Zkušenosti se systémem GMP+ ve firmě VAPAS, a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistika v silniční dopravě
Advertisements

Co s trhem SBS aneb trh SBS je trh jako každý jiný
Praktické zkušenosti se zaváděním systému GMP+ B4.1
Veřejné zakázky Antonín Polický. Úvod • Máme dvě možnosti, jak systém veřejných zakázek (VZ) koncipovat: 1.Jako systém proti „gaunerům“ 2.Jako systém.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
2 Informace o společnosti Výrobní program Certifikace Lisovna plastů Lisovna gumy Významní zákazníci Kontakty Kde nás najdete?
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
Masná 18, Praha 1 Prezentace oboru Provoz a ekonomika dopravy zaměření Silniční doprava z pohledu studentů.
Provoz a ekonomika dopravy
Přínosy a druhy počítačových sítí. Jednou z nejvýznamnějších technologií používaných v oblasti výpočetních systémů jsou již řadu let počítačové sítě.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
Transfer technologií na Technické univerzitě v Liberci Pavel Němeček.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Masná 18, Praha 1 z pohledu studentů školy
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
 Projekt CZ.1.07/1.1.38/  Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku  uměleckých řemesel a oborů gastro  TENTO PROJEKT JE.
Zpráva o činnosti komise rozhodčích ČSJ za rok 2007.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
„BOHEMIA EXPRESS“ Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice součástí evropské sítě linek kombinované dopravy spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími.
Obnova vozového parku v České republice
VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA Sezimovo Ústí
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Koncepce marketingového řízení
Plynárenství v evropském kontextu Situace na trhu s plynem ČR Možnosti odběratelů při výběru dodavatele Ing. Vladimír Štěpán, ENA s.r.o. 8. březen 2007.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Obsah Letiště Praha – Ruzyně Základní informace o ČSA
Environmentální výchova v zemědělských a zahradnických školách CZ.1.07/1.1.00/ Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Účetní systémy na PC (MPF_USPC) 1. TÝDEN (25. – )
S Q A S (Safety and Quality Assessment System)
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Systém řízení kvality.
CAD a parametrické modelování
Evropská unie Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph. D
Sdružení automobilových dopravců Role ČESMADU BOHEMIA v oblasti silničních přeprav chemikálií a dodržování bezpečnostních a kvalitativních parametrů v souladu.
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Informatika. Cíle výuky informatiky Studenti se mají seznámit se základními pojmy, problémy, postupy, výsledky a aplikacemi informatiky tak, aby je dokázali.
Rozdělení počítačů (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
AKTUÁLNÍ PRIORITY ČESKÉ REPUBLIKY V OBLASTI BOJE PROTI TERORISMU Ivan Langer ministr vnitra.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
Centrum energeticky efektivních budov.  CLB vzniklo jako sdílená infrastruktura, tedy seskupení firem a akademických pracovišť na vývoj systémů technologií,
VY_62_INOVACE_ – Přímé bankovnictví Autor Ing. Hana Sůvová
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Jištění kvality technologických procesů
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Informace o projektech v IDS JMK
ELSA European Land and Soil Alliance Evropský svaz ochrany půdy
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Železniční nákladní doprava v 21. století
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Snídaně s novináři, Účelná a bezpečná farmakoterapie v domovech pro seniory, výsledky tří let realizace projektu PhDr. Ivana Plechatá
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Společnost Tesla Motors a autonomní řízení elektromobilů
Transkript prezentace:

Zkušenosti se systémem GMP+ ve firmě VAPAS, a.s. Ing. Josef Lancingr VAPAS, a.s.

Úvodem mi dovolte představit naši dopravní firmu VAPAS, a. s Úvodem mi dovolte představit naši dopravní firmu VAPAS, a.s. Zabýváme se silniční dopravou téměř všech druhů zboží, ale více než dvě třetiny našich aktivit je zaměřeno na zemědělství a z toho značná část na přepravu krmiv. Naše sídlo je v Jihomoravském kraji, ale působíme nejen po celé republice, ale prakticky po celé Evropské Unii. Máme cca 130 dopravních jednotek, které jsou začleněny do 10 středisek. Vozíme krmiva pro ZZN Pelhřimov, Zenzu Znojmo, ZZN Pomoraví a další. Firma je sledována a kontrolována informačním systémem, který je on-line zapojen přes hlavní účetní knihu a reportuje informace počínaje jednotlivým autem a konče celým střediskem.

Certifikovali jsme se společností MOODY International v dubnu 2006 společně s certifikací na ISO 9001. Příprava na certifikaci byla poměrně náročná, ale výhodou bylo srovnání a úprava řady postupů ve firmě a jejich normování. Museli jsme vytvořit prakticky všechny postupy nově, stanovit pravidla a zaškolit personál. Celý proces trval cca 6 měsíců a bylo usilovná práce. Celý systém GMP+ a ISO 9001 je umístěn na serveru firmy, kde ho mohou všichni technici společnosti prohlížet bez problému vzhledem k velmi dobrému vybavení počítači. Samozřejmě, že právo změn má pouze pověřenec pro jakost. Chtěl ych zdůraznit, že získání certifikace je věc jedna, ale pak je nutné neusnout na vavřínech a trvale se systému GMP+ věnovat a to zejména při výměně personálu, kdy novému člověku se musí systém dostat do jeho podvědomí.

Bylo nutné řádně vyškolit dispečery (museli jsme jich několik vyměnit) a hlavně přinutit řidiče pracovat dle zásad GMP+ a to byl největší problém. V té době byl i značný nedostatek řidičů a ti se považovali za nepostradatelné. Ale když systém pochopí, funguje to. Dnes, po třech letech fungováni, je systém ve firmě zažitý a je jeho součástí. Velmi důležité je propojení systému GMP+ s informačním systémem firmy včetně odpovídajícího počítačového vybavení.

Další velmi důležitou součástí je úroveň dopravní techniky a to zejména pro rozvoz krmiv. Nemilosrdně jsme vyřadili stará auta, která je velmi obtížné čistit a nahradili je novými moderními se speciálními nástavbami. Problémem je vysoká cena, která se jen velmi obtížně promítá do cen přepravy krmiv. Výrobce krmiv totiž často raději používá napůl shnilé liazky či podobná stará vozidla s vrstvami plísní v nástavbě než moderní techniku, která samozřejmě vyžaduje vyšší cenu. Přitom tyto stará vozidla častou ani nejdou pořádně vyčistit. V současném konkurenčním prostředí je základním kritériem pro výrobce krmiv při výběru dopravy jen cena. Řada z nich používá vlastní dopravu, která je opravdu v hrozném stavu. V podcenění úrovně techniky vidím obrovské rezervy v systému krmiv.

Řada firem zvažuje, zda certifikovat na GMP+, nebo ne Řada firem zvažuje, zda certifikovat na GMP+, nebo ne. Zda se vyplatí vynaložit značné úsilí a prostředky a zda je to nutné. Můj názor je, že jiná cesta nevede. V dnešním globálním světě je bohužel možnost rychlého šíření nejen informací a technologií, ale také nemocí, infekcí apod. Vzpomeňme si na nemoc šílených krav, ptačí chřipku a další. Jediným způsobem, jak se tomu lze bránit je čistota, důslednost, evidence a pečlivost. A to jsou principy GMP+, nic jiného. Pro naši firmu byla certifikace na GMP+ značným přínosem, čistota se stala samozřejmou věcí, stejně jako zákaz přeprav nevyhovujících komodit. Pokračujeme ale dále. V současné době již zavádíme sledovací systém spojený s elektronickou puťovkou (staskou), ve které bude sledováno i čistění a jeho kontrola. V současné době tyto parametry zapisuje řidič ručně.