie Metodické zhodnocení: Pilotováno , Jaroslava Oplatková, 1.A. Melodie byly hrány na hudební nástroj (klavír). Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je

2 NOTOVÁ OSNOVA Můj - ve - se - lý - drak, le - tí - do - o - blak.
5 linek 4 mezery 5.______________________________________________________________________________________________________________________4.______________________________________________________________________________________________________________________3.______________________________________________________________________________________________________________________2.______________________________________________________________________________________________________________________1.______________________________________________________________________________________________________________________ 4. 3. 2. 1. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Můj ve se lý drak, le tí do o blak. Melodie stoupá . Melodie klesá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková

3 Kresli do mezer a na linky podle pokynů:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková

4                 To - je - pě - kná - ko - čka,
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ To je pě kná - ko - čka, má ze le ná o čka. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Vybarvi: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková

5 Další říkanky: a) k vymýšlení stoupavé a klesavé melodie
Byla jedna liška, spadla na ni šiška. Moje milá babičko, dej mi jedno jablíčko. b) o notové osnově Písnička se z tónů skládá, do not ukrývá se ráda. Kampak patří, kdo to ví? Do NOTOVÉ OSNOVY . Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková

6 Metodické poznámky: Jedná se o prvotní seznámení s notovou osnovou.
1) „Tak, jako zapisujeme písmenka na řádky, dá se zapsat to, co zpíváme, do linek, kterým říkáme notová osnova.“ Následuje popis, vysvětlení počtu linek, mezer. Zdůrazníme počítání linek a mezer odspodu. Použijeme notovou osnovu na tabuli, PC, na fólii, magnetickou notovou osnovu apod. Děti ji po prvním seznámení vyhledávají očima, ukazují ve třídě (kouzelné brýle = kukátko vytvořené z dlaní). „Slide 3“ – děti chodí k tabuli a zakreslují obrázky nebo vkládají magnety na místo, které určí učitel nebo jiné dítě. Upozorníme, že zakreslujeme zleva doprava a počítáme odspodu. Příklady pokynů: „Navlékni korálek na 2. linku, nakresli kolečko do 3. mezery...“ 2) „Po notách v melodii můžeme jít jako po schůdkách nahoru a dolů.“ Ukážeme, zapíšeme. (U „slidu č. 2“ kliknutím na růžovou a modrou plochu, tyto v tomto pořadí odletí a objeví se správný název.) Po seznámení se zápisem melodie stoupavé a klesavé děti vymýšlejí různé melodie na známé říkanky a učitel zapisuje průběh takto vytvořených melodií – v této fázi nepoužijeme noty – nahradí je magnety, obrázky, apod. Vytiskneme dětem „slide 4“ a ony vybarví zvonečky podle návodu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková

7 Použitý obrazový materiál :
Růžový květ [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Modrý květ [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Liška [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Jablko [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Použitá literatura: Jaglová, J., Hudební výchova pro 1. ročník. 1. vyd. , Brno: Nová škola, ISBN s. 14 Pospíšilová, V., Vozar, M. Pojďme si hrát, pracovní sešit pro PHV. 1. vyd. Praha: Talacko Editions, 2008. ISBN neuvedeno. s. 4 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková


Stáhnout ppt "EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka"

Podobné prezentace


Reklamy Google