Paradigmata strategického myšlení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Co s trhem SBS aneb trh SBS je trh jako každý jiný
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Tvorba cen v maloobchodě
Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Organizační struktury
Strategie podniku v globálním světě
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Inovační aktivity podniků v letech 2008–2010
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Variabilita ziskovosti zákazníka 220 : 20 poznat ty „nejlepší“ zákazníky Lépe segmentovat zákazníky Efektivněji alokovat marketingové zdroje. komplexně.
Řízené služby v praxi. CENA - NIŽŠÍ TCO - SNADNÁ KONTROLA NAD INVESTIČNÍMI A PROVOZNÍMI NÁKLADY Provozní náklady Porovnání nákladů při pořízení systému.
Strategické plánování při zakládání spin-off
Proces strategického řízení zdravotnických zařízení Process of health organizations strategic control Josef F. Palán.
7. Hodnocení investic.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Průzkum společnosti Ernst & Young mapuje společné podnikatelské znaky, ale i aktuální problémy.
Předmět: Řízení podniku 1
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE: n maximalizace tržní hodnoty firmy a n udržování platební schopnosti.
Paradigma klasického strategického myšlení Josef F. Palán.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
2.Marketingové prostředí
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Finanční analýza.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
SPACE ANALÝZA.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
Petráčková Jozová Cézová
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Modely oligopolu Společné předpoklady modelů oligopolu
Dr. Frank Schadlich/ Ing.Jiří Petr
Struktura podnikatelského plánu
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Životní cyklus organizace
Přednáška č. 2 Obecné finanční metody hodnocení veřejných projektů
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Marketingové strategie
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Paradigmata strategického myšlení Josef F. Palán Paradigms of strategic thinking

Cíl: Informovat o dvou základních paradigmatech strategického myšlení určujících dynamiku rozvoje podnikatelských subjektů. Mapování rámce strategického myšlení I. paradigma: Konvenční myšlení II. paradigma: Myšlení hodnotové ^ systémové inovace

Paradigmata strategického myšlení Mapování rámce strategického myšlení

I. paradigma strategického myšlení Konvenční myšlení Schéma vektorového prostoru strategického rozhodování Konkurenční výhoda je spojena se schopností podnikatelského subjektu vytvořit vyšší užitnou hodnotu nabízených produktů pro zákazníka ve srovnání s konkurencí, eventuelně vytvořit stejnou užitnou hodnotu, ale při nižších nákladech, nebo v kratším produkčním cyklu. Konkurenční výhoda Finanční výhoda Podnikové schopnosti a dovednosti

I. paradigma strategického myšlení Konvenční myšlení Schéma vektorového prostoru strategického rozhodování Konkurenční výhoda Finanční výhoda Podnikové schopnosti a dovednosti

I. paradigma strategického myšlení Konvenční myšlení Schéma vektorového prostoru strategického rozhodování Finanční výhoda spočívá ve schopnosti podnikatelského subjektu zaměřit obchodní činnosti na maximalizaci ekonomické hodnoty hotovostního toku (cash flow) v relacím k investicím do podnikání. Konkurenční výhoda Finanční výhoda Důkladné ekonomické posouzení strategických variant / business case, feasibility study / Podnikové schopnosti a dovednosti

I. paradigma strategického myšlení Konvenční myšlení Schéma vektorového prostoru strategického rozhodování Rozvoj podnikových schopností a dovedností souvisí s rozvojem znalostí a dovedností lidských zdrojů podniku, s rozmnožováním jejich know-how a v neposlední řadě i s technologickým rozvojem podnikových systémů. Konkurenční výhoda Finanční výhoda Podnikové schopnosti a dovednosti

I. a II. paradigma strategického myšlení W. Cham Kim a Renée Mauborgne (1996) formulují myšlení hodnotové inovace. Komparaci strategických dimenzí paradigmat konvenčního myšlení a myšlení hodnotové inovace přehledně vyjadřuje níže uvedená tabulka.

II. paradigma strategického myšlení Myšlení hodnotové ^ systémové inovace Případová studie: Hotelový řetězec Accor Manažeři Accoru museli zodpovědět následující otázky: Které zdarma poskytované hotelové služby lze vyloučit? Které faktory odvětví by měly být zredukovány pod současnou úroveň hotelového standardu? Které faktory by se měly zvýšit nad současnou úroveň? Které faktory by měly být nově vytvořeny?

Schéma hodnotové křivky Formule 1 Hotel Formule 1 nabízí vysokou užitnou hodnotu právě zákazníkům levnějších hotelů ve Francii. Uspokojuje mnohem více jejich prioritní potřeby a poskytuje jim mnohem méně z toho, co mohou postrádat. Zabezpečení možnosti stravování Architektonická estetika Salónky Velikost pokojů Dostupnost recepčních Nábytek a komfort pokojů Kvalita lůžek Hygiena Tichost pokojů Cena Křivka Formule 1 Průměrný * hotel Průměrný ** hotel nízká vysoká relativní úroveň Hotely Formule 1 přinesly společnosti výraznou finanční výhodu. Náklady na pořízení jednoho pokoje klesly na polovinu, náklady na personál se z odvětvového průměru 25-35% z tržeb snížily na 20-23%. Hotely Formule 1 umožnily společnosti získat větší tržní podíl, než byl součet podílů pěti jejích největších konkurentů.

Jak se Compaq dostal na špici ve výrobě serverů ? První hodnotová inovace... ...a další ...a následující Možnost rozšíření Možnost rozšíření Možnost rozšíření Aplikační kompatibilita Aplikační kompatibilita Aplikační kompatibilita Kompatibilita souborů a tisků Kompatibilita souborů a tisků Kompatibilita souborů a tisků ProSignia 1992 ProLiant 1000 1993 Výkon Výkon Výkon Cena Cena Cena SystemPro 1989 Spolehlivost Spolehlivost Inovační prostor ProSignia 1992 Konfigurativnost Konfigurativnost Ovladatelnost Ovladatelnost ProLiant 1000 1993 ProLiant 1000 1994 (rack mountable) Skladovatelnost Inovační prostor Snadný servis Bezpečnost nízká vysoká nízká vysoká nízká vysoká úroveň úroveň úroveň

II. paradigma strategického myšlení Myšlení hodnotové ^ systémové inovace Závěr Subsystémy projevují tendenci vyvíjet se rychleji, než systém vyššího řádu do kterého patří. Inovace na vyšší systémové úrovni není ani tak věcí nalezení nových funkcí, jako spíše optimalizací celého spektra existujících funkcí uvnitř společného ekonomického a ergonomického prostoru.