Koncepce DVPP pro Českou republiku. Obsah prezentace Cíle koncepce a rámec její tvorby Obsah koncepce Priority státní vzdělávací politiky Poradní sbor.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Národní souvislosti Ing. arch. Iva Svobodová Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení škol a školských zařízení
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
katedra pedagogiky PedF UK
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Národní strategie finančního vzdělávání (inspirovaná Koncepcí informačního vzdělávání na vysokých školách v ČR)
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Příprava Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 Jiří Nantl 1
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Organizace s celostátní působností v oblasti dalšího vzdělávaní pedagogických pracovníků a.Plnění priorit vzdělávací politiky státu b.Reakce na aktuální.
DLOUHODOBÝ ZÁMĚR VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE (2012 – 2016)
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Bílá kniha Národní program rozvoje vzdělávání v ČR.
Personální řízení Podpora řízení a rozvoje lidských zdrojů ve školství.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Systém DVPP Národní institut pro další vzdělávání Jiří Nekola, Miloslav Vyskočil.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Komplexní systém hodnocení
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
Národní program rozvoje vzdělávání v ČR
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Koncepce DVPP pro Českou republiku

Obsah prezentace Cíle koncepce a rámec její tvorby Obsah koncepce Priority státní vzdělávací politiky Poradní sbor

Cíle Koncepce DVPP pro ČR Určit vládní priority a současné zaměření DVPP Navrhnout systém poskytování DVPP Metodická pomoc školám, jak uskutečňovat DVPP a přemýšlet o něm

Rámec tvorby koncepce Schvalování koncepce – podzim 2006 Analýza zaměřena jen na dostupné podklady Koncepce se nyní zaměřuje pouze na učitele a vedení škol Předpokládaná revize – po vyhodnocení výzkumu vzdělávacích potřeb pedagogických pracovníků Střednědobá koncepce – výhled 2-4 roky

Autorský tým Sekce analýz a tvorby koncepcí NIDV jmenovaní pracovníci v krajích odborníci – poradní sbor pracovníci MŠMT a PŘO

Obsah koncepce

Důvody DVPP – Proč investovat do DVPP? Vztah celoživotního učení a DVPP a propojení počátečního a dalšího vzdělávání Legislativní rámec DVPP, spojení s kariérním systémem Úvod

Popis současné situace DVPP Co vyplývá z analyzovaných dokumentů (různé koncepce, záměry, výroční zprávy, výzkumy) Vzdělávací potřeby učitelů a vedení škol DVPP vyplývající z nových zákonů DVPP v zahraničí Analýza a popis situace

jednotlivé priority změny v oblasti priority za poslední 3 roky odraz změn v DVPP zaměření na 2 témata DVPP pro další roky Priority státní vzdělávací politiky

oblasti DVPP zabezpečující MŠMT společně s PŘO vymezení role NIDV Oblasti DVPP zabezpečující další organizace (školy, VŠ, NNO …) Akreditace vzdělávacích programů Systém DVPP

Jak sestavit plán DVPP na základě této koncepce soubor metod vzdělávání dospělých, které je možné využívat ve škole další způsoby financování DVPP „dobrá praxe“ – např. učitelské portfolio, kaskádový systém vzdělávání evaluace DVPP na úrovni školy Metodická pomoc školám

Úvod – 2-3 strany Analýza a popis situace – 5-6 stran Priority státní vzdělávací politiky – stran Systém DVPP – 4-5 stran Metodická pomoc školám – 8-10 stran Celkem 40 stran Rozsah - předpoklad

Priority státní vzdělávací politiky

Národní inovační strategie ČR, 2004 Návrh Národního rozvojového plánu ČR 2007 – 2013, leden 2006 Národní lisabonský program 2005 – 2008, 2005 Národní program rozvoje vzdělávání v ČR (Bílá kniha), 2001 Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR, 2005 Východiska

Návrh Operačního programu Výzkum, vývoj a inovace, leden 2006 Strategie rozvoje lidských zdrojů pro ČR, 2003 Program realizace Strategie rozvoje lidských zdrojů pro ČR, 2005 Národní plán výuky cizích jazyků, 2005 Návrh strategie UNECE pro vzdělávání pro udržitelný rozvoj, 2004 Východiska

Školní vzdělávací program Management škol a evaluace a autoevaluace škol Naplňování individuálních vzdělávacích potřeb Klíčové kompetence Průřezová témata Cizí jazyky Podpora kurikulární reformy

Environmentální výchova Rovnost pohlaví Zdravý životní styl Výzkum a vývoj Multikultura Lidská práva Podpora udržitelného rozvoje

Propojení počátečního a dalšího vzdělávání Propojení vzdělávání a trhu práce Motivace k celoživotnímu vzdělávání Zvýšení funkční gramotnosti Mobilita učitelů Podpora celoživotního učení

Diagnostika a poradenství Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami Žáci s mimořádným nadáním Metody a formy výuky Alternativní pedagogika Podpora profesních kompetencí učitelů

Poradní sbor

Oponenti koncepce – PhDr. Jana Kohnová, Ph.D. - Mgr. Daniel Janata - Mgr. Miroslav Jiřička - PaedDr. Iva Cichoňová

Podpora kurikulární reformy PaedDr. Karel Tomek (VÚP) PhDr. Jana Kašparová (NÚOV) PaedDr. Jiřina Tichá (O 22 MŠMT) Prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. Mgr. Pavel Kněnický (O 23 MŠMT)

Podpora udržitelného rozvoje PaedDr. Karel Tomek (VÚP) Mgr. Svatava Janoušková (VÚP) RNDr. Jana Dlouhá (COŽP) PaedDr. Lenka Kubrichtová (projekt Zdravé zuby)

Ing. Jan Kovařovic, CSc. (Pedf UK) PhDr. Zdeňek Palán, Ph.D. (NVF) Mgr. Michal Trunda (MŠMT) Doc. PhDr. Otto Obst, CSc. (Pedf UPOl) Mgr. Richard Veleta (NÚOV) Podpora celoživotního učení

Podpora profesních kompetencí učitelů Doc. PhDr. Alena Vališová, CSc. (FF UK) Mgr. Lucia Drotárová (IPPP) Mgr. Jitka Kašová PaedDr. Lenka Burdíková (PAU)

Děkuji za Vaši pomoc