P Ř EDM Ě T Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33 Téma: ČESKÝ JAZYK – SKLADBA- PŘEDMĚT VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Advertisements

Digitální učební materiál
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Křížovky s VS po M II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Předmět Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ3r0109 Název sady:Skladba pro 3.ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk.
Křížovky s VS po P II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Křížovky s VS po L II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Vedlejší věta předmětná
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Homonyma ve větách Autor: Mgr. Monika Dudová
Syntaktická cvi č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-30 Téma: ČESKÝ JAZYK – SYNTAX VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-30.
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Titul - název Případný podtitul Sada č. X VY_32_INOVACE_X_01_nazev Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ , „Modernizací výuky.
Zábavné opakování- RISKUJ
Identifikátor materiálu: ICT AnotaceŽák se seznámí s daňovým systémem ČR AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstupŽák je schopen na.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
VÝZNAM SLOV Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-22
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
SLOVNÍ DRUHY Autor: Mgr. Monika Dudová
PŘECHYLOVÁNÍ Autor: Mgr. Monika Dudová
Spojovací výrazy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Květen 2013
S-Z Procvičování Autor: Mgr. Monika Dudová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
Vedlejší věta předmětná Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
BINGO- MNĚ-MĚ Autor: Mgr. Monika Dudová
Základní skladební dvojice-cvičení
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
KUFR- podstatná jména Autor: Mgr. Monika Dudová
VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-23. AnotaceInteraktivní hra AutorMgr. Monika Dudová Vytvořeno dne Ověřeno dne ve tříděVII.A Jazykčeština Očekávaný.
KUFR- slovesa Autor: Mgr. Monika Dudová
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PŘÍSUDEK Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-28
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
P ř íslove č né ur č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37 Téma: ČESKÝ JAZYK – skladba VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37.
VSUVKA Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-35
Křížovky s VS po L III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Křížovky s VS po B III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková PŘEDMĚT Pt Chlapec = viděl stromek hvězdu dárky ozdoby světlo sníh.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
PŘEDMĚT - SHRNUTÍ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Základní větné členy - podmět
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_08
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rozvíjející větné členy
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

P Ř EDM Ě T Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33 Téma: ČESKÝ JAZYK – SKLADBA- PŘEDMĚT VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33

AnotaceInteraktivní opakování učiva AutorMgr. Monika Dudová Vytvořeno dne Ověřeno dne ve tříděVII.A Jazykčeština Očekávaný výstupŽák si využívá znalosti o předmětu Speciální potřebyžádné Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborČeský jazyk a literatura Tematický okruhJazyková výchova TémaSkladba- předmět Klíčová slovaPředmět Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání –II. stupeň Věková skupina12-15 let

P Ř EDM Ě T závisí buď na: SLOVESE nebo na P Ř ÍDAVNÉM JMÉN Ě Předmět vyjadřuje osobu, zvíře nebo věc, kterých se přímo týká slovesný děj.

Na předmět se ptáme:  pádovými otázkami kromě 1. a 5. pádu.  nejčastěji 4. pádem.  pokud se na daný větný člen lze zeptat i jinak než pádovými otázkami, o předmět se nejedná.

PŘEDMĚT bývá nejčastěji vyjádřen  podstatným jménem  zájmenem

Větu předmětnou nahraď předmětem Ivan předvedl, co ulovil. Výprava zpočátku předpokládala, že bude postupovat snadno. Hlasatel ohlásil, že se program mění. Divadelní herec popsal, jak začínal. Karel se zajímal o to, jak dopadlo hlasování. Rozhodli jsme se, že odjedeme k moři.

Správné řešení Ivan předvedl úlovek. Výprava zpočátku předpokládala snadný postup. Hlasatel ohlásil změnu programu. Divadelní herec popsal začátky. Karel se zajímal o výsledky hlasování. Rozhodli jsme se pro odjezd k moři.

Podtrhněte předměty a určete jejich pád Učíme se plavat. Kluci zlehka zatřásli stromem. Rozhodl se zde strávit všechen čas. Mluvili jsme o Mirkovi. Pomohl jsem chromému. Sledoval novou televizi. Babička přidala do těsta vajíčka.

Správné řešení Učíme se plavat. Kluci zlehka zatřásli stromem. Rozhodl se zde strávit všechen čas. Mluvili jsme o Mirkovi. Pomohl jsem chromému. Sledoval novou televizi. Babička přidala do těsta vajíčka. 4.pád 7. pád 4. pád 6. pád 3. pád 4. pád

Použité zdroje: ČESKÝ JAZYK 7. Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, s ISBN