Klíčové faktory  formální: míra moci a postavení v hierarchii  neformální: množství konexí a neformální autorita Struktura organizace Jednání aktérů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projektové řízení Modul č.1.
Advertisements

Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Předmět a prameny pracovního práva
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Charakteristika řízení
Řídící struktury.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Hodnocení práce Hodnocení práce je nástrojem zajišťujícím, aby požadavky, náročnost, složitost a podmínky práce se odrazily v diferenciaci odměny pracovníka.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Řídící struktury v organizaci
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PERSONALISTIKA Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Sociální skupina Sociální skupina je specifickým sociálním útvarem, vytvářený různým počtem jedinců a vždy určitým způsobem tak, že jedinci k sobě patří.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
Podniková ekonomika Personální činnost.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Psychologie II Sociální psychologie
Zaměstnanecký vztah jako psychologický a právní problém.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Řídící struktury, malé a velké organizace
Definice managementu.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Milada Kováříková Zuzana Moravová Hana Zákostelská
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
Andrea Brožová Doubková
Osnova setkání A. Dynamika a struktura organizace
Metody personální práce 1. setkání 1. Základní informace Vyučující: Mgr. et. Bc. Ludvík Ducháček Mgr. et. Mgr.
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Řízení a plánování kariéry
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Klíčové faktory(zdrojevlivu):  formální: míra moci a postavení v hierarchii  neformální: množství konexí a neformální autorita Struktura organizace.
Model struktury strategického managementu
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Zaměstnanecký vztah jako psychologický a právní problém
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Zaměstnávání osob po výkonu trestu: nebo nevyužitá příležitost?
Podstata organizování Typy organizačních struktur Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Zaměstnanecký vztah jako psychologický a právní problém
Osnova setkání A. Dynamika a struktura organizace
Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Andrea Brožová Doubková
Organizace jako seskupení skupin – týmy
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

Klíčové faktory  formální: míra moci a postavení v hierarchii  neformální: množství konexí a neformální autorita Struktura organizace Jednání aktérů Určuje vytváří

 Vymezení:  zřetelné a pravidelně se opakující rysy (Child 1977).  síť explicitně definovaných nadřízenosti a podřízenosti vztahů  Charakteristiky: míra složitosti a stability  Zobrazení: organizační schéma

 Jak byste popsali neformální strukturu organizace?  Jak se utváří - uveďte příklady konkrétních situací.

 Jakými konkrétními způsoby byste v pozici odborníka na personalistiku pozitivně ovlivňovali neformální vztahy ?  v pozici personalisty  v pozici externího experta

 Vztah vznikající mezi pracovníkem a organizací při námezdní práci vykonávané v podmínkách nadřízenosti a podřízenosti  Základní charakteristiky: - úplatnost práce - výsledky práce náleží zaměstnavateli - nesymetrický vztah

Formální – právní stránka Neformální – sociálně-psychologická stránka

 Vztah k předmětu a obsahu práce  Vztah k poskytovateli práce  Vztah k podmínkám, v nichž je práce konána  Vztah ke spolupracovníkům

 Platí sociálně-psychologické poznatky týkající se interpersonálních vztahů  Teorie sociální výměny  jednotlivci do vztahů vstupují a udržují je za účelem dosažení zisku  teorie vzájemné závislosti (interdependence) (Kelly, Thibaut) – interakce přinášející pozitiva a negativa

 Stupeň závislosti  Vzájemnost závislosti  Totožnost preferovaných cílů  Báze závislosti = stupeň vzájemné kontroly

 „Nelze řídit důvěru, ale důvěra je výsledkem dobrého řízení“  Které prvky mají vliv na budování důvěry v pracovním vztahu? (brainstorming)

 Řada recipročních nepsaných očekávání, která existují mezi jednotlivými pracovníky a jejich zaměstnavateli. (Armstrong)  Commitment  Expectation

 Rusbult, Buunk – závazek je subjektivní stránka prožívání závislosti na partnerovi  Tři zdroje závazku: - úroveň uspokojení vlastních potřeb (pokud daný vztah uspokojuje potřeby, je to důvod pro jeho zachování) - neexistence lepších alternativ - míra investic (hmotných, intelektuálních i emocionálních)

Ze strany pracovníka:Ze strany zaměstnavatele: Jistota zaměstnání schopnosti Slušný a spravedlivý způsob zacházení úsilí zaměstnance Prostor seberealizace ochota Zapojení do rozhodování a míra vlivu oddanost Důvěra v dodržení slibů loajalita

 Většina inzerátů na pracovní místa obsahuje požadavek na „týmovost“  Příklady inzerátů: 

 Proč se v posledních letech stále více zdůrazňuje potřeba týmu?  Realizuje se podstatné změny v oblasti organizace práce ve firmách?  Inspirace: Všichni musí fungovat jako tým

1. Co je tým?  Odlišuje se tým od skupiny, seskupení…? Když ano, tak čím.  Jaké druhy týmů můžeme rozlišit? 2. Zvyšuje organizace v týmech výkonnost moderních organizací?  Potřebujete tedy týmy?  Pokud ano, co nám přinášejí. 3. Jaké jsou charakteristiky fungování efektivního týmu? 4. Jakými metodami vybírat nové členy do týmu? 5. Jak rozvíjet tým?

Počet zapojeních lidí: mix. 3 Styly:  vědecká konference  pohádka pro děti  setkání s kamarády  televizní zpravodajství

Tým je:  ….„Malá skupina lidí se vzájemně se doplňujícími dovednostmi, kteří jsou oddáni společnému účelu, pracovním cílům a přístupu k práci, za něž jsou vzájemně odpovědni.“ (Katzenbach, Smith, 1993)  ….vnitřně formálně nestrukturovaná malá skupina lidí, kteří v jejím rámci podávají po stanovenou dobu společný výkon.“ (Bělohlávek, Košťan, Šuleř 2001)  …. aktivní skupina lidí, která se zavázala, že bude harmonicky spolupracovat, mít radost z práce a bude dosahovat vynikajících výkonů.  …. jako celek spolupracujících lidí s časově omezeným cílem, jasnými rolemi a pravidly a s charakteristickým procesem práce. Za těchto podmínek probíhá týmová spolupráce optimálně.

 Poradenské  Akční  Produkční  Projektové

 Rozložení týmových roli – Belbinův test  Rozložení socio-preferenčních vztahů  Sociometrie  Sociomapování: ukázkaukázka  Nástroje zkoumající organizační klima