Distribuce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Place – místo prodeje (distribuce)
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Výrobek a jeho životní cyklus
Distribuční strategie
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
MAJETEK PODNIKU září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070106
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Analýza konkurence.
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Hlavní druhy bank Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Celkový a mezní produkt
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Dlouhodobé financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mikroprostředí firmy.
DISTRIBUCE.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
TRH (tržní mechanismus)
STAVBy pro obchod a služby
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
FINANČNÍ GRAMOTNOST ZBOŽÍ, OBCHOD, SLUŽBY ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod, maloobchod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Autor: Ing. Sikorová Renata
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Distribuce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

Distribuce Pohyb zboží od výrobce k uživateli Smyslem distribuce je zajistit pohyb zboží od výrobce ke spotřebiteli tak, aby bylo: ve správný okamžik ve správném množství na správném místě

Distribuce Distribuci si výrobce zajišťuje sám pouze výjimečně. Důvody přerušení přímého vztahu výrobce - zákazník (tedy důvody existence mezičlánku – obchodu):

Distribuce a) hledisko výrobce snižuje se množství peněz vázaných ve formě zásob hotových výrobků, zvyšuje se tím počet obrátek kapitálu a tedy i objem dohotovené produkce i zisk udržování vlastní prodejní sítě a školených pracovníků je finančně náročné negativní dopad - firma spoluprací s prostředníky ztrácí část kontroly nad způsobem a podmínkami prodeje svého zboží

Distribuce b) hledisko spotřebitele u nezávislého prodejce se koncentruje pestrá nabídka obsahující zboží jiných výrobců nevýhoda - roste cena (důvod - obchodní rozpětí obchodu)

Maloobchodní organizace nejobvyklejší instituce distribuce činnost zaměřená na prodej zboží individuálnímu spotřebiteli

Typy maloobchodních prodejen 1. Specializovaná prodejna vede jednu nebo několik málo výrobních řad, zajišťuje bohatý výběr v rámci této řady příklad - papírnictví, knihkupectví, prodejny klenotů

Typy maloobchodních prodejen 2. Obchodní domy prodej několika výrobkových řad, většinou jsou to : oděvy, obuv, drogerie, papírnictví, železářství, nábytek, zařízení pro domácnost, domácí přístroje, potraviny jednotlivé řady jsou prodávány v jednotlivých odděleních

Typy maloobchodních prodejen každé oddělení má vlastního manažera a pracovníky nákupu většinou nabídka zahrnuje i další služby - prodej na úvěr, dětský koutek, přeprava zboží, kopírování …

Typy maloobchodních prodejen 3. Obchodní střediska rozsáhlé, ucelené obchodní komplexy, ve kterých bývá velký počet nezávislých prodejen s rozmanitým zbožím (Centrum Černý most)

Typy maloobchodních prodejen nabízí velice široký sortiment zboží, dále jsou zde firmy poskytující služby zákazníkům (restaurace, pekárny, banky, čistírny, opravny, cestovní kanceláře, pošty) architektonicky velmi členité a rozsáhlé, někdy podoby podzemního města, umístění - na okraji města do oblastí z nízkým nájemným, velké parkovací plochy, nízké ceny

Typy maloobchodních prodejen 4. Hypermarkety (hypermarché) pochází z Francie obrovská samoobslužná prodejna, která podobně jako obchodní středisko nabízí spotřebiteli velice široký sortiment zboží celý komplex je tvořen jedinou prodejnou (až do m 2 )

Typy maloobchodních prodejen vedle širokého sortimentu zboží totéž i ve službách (viz. obchodní střediska) velká parkovací plocha, zákazník vozí zaplacený nákup na vozíku až k autu ceny zboží - nižší, obrovský počet zákazníků umožňuje dosahovat vysokého zisku z prodané jednotky náklady jsou nízké - samoobslužné uspořádání znamená obrovskou úsporu mzdových nákladů.

Typy maloobchodních prodejen 5. Prodejny s prodlouženým provozem obvyklý sortiment zboží s největším obratem (potraviny, noviny, cigarety …) prodejní doba je delší než obvykle (i 24 hodin) ceny o něco vyšší

Typy maloobchodních prodejen 6. Prodejní sklady a členská velkoobchodní zařízení velkoobchodní sklad s možností zakoupit si členství (tj. právo nakupovat za velkoobchodní ceny, za které jedna osoba zaplatí roční poplatek) i pro individuálního spotřebitele

Typy maloobchodních prodejen velké haly bez dekorací, personál spíše zajišťuje poradenskou službu nebo dozor. některé sklady - výběr podle katalogu nebo podle vystaveného zboží, zákazník vystavuje objednávku, kterou předá personálu. během placení se zboží připravuje, zákazník najíždí po zaplacení do určeného nakládacího prostoru, kde zboží přebírá

Typy maloobchodních prodejen mimo centrum (nízké nájemné), velké parkovací plochy velké obrat, nízké náklady = podstatně nižší ceny

Typy maloobchodních prodejen další trendy v maloobchodním prodeji: a) přímý marketing prodej podle zaslaného katalogu, podle televizní ukázky (TENA)

Typy maloobchodních prodejen b) elektronický nákup objednávky pomocí počítače (přes Internet) placení přes číslo kreditní karty pomocí interaktivní kabelové televize a terminálu

Strategie maloobchodní organizace Prodejny musí být jedinečné - výjimečnost a odlišnost jsou prostředky přitahující pozornost zákazníka

Strategie maloobchodní organizace Velký význam - šíře a jedinečnost sortimentu zboží, rozsah služeb (prodejní doba, úvěr, zajištění opravy, …) - to vše lze však lehce napodobit, co prodejny odlišuje - celková podnikatelská koncepce, což je orientace na určitý okruh zákazníků, volba sortimentu, psychologická působivost prodejny, cenová a propagační politika

Strategie maloobchodní organizace Uzlové body: a) Cílový trh (okruh zákazníků) nutno určit: Kdo je můj zákazník? Do jaké věkové a příjmové kategorie patří? Jaké má zaměstnání? Jaký má vkus?

Strategie maloobchodní organizace př.: Prodejny Tesco slouží masovému trhu, zákazník je výrazně cenově orientován, nakupují zde převážně rodiny, ocení tedy možnost nákupu různého druhu zboží na jednom místě, poskytování různých služeb

Strategie maloobchodní organizace b) Sortiment šíře sortimentu úzce souvisí s orientací na určitý okruh zákazníků má-li prodejna přitahovat zákazníky, musí často obměňovat svoji nabídku, aby spotřebitelé měli důvod i možnost utratit zde své peníze

Strategie maloobchodní organizace prodejna není sklad neprodaného zboží, to musí být vždy po vyčerpání poptávky na určité cenové hladině zlevněno a většinou i přemístěno a na jeho místo je naváženo zboží nové

Strategie maloobchodní organizace c) Atmosféra prodejny každá prodejna působí svou úpravou a uspořádáním na smysly a psychiku spotřebitele atmosféra je dána: velikostí a členěním prodejní plochy (velké plochy působí cize, malé stísňují)

Strategie maloobchodní organizace intenzitou eventuálně způsobem osvětlení, intenzivní osvětlení působí drsně, používá se v prodejnách elektroniky, potravin apod. tlumené světlo dodává prodejně intimnější charakter - vhodné tam, kde se při nákupu uplatňuje cit (ošacení, křišťál, klenoty)

Strategie maloobchodní organizace hudbou prodavači - zastupují před zákazníkem firmu a tlumočí tak vztah celé firmy k zákazníkovi

Strategie maloobchodní organizace d) Cenová politika cena v daném obchodě musí odpovídat zvyklostem a možnostem typického zákazníka prodejny, sortimentu, úrovni poskytovaných služeb i atmosféře daného obchodního zařízení

Strategie maloobchodní organizace cenová taktika - v okamžiku zavedení na trh bývá zboží drahé (např. módní ošacení) - po určité době, kdy je vyčerpán zájem na určité cenové hladině jsou ceny sníženy, to aktivizuje poptávku cenově orientovaných zákazníků a zvyšuje obrat zboží. Zboží se přesouvá do odlehlejších částí prodejny a na jeho místo přechází nové zboží

Strategie maloobchodní organizace některé druhy zboží jsou prodávány za výrazně nižší cenu než je cena nejbližší konkurence, tento fakt je náležitě zdůrazněn (venkovní tabule apod.). Jiné druhy jsou však prodávány o něco dráže, aby byl vyrovnán pokles zisku z levnějšího prodeje. Většina zákazníků nemá čas na to, aby nakupovala vždy jen cenově výhodné zboží a zakoupí s levným i dražší, tím se zvyšuje obrat prodejny.

Strategie maloobchodní organizace taktika přemisťování zboží - zboží mění své stanoviště vždy po určité době tak, aby byly rozrušeny stereotypy zákazníků a ti při hledání „svého“ zboží koupili i zboží jiné.

Strategie maloobchodní organizace e) Propagace námět propagace i prostředky musí ladit s celkovou strategií prodeje prodejny luxusního zboží apelují na vkus, cit apod.

Strategie maloobchodní organizace obchodní domy zdůrazňují cenovou výhodnost a pohodlí nákupu pod jednou střechou, kromě reklamy jsou často uplatňovány nástroje podpory prodeje - zákaznické soutěže, přechodné snížení cen, propagační výprodeje apod.

Velkoobchod Zahrnuje všechny činnosti související s prodejem zboží nebo služeb hospodářským subjektům za účelem opětovného prodeje nebo hospodářské činnosti. Reklama a atmosféra má poměrně malý vliv.

Velkoobchod Objemem prodeje, finančními částkami a velikostí pokryté plochy území převyšují podstatně maloobchod Často zboží skladováno déle, jsou poskytovány i další služby jako úprava velikosti balení a úvěr odběratelům

Distribuce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí