EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vývin člověka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o vývinu člověka v jednotlivých.
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Název Ontogeneze člověka
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Vývoj člověka - postnatální
Základní škola Uhlířské Janovice, okres Kutná Hora
FÁZE ŽIVOTA.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
SOUSTAVA ROZMNOŽOVACÍ
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
VÝVOJ JEDINCE.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
MATEŘSKÁ ŠKOLA, ZÁKLADNÍ ŠKOLA A PRAKTICKÁ ŠKOLA, HORNÍ ČESKÁ 15, ZNOJMO EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
– ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA
Opakování - vývoj jedince
Vývin nového jedince Filip Bordovský.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Těhotenství, dětství a dospívání
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: Inovace školství Šablona – název: I. Čtenářská a informační gramotnost.
Rozmnožovací sousta va Popis a funkce rozmnožovací soustavy
Pří_227_Savci_Vývoj lidského plodu Autor: Mgr. Martina Vaculová
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Průběh porodu a šestinedělí
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Ontogeneze člověka:.
Rozmnožovací soustava 5. ročník
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
N ÁZEV ŠKOLY : ZŠ Š TĚTÍ, O STROVNÍ 300 A UTOR : M GR. Š TĚPÁNKA B ERANOVÁ D ATUM : Č LOVĚK A JEHO SVĚT, ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ. N ÁZEV MATERIÁLU.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Biologie člověka pro 8. ročník Název materiálu VY_52_INOVACE_18_Porod Autor Mgr. Tereza Pasecká.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké,
Vývoj jedince Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_17_Vývoj jedince Téma: Přírodověda.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_34_01_ontogeneze jedince.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Druhy změn ve vývoji.  Během života nastává mnoho životních změn změn  Změny můžeme rozdělit do čtyř základních skupin základních skupin  Tyto změny.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_33_01_rozmnožování člověka.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_12_PRENATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vývoj člověka Ontogeneze.
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
Období lidského života
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
VÝVOJ JEDINCE opakování
ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Transkript prezentace:

Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0710 Název projektu: Inovace školství Šablona - název: III. Využiti ICT Číslo: I/2 4 Čtenářská a informační gramotnost Zpracoval: Mgr. Dana Krausová Předmět: Přírodopis Název produktu: Vývoj jedince Číslo produktu: VY_12_INOVACE_04_110 Použito: 02. 05. 2011 Třída: 8.B Anotace: Prezentace seznamuje žáky s vývojem lidského zárodku, hlavními obdobími lidského života. Závěrečná část je věnována ověřování znalostí z vyučovací hodiny. Materiál je zaměřen na rozvoj čtenářské gramotnosti.

ŽIVOT NOVÉHO ČLOVĚKA ZAČÍNÁ OPLOZENÍM. OPLOZENÍ = splynutí spermie s vajíčkem

RÝHOVÁNÍ = DĚLENÍ VAJÍČKA

VÝVOJ ZÁRODKU trvá 2 měsíce zárodek dosáhne velikosti asi 30mm vytvoří se základy všech orgánů

VÝVOJ PLODU začíná od 3 měsíce má už lidskou podobu roste a začíná činnost většiny orgánů plod je spojen pupeční šňůrou s placentou, která zajišťuje spojení s matkou placenta plní vůči plodu funkci plic, trávicího ústrojí a ledvin

POROD PRŮBĚH PORODU: Stahy dělohy vytlačují plod k děložní brance Děložní hrdlo a branka se rozšiřují, odtok plodové vody Vypuzování plodu, objeví se hlavička a po ní tělo novorozence Porod trvá 8-16 hodin, asi za 20-40 minut po vypuzení plodu se vypudí placenta

VÝVOJ ČLOVĚKA PO NAROZENÍ – LZE ROZDĚLIT DO NĚKOLIKA OBDOBÍ NOVOROZENECKÉ OBDOBÍ KOJENECKÉ OBDOBÍ BATOLECÍ OBDOBÍ PŘEDŠKOLNÍ VĚK MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK DOSPÍVÁNÍ DOSPĚLOST STÁRNUTÍ SMRT

NOVOROZENECKÉ OBDOBÍ Začíná narozením a končí zhojením pupeční šňůry Jsou vytvořeny vrozené reflexy – sací, polykací, pláč…

KOJENECKÉ OBDOBÍ Do prořezání prvních zoubků Leze po čtyřech, uchopuje předměty

BATOLECÍ OBDOBÍ 1 – 3 rok Vývoj pohybových dovedností – lezení, chůze Prořezávání mléčného chrupu Rozvoj řeči Učí se základním hygienickým návykům

PŘEDŠKOLNÍ VĚK Zdokonalování řeči Utváření povahových vlastností Změna postavy – prudký růst Vyhledávání společnosti jiných dětí

MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Do 11 let Roste trvalý chrup Chce se učit a poznávat

DOSPÍVÁNÍ = PUBERTA Vývoj sekundárních pohlavních znaků Změna postavy Duševní změny

DOSPĚLOST Začíná po dosažení pohlavní zralosti Zapojení do pracovního procesu Založení rodiny

STÁRNUTÍ Je individuální Ochabování jednotlivých funkčních soustav Klesá fyzická i psychická výkonnost

SMRT Ukončuje život Zastaví se všechny životně důležité funkce

OPAKUJEME – CO JE SPRÁVNÉ?

Co je puberta? Chlapci dospívají dříve než děvčata Růst dětí do délky Dospívání mládeže Vhodnější pro kojence je: Kojení mateřským mlékem Kozí mléko Umělá výživa

3. Lidský zárodek je vyživován? Placentou Játrama a žaludkem Otcem Smrt je? Zástava myšlení Stárnutí organismu Zástava všech životně důležitých funkcí

Zdroje: Seznam použité literatury: KROULÍKOVÁ J., KROULÍK J., Přírodopis 8 pro osmý ročník zvláštní školy. Praha 1995. 96s. ISBN 80-7216-004-4 Obrázky: HUSTÁKOVÁ M., Biologie člověka 2. Folie pro zpětné projektory. Rozmnožování. Martin : Legalsoft, 1996. 23s.