Příprava družinových schůzek RK Bajkonur 2013. Domácí příprava (nebo ve škole, v buse, atd.....) Kvalita schůzky přímo závisí na tom, jak je připravená.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
Advertisements

Sociální služby SOZ.
SKAUTSKÝ KROJ Skautský kroj je jedním z mnoha symbolů skautingu. Patří však mezi ty nejdůležitější a má mnoho součástí. Jak má kroj správně vypadat Vám.
Příběh ZKUŠENÉHO ???? podnikatele
Organizace táborů a soustředění pro žactvo
Řemeslo má zlaté dno a čisté ruce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Jaroslav Šlehofer „Cobra“
Poslání, principy a metoda skautingu
Vize 92. střediska Šípů. Chceme 92. středisko Šípů takové, pro které nic není problém. na které jsou jeho členové hrdí. které se nebojí zkusit něco nového.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:1.12.
ZMĚNY V SOUTĚŽÍCH PŘÍPRAVEK. Motto:,,Neberme dětem radost ze hry, oni nám to vrátí“ Proč změny v soutěžích přípravek?  zapojení všech hráčů do hry 
Oddíl Penguins Praha-Smíchov. Sdružení dětí a mládeže Věnujeme se všem dětem, které mají zájem se rozvíjet Alternativa volnočasové aktivity zaměřená na.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Myšlenkové základy skautingu
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
POPIS teorie.
VYUŽITÍ 3D SENZORŮ V ERGOTERAPII
Norské lesní mateřské školy. Asane gards Bergen Lesní školka ležící v okrajové části Bergenu v blízkosti lesa jako zázemí mají jednu velkou hlavní budovu,
Alzheimerova choroba Lukášek Závodný 2.HB.
1. oddíl skautů a vlčat Slavkov
… ale taky protivný nepřítel … ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a.
VZDĚLÁVÁNÍ NÁHRADNÍCH RODIČŮ V JIHOMORAVSKÉM KRAJI
KONCEPCE DVOJKY…. TŘI CÍLOVÉ SKUPINY… RodičeVedeníČlenové.
Stařenka UVÁDÍ. Jeden mladý muž, dokonalého těla, byl nezaměstnaný a bez peněz…
Malé podzimní metodické opáčko made by kaca 2008 Moc vám doporučuji, abyste se sami nad každou otázkou zamysleli, než si zobrazíte správnou odpověď.
Rodina jako vzor a příklad
Plánování LASA & FIDO. Úvod Co je to plánování?  Čeho chceme dosáhnout?  Čeho jsme schopni dosáhnout?  Jak toho chceme dosáhnout?  Jak poznám, že.
Hrové chování.
Možnosti mystifikace ve školním dějepise metodami dramatické výchovy
Nabídka letních táborů a pobytů pro děti a mládež z oblastí postižených povodní od České pojišťovny 1/7/2013 Česká pojišťovna.
Rozvíjení rovných příležitostí a podpora zaměstnatelnosti v Jihočeském kraji Záměr projektu do programu Equal (3.pilíř: Podpora adaptability) Tento příspěvek.
Pastorace rodiny, dětí a mládeže
Rodina Petr Machala. Co se vám vybaví při vyslovení slova – rodina?
Žáci-cizinci na českých školách www.meta-os.cz2 Žáci-cizinci: kolik a odkud? Školní rok 2008 / 2009: základní školy střední školy
2014 / 2015 COLLEGIUM Jak pomoci rádc ů m s budováním autority Má ň a 2.víkend: Collegium.
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
YMCA Young Men´s Christian Association Křesťanské sdružení mladých mužů.
Hledáte práci? Víte jak na to? Tenhle průvodce ANO.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
Cíle projektu a projektové aktivity Aktivity na národní úrovni  Podpora Národní pracovní skupiny v práci na  Národním akčním plánu ochrany práv dětí.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Poradna pro oběti násilí – Programy zaměřené na práci s dětmi jako svědky domácího násilí Mgr. Petr Oroszy Centrum nové naděje Frýdek-Místek
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
MOTIVACE VE VYUČOVÁNÍ. MOTIVACE Základní pilíř úspěšnosti žáka Základní pilíř úspěšnosti žáka U každého jedince je motivujícím prvkem jiná skutečnost.
Aktivity centra v rámci práce s násilnou osobou Centrum J.J. Pestalozziho, o.p.s. Štěpánkova 108, Chrudim Mgr. Lucia Pechtorová.
Vliv podpory na uživatele Bc. Zuzana Thürlová Transformace sociálních služeb: Příležitost pro lidi 4. Prosince 2012, Brno.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
9. Tvorba individuálního plánu
PROJEKT MÁLOTŘÍDKY SPOLEČNĚ
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
ČAS a POHYB /hravé činnosti s časem/
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Plánované rodičovství
9. Tvorba individuálního plánu
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Hrozby a příležitosti pro vzdělávání v pražském prstenci
VY_32_INOVACE_48_Život ve škole – umění se učit
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
Občanská výchova 6.ročník PhDr. Martina tesaříková
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Masarova 11, Brno - Líšeň. Masarova 11, Brno - Líšeň.
Transkript prezentace:

Příprava družinových schůzek RK Bajkonur 2013

Domácí příprava (nebo ve škole, v buse, atd.....) Kvalita schůzky přímo závisí na tom, jak je připravená dopředu Bez přípravy to nejde. Brzo dojde dech. Když to nevymyslím doma, tak na schůzce už asi taky ne Nemá to hlavu a patu. Leda se podaří vycpat čas fotbalem. Když program nemá spád, děti se nudí a zlobí. Náplní skautingu je pravý opak: přes činnosti se rozvíjet. Domácí příprava Cíle Rozmanitost Kázeň

Cíle družinovky 1. Tvořit kolektiv mladých lidí, kteří si navzájem důvěřují 2. Vést děti podle skautského slibu a zákona 3. Naučit mladší novým věcem a předávat jim zkušenosti Domácí příprava Cíle Rozmanitost Kázeň

Cíle družinovky 1. Tvořit kolektiv mladých lidí, kteří si navzájem důvěřují Domácí příprava Cíle Rozmanitost Kázeň Každý, kdo prošel skautingem má kamarádství na celý život. Vzniká hlavně v krizových situacích. Na schůzce ani tak ne, ale společný čas je důležitý.

Cíle družinovky 2. Vést děti podle skautského slibu a zákona Domácí příprava Cíle Rozmanitost Kázeň Bod nejtěžší a nejdůležitější Naštěstí se to děje samo. Oni se učí od nás jako vzorů. Můžu 100x říkat "buď pravdomluvný", ale když jednou sám zalžu, tak to zkazím. Naopak když sám přestanu mluvit sprostě, tak i děti přestanou.

Cíle družinovky 3. Naučit mladší novým věcem a předávat jim zkušenosti Domácí příprava Cíle Rozmanitost Kázeň Od vlčat až přes vůdcovky – člověk se pořád rovzíjí Chceme aby z nás byli lidi schopní a ne lemplové Do družinovky to nacpeme pomocí programu

Rozmanitost programu Domácí příprava Cíle Rozmanitost Kázeň Když chci naučit, tak musím děti program bavit Program má být pestrý. Může se skládat z těchto částí: 1/ Pohybová hra zařazovat do programu podle aktuální potřeby (když se děti potřebují vybít) 2/ Hra rozvíjející myšlení myslet na věkovou kategorii, pro kterou hru zadávám 3/ Skautská praxe (zdravověda, balení batohu, lepení duší u kola,...) 4/ Teorie ( jízdní řády, krojové součásti, orientace v mapě,...) 5/ Tvořivost ( šití, vystřihování, modelování,...) 6/ Nějaká činnost mimo klubovnu

Rozmanitost programu Domácí příprava Cíle Rozmanitost Kázeň Zdroje nápadů, návody na přípravu, seznamy her atd… 1/ rozdat papír 2/ stezka výhoda: postihuje celou skautskou výchovu nevýhoda: Hodně bodů je individuálních. Dost obtížně se dá vysvětlovat (vyučovat) celé družině najednou. 3/ Padyho přednáška

Zlaté pravidlo: Kdo si hraje nezlobí Domácí příprava Cíle Rozmanitost Kázeň 2 různé cesty (které se ale nevylučují) 1/ motivace k poslušnosti odměňování poslušných členů (žvýkačka, arašídy,...) udělování privilegií (kdo nebude rušit pokřik, může odnést vlajku) 2/ trestání přestupků Tresty adekvátní prohřešku Musí být odstupňované 10 dřepů Na minutu za dveře Oběhnout blok domů Individuální domluva (vzít si ho na kobereček) Upozornění rodičů (Nejsilnější, ale i poslední zbraň) Neopakovat příliš často jeden stejný trest – to vede k inflaci

Děkuji za pozornost. Pavel Dvořák U Stromovky 1B České Budějovice ČVUT v Praze Fakulta dopravní Konviktská Praha 1