ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Farma:ztracená ovečka. Tak toto jsou naše ovce: Ale co to?Kde je naše nejoblíbenější ovečka!!Prosím pomož nám jí najít!
Advertisements

Třebaže nejsi věřící, podívej se a popřemýšlej.
Ježíšův dar lidstvu (Z pohledu vědy) Ježišová smrť Z pohľadu vedy.
Táborová love story Rysové. Hlavní postavy: Kiwi, Rychlonožka, Klouzačka, Srnka, Práče, Skokan, Puchýř a Tučňák Dále hrají: Prskavka, Sojka, Čiperka,
Jeden rok můžete být nejlepšími přáteli,
Způsobové slovesa Conjugate the infinitives in the following sentences to fit the context. Vzor: (smět) číst ten časopis? Smím číst ten časopis? *Taken.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 3: my a já 1. Včera nám představil tu dívku.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_745_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Já vím.... Já vím... Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát. Ty jsi neřekl,
Něco Ti vadí? Máš nějaký problém…?
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_19 Tematická.
Song Presentations. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Slova Květiny.
Určeno pro ty z vás, kteří …….no, řekněme …….. mají něco okolo 30 let!!!!!
Z pitevní zprávy: Pacient zemřel na následky pitvy.
Zbyněk Podhradský Reflexe aneb Jak to vidím já.
Lásko dej mi čas.... Lásko dej mi čas... Možná se mýlíš, možná to není sen. To byla moje dlaň na tvém spánku, a tvůj dech podobný vánku.
Každé ráno začíná život....
V Bibli je napsán příběh, kdy Ježíš šel na horu se svými učedníky, aby jim vysvětlil některé velmi důležité věci. Toto je velmi volná parafráze toho,
Constructions with by Rewrite the following sentences using by constructions. Do not change the aspect. Vzor: Chci hrát tenis. Chtěl/Chtěla bych hrát tenis.
Konverzace Máte psa nebo k očku?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Konverzace: Který měsíc se vám líbí a proč?. Kolja 3 Otázky a film.
Jeden rok můžete být nejlepšími přáteli,
Děkuji... Děkuji... Děkuji... Děkuji... Děkuji....
Manželský pár hraje golf. Ona odpaluje a... míček letí až do statku ležícího hned u dráhy... kde rozbije jedno okno a prolítne dovnitř!
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
VY_32_INOVACE_CJK4_2460_Z EM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Určeno pro ty z vás, kteří …….no, řekněme …….. mají něco okolo 30 let!!!!!
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Agent HRA INFORMACE CREDIT KONEC Tato hra je od 12let!!
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Pojď si s námi zazpívat, pojď se přátelit, pobavit se, pohádat a zase udobřit. 1. Vždyť je to celkem fuk, ze které země jsi, hlavní je.
Pořád od ženských slyšíme jejich pravidla. Teď je čas na mužská pravidla.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
JEN PRO TEBE.
Co je to smíšený pocit? Když se vám tchýně zabije ve vašem úplně novém autě.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
PROČ BŮH STVOŘIL DĚTI (A NÁSLEDNĚ VNOUČATA). Pro ty z nás, kteří máme okolo sebe děti – ať už vlastní, nebo vnoučata, neteře, synovce, nebo studenty…
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Dopis od Boha.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.17 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 1. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
ICT ČJ 5.ročník Význam slov II.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze st ř edním školám Č íslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzd ě lanosti Č íslo šablony:
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Jde zajíc za hadem a říká: "Hade promiň, že jsem se ti včera posmíval, že nemáš nohy... ", Had odpoví: "To je v pohodě... " a zajíc na to: "Jo? Tak ruku.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Absurdní drama charakteristika.
Hledat lásku. Nesmysl - říká rozum. Směšné - tvrdí hrdost
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Téma: Audience – V. Havel
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
OSTROV CUKROVÍ Vytvořila: Marie Anna Kurková START.
Karle, vy jste sourozenci? Ne, bratři.
Je to trochu divné jak se to stalo. I když nejsi věřící, měl(a) by jsi se na to podívat.
Příběh pro všechny tvrdě pracující
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_12_INOVACE_3104_divadlo Téma: Divadlo Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Rozhovor se… slečnou Magdalenou Žižkovou Co jsme zjistily o Majdě ? Co ji baví? Jak ji (ne)znáte…..
„A teď mi děti řekněte, čím jsou vaši tatínkové a kde pracují. Tak třeba ty Pepíčku.“ „Prosím, můj tatínek je úředník a pracuje jako prostitut.“ „Prosím.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Tichotová NÁZEV: VY_12_INOVACE_01B_10_Vladislav Vančura: Rozmarné.
Komunikační strategie 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Deficitní poruchy paměti vyvolané věkem!.
Třebaže nejsi věřící, podívej se a popřemýšlej.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Manželský pár hraje golf. Ona odpaluje a
Něco Ti vadí? Máš nějaký problém…?
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Tichotová NÁZEV: VY_12_INOVACE_01B_32_Václav Havel: Audience TEMA: Česká literatura 20. století ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 22. ‎dubna ‎2013

ANOTACE Tento materiál slouží k výuce v hodinách české literatury ve 4. ročníku 4letého studia a 6. ročníku 6letého studia, časově je koncipován na jednu vyučovací hodinu. Cílem je seznámit žáky s absurdním dramatem Václava Havla a motivovat je k vyhledávání dalších informací, např. na stránkách Knihovny Václava Havla. http://www.vaclavhavel-library.org/ Podmínkou je práce v půlené hodině v učebně vybavené počítačem pro každého žáka. Žáci plní úkoly po přečtení celé jednoaktovky Audience, čtení trvá patnáct minut. Práce s materiálem je variabilní, je také možné zadat čtení a případně zhlédnutí celé hry předem jako přípravu na hodinu, nebo úkoly na snímcích 6, 7, 8 uložit jako domácí práci, případně je využít při opakování některou z následujících hodin. Materiál je určen k interaktivní výuce.

AUDIENCE VÁCLAV HAVEL

Na stránkách Wikipedie vyhledejte: absurdní absurdní drama audience alter ego sládek jednoaktovka Pavel Kohout

Přečtěte si celou divadelní hru na ebook http://klks.upce.cz/attachments/article/118/Audience.pdf

Úkoly k četbě: 1) Proč je Ferdinand Vaněk na audienci u sládka? 2) Autor charakterizuje obě hlavní (a jediné) postavy nepřímo – vysvětlete jak. 3) Charakterizujte sládka a Vaňka přímo. 4) Jakou roli hraji jazyk v absurdním dramatu? 5) V čem je Havlovo absurdní drama specifické ve srovnání například s Beckettem? 6) Vyhledejte příklady absurdity v dramatu.

Motivační ukázky „To jsou paradoxy.“ Audience 1990 – celá hra

Další úkoly: Na stránkách Knihovny Václava Havla vyhledejte informace o jeho práci a životě v 70. letech. Najděte ve hře autobiografické prvky, dokažte, že Ferdinand Vaněk je autorovo alter ego. Na následujících dvou úryvcích shrňte, co jste se dozvěděli o Audienci.

A/ SLÁDEK Ty, Ferdinande – VANĚK Ano A/ SLÁDEK Ty, Ferdinande – VANĚK Ano? SLÁDEK Kdybys věděl, jak mě to všechno sere! VANĚK Chápu to – SLÁDEK Prdlajs chápeš! Ty si jen říkáš: je blbej – ať se vykecá – VANĚK To si neříkám – SLÁDEK Proč nepiješ? VANĚK Já piju – SLÁDEK Byl jsi na svačině? VANĚK Ještě ne – SLÁDEK Vykašli se na svačinu – VANĚK Já stejně nemám hlad – SLÁDEK Snad jsem blbej, ale jsem férovej – VANĚK To jste – SLÁDEK Chtěl jsem s tebou mluvit – VANĚK Já vím – SLÁDEK Lidi jsou velký svině! Velký! Proč nepiješ? SLÁDEK Copak ty – tobě je hej – VANĚK Jsem vám velice zavázán – SLÁDEK Je to všechno na hovno – (Sládek otevře další láhev a naleje si. Pauza) Poslyš – SLÁDEK Nevadí ti, že ti tykám? VANĚK Ne – SLÁDEK Jestli ti to vadí, tak to řekni – VANĚK Nevadí mi to – SLÁDEK Aspoň teda, že ti to nevadí – VANĚK Naopak: jsem rád, že jsme se sblížili – SLÁDEK „Jsem rád, že jsme se sblížili“ – „oceňuji vaši upřímnost“ – proč vlastně mluvíš tak – to – tak – VANĚK Knižně? SLÁDEK Jo – VANĚK Jestli vás to irituje, tak – SLÁDEK Mě nic neirituje – oceňuji, že jsme se sblížili – prd! VANĚK Prosím? SLÁDEK Prd! (Pauza) VANĚK Pane sládku – SLÁDEK Co je? VANĚK Musím už jít – SLÁDEK Kam bys chodil? VANĚK Budou mě ve sklepě shánět – SLÁDEK Však oni se neposerou! Je tam přece Šerkézy! Seď tady a pij! VANĚK Vážně – budou se zlobit – SLÁDEK Aha, už tě otravuju, viď? No já vím – s Gottem a Bohdalovou, to jste mívali jiný večírky! VANĚK Je mi tu s vámi dobře, nechci jen, aby z toho byly nějaké řeči – nemělo by to smysl – zvlášť teď, kdy tu je perspektiva té práce ve skladu – SLÁDEK Fakt je ti tu dobře? VANĚK Fakt – SLÁDEK Neříkáš to jen tak? (Sládek otevře další láhev a naleje si. Pauza)1

B/ SLÁDEK Ferdinande – VANĚK Ano. SLÁDEK Víš, co je na tom nejhorší B/ SLÁDEK Ferdinande – VANĚK Ano? SLÁDEK Víš, co je na tom nejhorší? VANĚK Co? SLÁDEK Že já za boha nevím, co jim mám každej tejden říkat – vždyť já o tobě dohromady nic nevím – do styku s tebou vlastně skoro nepřijdu – a těch pár blbostí, co zachytím – že se chodíš zašívat do laboratoře – že tě viděli párkrát ve městě s Maruškou z flaškovny – že ti kluci z údržby dělali doma něco na topení – co s tím? No řekni – co jim mám furt říkat? Co? VANĚK Nezlobte se, ale v tom já vám můžu těžko pomoct – SLÁDEK Ale můžeš! Jen kdybys chtěl – VANĚK Já? Jak to? SLÁDEK Jsi přece inteligent, ne? Máš přece politickej přehled, ne? Píšeš, ne? Kdo jinej má vědět, co vlastně chtějí vědět, než ty? VANĚK Promiňte, ale to snad – SLÁDEK Koukej, v tom skladě bys měl fůru času – co by ti to udělalo, kdybys mi to jednou tejdně hodil na papír? Za to ti snad stojím, ne? Budu nad tebou držet ochrannou ruku! Budeš se tam mít jak prase v žitě! I pivo si tam budeš moct nosit – kolik budeš chtít! Pro tebe to přece musí bejt hračka! Jsi přece, sakra, spisovatel! Ten Tonda Mašků je fakt slušnej kluk a fakt to potřebuje – tak ho nemůžem přece nechat ve štychu! Anebo jsme si, sakra, neřekli, že budem táhnout za jeden provaz? Že si budem pomáhat? Že budem zkrátka parta? Neťukli jsme si snad na to? No řekni – ťukli jsme si na to, nebo neťukli? VANĚK No dobře, ale – SLÁDEK Všechno teď, Ferdinande, záleží na tobě! Když nám píchneš, bude všechno dobrý! Ty pomůžeš mně, já jemu, on mně a já zas tobě – takže žádnej přitom nepřijdem zkrátka! Nebudem si přece dělat z života peklo! (Pauza) No – co koukáš? SLÁDEK Já nekoukám – (Pauza) SLÁDEK Měl bys přímej vliv na to, co o tobě budou vědět – to přece není k zahození – VANĚK Já vím – SLÁDEK A v tom skladu by to bylo přece taky dobrý, ne? Teplo – fůra času – VANĚK Bylo by to výborné –2

CITACE AUTOR NEZNÁMÝ. Knihovna Václava Havla [online]. [cit. 16.7.2013]. Dostupný na WWW: http://www.vaclavhavel-library.org/ 1HAVEL, Václav. Audience [online]. Str. 14. [cit. 16.7.2013]. Dostupný na WWW: http://klks.upce.cz/attachments/article/118/Audience.pdf 2HAVEL, Václav. Audience [online]. Str. 15. [cit. 16.7.2013]. Dostupný na WWW: http://klks.upce.cz/attachments/article/118/Audience.pdf AUTOR NEZNÁMÝ. youtube.com [online]. [cit. 16.7.2013]. Dostupný na WWW: http://www.youtube.com/watch?v=EnefoLZ9nsg AUTOR NEZNÁMÝ. youtube.com [online]. [cit. 16.7.2013]. Dostupný na WWW: http://www.youtube.com/watch?v=nh730CPZMtk