Šárka Honsová Katedra tělesné a sportovní výchovy Západočeská univerzita v Plzni Příspěvek k přenosu motorických předpokladů z rodičů na děti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

Vyhodnocení dotazníkového šetření cíleného na dostupnost subjektů zajišťující dopravní výchovu na území Olomouckého kraje pro osoby se sníženou schopností.
NIPOS TANEČNÍ A POHYBOVÁ VÝCHOVA z pohledu Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu 1) výzkum 2) vzdělávání 3) příklady.
Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
Požadavky k získání známky
VLIV SVALOVÝCH DYSBALANCÍ NA POSTAVENÍ PÁNVE U KARATISTU
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Charakter a projevy talentovanosti jako obecného fenoménu s aplikací na některé aspekty ve sportovních hrách s míčem Katedra základů kinantropologie a.
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
Dědičnost ukazatelů fyzické zdatnosti
Biologická zralost jedinců ve sportovních třídách se zaměřením na volejbal Šárka Honsová Katedra základů kinantropologie a humanitních.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Pojetí a obsah pedagogiky sportu u nás a v zahraničí
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
Pojetí lidského kapitálu a jeho formování
Hodnocení činností v Tv a sportu 1.Testováním a měřením. 2.Posuzováním. Motorický test je standardizovaný postup (zkouška), jehož obsahem je pohybová činnost.
DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE ROZPOZNÁVÁNÍ VÝRAZŮ EMOCÍ VE VZTAHU K CELKOVÉ EMOČNÍ INTELIGENCI Bc. Tereza Sadková Katedrové.
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
Vlastnosti motorických testů a baterií
Pohybové dovednosti (motor skills, Bewegungfertikeit, dvigaťelnoie umenie, pohybová zručnost) Měkota 2008: Motorickým učením a opakováním získaná pohotovost.
Sportovní výkon – obsah, struktura Typologie sportovních výkonů
Získávání a výběr zaměstnanců
Základy pedagogické metodologie
Kalibrace doplňujících položek Brace testu Filip Jelínek Katedra tělesné a sportovní výchovy Západočeská univerzita v Plzni.
TECHNICKÁ PŘÍPRAVA ..
Některé aspekty predikce úspěšnosti jedinců ve sportovních hrách s míčem Katedra kinantropologie a základů humanitních věd FTVS UK Praha Šárka Honsová.
Charakter a projevy talentovanosti jako obecného fenoménu s aplikací na některé prvky v míčových hrách představení projektu disertační práce Katedra kinantropologie.
Schopnosti Pavel Šuranský.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
Metody pedagogické diagnostiky
SOMATICKÝ PROFIL A SOMATOTYP CHLAPCŮ
Sport Testing Center STRUKTURA MOTORICKÝCH SCHOPNOSTÍ V BRACE TESTU Ladislav Čepička Západočeská univerzita v Plzni.
Tělesné sebepojetí.
PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA.
1 Jak se sociální původ patnáctiletých žáků odráží v jejich počítačové gramotnosti? Josef Basl Doktorský seminář VSP 1. března 2007.
Bazén Západočeské univerzity Sokolovská 46 Plzeň – Lochotín Tel.:
8. Kontingenční tabulky a χ2 test
Korelace.
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
TALENT ..
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Západočeská univerzita v Plzni
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Vzdělávání osob se zdravotním postižením na ZČU v Plzni - Ing. Petr Šika.
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vztahová vazba mezi rodiči a jejich dospívajícími dětmi léčenými v Ambulanci dětské a dorostové adiktologie, na Klinice adiktologie 1. LF UK a VFN v Praze.
jen pro vnitřní potřebu
Příprava dat před analýzou
Výkonové vlastnosti osobnosti I. část vlohy a schopnosti
Opakovatelnost (koeficient opakovatelnosti) Korelace genetická, prostřeďová a fenotypová Karel Mach.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
SCHOPNOSTI MOTORICKÉ SCHOPNOSTI © Tom Vespa.
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
UNIVERZITA KARLOVA Fakulta tělesné výchovy a sportu Téma bakalářské práce: Úroveň rychlostních schopností a agility u elitních hráčů fotbalu (15-17 let)
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Konstrukty motoriky, fylogeneze motoriky
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Šárka Honsová Katedra tělesné a sportovní výchovy Západočeská univerzita v Plzni Příspěvek k přenosu motorických předpokladů z rodičů na děti.

Úvod Diagnostika a posuzování nadání, vloh a talentu Faktory ovlivňující tuto diagnostiku Rodinná motorická anamnéza Dotazník Vliv učení a genetická determinovanost nadání, vloh a talentu

Teoretická východiska Vloha Nadání Talent zděděné vrozené předpoklady příznivá struktura vloh speciálního charakteru ucelený souhrn mimořádně vynikajících schopností

Teoretická východiska Dotazník nestandardizovaná podoba, všechny typy otázek získávání informací bez osobního kontaktu časová nenáročnost snadné vyhodnocování odpovědí

Metodika korelace mezi daty získanými z dotazníku rodinné pohybové anamnézy a mezi výsledky našeho testování v první etapě výzkumu pro data dichotomického charakteru  koeficient biseriální korelace pro ostatní data  Pearsonův koeficient součinové korelace

Metodika dotazník – 8 otázek, v případě kvalitativní odpovědi  kód pro převod na jiný typ škály dotazník vyplnili rodiče 25-ti otestovaných dětí ve věku 3 -6 let software Microsoft Excel 2000

Dotazník – Pohybová anamnéza 1. V kolika měsících začalo vaše dítě chodit? Jak dlouho chodí vaše dítě do mateřské školy? Má doma vaše dítě míč? ano – ne** Jak často si sním samo hraje? Věnujete se společně s dítětem nějaké pohybové aktivitě? V případě, že ano, jaké a jak často? 5. Učili jste vaše dítě manipulovat s míčem: házet: ano – ne** chytat: ano – ne** driblovat: ano – ne** 6. Umí vaše dítě plavat? ano – ne** Jezdit na kole? ano – ne** 7. Věnoval (věnuje) se některý z rodičů (z pohledu dítěte) výkonnostně nebo rekreačně nějakému kolektivnímu sportu? V případě, že ano, jakému a jak dlouho? 8. Věnoval (věnuje) se některý z prarodičů (z pohledu dítěte) výkonnostně nebo rekreačně nějakému kolektivnímu sportu? V případě, že ano, jakému a jak dlouho?

Výsledky koef. biseriální korelace Výuka driblingu0,464 Plavání0,387 Pohybová aktivita dítěte0,206 Jízda na kole0,148 koef. součinové korelace Věk dítěte0,239 Pohybová aktivita prarodičů0,173 Pohybová aktivita rodičů0,127 Doba navštěvování mateřské školy0,048 Věk, kdy dítě začalo chodit-0,026 Frekvence hry dítěte s míčem0,019

Výsledky Vyřazení otázek zda učili rodiče děti házet, chytat a zda má dítě doma míč, protože všichni odpověděli shodně ano Statisticky významně koreluje pouze položka výuka driblingu r = 0,464

Závěry Výuka driblingu ovlivňuje výsledek v testu motorických předpokladů pro manipulaci s míčem Nízkou korelaci mezi výsledkem testu a věkem dítěte může zapříčiňovat malý rozsah souboru Nutnost přeformulovat některé problematické otázky a změnit jejich typ z „otevřených“ na „volbu“

Děkuji za pozornost