Věci veřejné „Chytrá řešení pro všechny slušné a poctivé občany ČR.“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
– – Očekávané změny v oblasti zákoníku práce, občanského zákoníku a v důchodovém systému 1.
Advertisements

Reformy v sociální oblasti Změny ve financování sociálních služeb Ing. Ondřej Mátl.
GENERALI TOP TALENT 2007 Návrh koncepce penzijní reformy Jan Krejsa.
Koncepce politiky bydlení v ČR do roku 2020 a sociální bydlení 18. Září 2012.
KONEC ŠPINAVÉHO FINANCOVÁNÍ POLITICKÝCH STRAN Návrh novely o financování politických stran STRANA ZELENÝCH.
Sociální správa - prosinec
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Hmotná nouze Mgr. Terezie Pemová.
KDU-ČSL 1 Financování politických stran a regulace politických kampaní Pavel Bělobrádek předseda KDU-ČSL.
Daňový systém – realita a vize konference vydavatelství EURONEWS Martin Novák – ředitel divize finance ČEZ, a. s.
Boj proti korupci a lichvě
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. 22. května IFA. 1. Příjmové daně 2. Věcný záměr nového zákona o daních z příjmů 3. Nový zákon o daních z příjmů (NZDP)
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Makroekonomie I ( Cvičení 12 – Fiskální politika - shrnutí )
Veřejnost proti korupci
Leoš Heger, květen 2011 Reformní kroky MZ ČR. Vývoj příjmů a nákladů systému mld. Kč.
Komentář k důchodové reformě z pohledu VV 1. Dopad zvýšení DPH Sjednocení DPH na 20% (65 mld. Kč) pro financování důchodové reformy Zachování snížené.
Hospodářská politika státu
Sociální reforma 2011 Zákon o pomoci v hmotné nouzi  Převedení rozhodování o dávkách pomoci v hmotné nouzi z obcí na Úřad práce ČR  Posílení sociální.
1 Mezinárodní konference 80 let sociálního pojištění „Současnost sociálního pojištění“ Svaz průmyslu a dopravy ČR Ing. Zdeněk Liška generální.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Úsporná opatření v působnosti MPSV a daních z příjmů.
Předpokládaný vývoj počtu osob v produktivním a důchodovém věku
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
TÉMA: SPRAVEDLIVÁ REFORMA HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY AUTOŘI: JAN MLÁDEK, JIŘÍ HAVEL HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA.
1. Ideologie strany Jiří Krutílek předseda strany Věci veřejně Vyškov.
Daňová reforma - reformní novela 2013 JUDr. Radim Boháč, Ph.D
Mirek Topolánek V l á d a ODS. Vláda funguje  Díky koaličnímu kabinetu ODS:  Po deseti letech spravuje zemi  Plní volební sliby v maximální míře 
Financování politických stran a regulace politických kampaní 6. října 2011 Mgr. Karolína Peake místopředsedkyně vlády 1. místopředsedkyně strany Věci veřejné.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Tomáš Julínek Reforma zdravotnictví. Základní charakteristiky ideových pohledů na zdravotnictví - duben 2001  Zvýraznění role občana  Zdravotnická zařízení.
Sociální reforma 2011 Státní sociální podpora  Rodičovský příspěvek  Příspěvek na bydlení  Posuzování zdravotního stavu dětí  Sankce za neplnění povinné.
Konsolidace veřejných financí v České republice “Když poplatník pláče...” Liberální institut & Katedra ekonomie Vysoká škola ekonomická, Praha Ing. Aleš.
REFORMA ZDRAVOTNICTVÍ „Zdravotnictví nejvyšší kvality dostupné pro všechny!“ MUDr. David Rath.
Daňová reforma 2010 Snížení administrativní zátěže pro poplatníky a státní správu MF ČR Peter Chrenko.
Jan Škorpík a Martin Štěpánek 3. prosince 2008 Zavedení II. pilíře povinného důchodového systému v ČR, hlavní principy a návrh řešení.
Petr Nečas místopředseda vlády ministr práce a sociálních věcí 27. listopadu 2008 Důchodová reforma.
Daňová reforma ČR Konference ODS k reformním krokům vlády ČR Vlastimil Tlustý, 3. května 2007 Návrh nového zákona o dani z příjmů.
Právo sociálního zabezpečení J.Kožiak. Předmět úpravy  Pojem Právní odvětví, které upravuje pomoc občanům v tíživé společenské situaci z veřejných zdrojů.
Veřejné finance Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Nové volební období a očekávaní obcí a měst Nové volební období a očekávaní obcí a měst XIII. celostátní finanční konference – 2. – 3. prosince 2010 Ing.
Reforma daňového systému Cíle vlády Efektivní veřejná správa Přátelské veřejné služby.
Druhá fáze reformy veřejných rozpočtů - prorůstové daňové změny - Ministerstvo financí ČR
Česká republika a Slovensko dvě země, dvě reformy Dialogem ke změně – slovenská zkušenost CERGE-EI, Praha, PhDr. Lucie Antošová Ministerstvo.
Ministerstvo financí je ústředním orgánem státní správy pro –státní rozpočet republiky, –státní závěrečný účet republiky, –státní pokladnu České republiky,
„Nejsme ovlivněni politikou před rokem 1989 ani tou co tu je dalších 25 let.“
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES Sociální ochrana zaměstnanců Přednáška č. 6.
Rozpočty obcí a krajů v roce 2009 v návaznosti na aktuální ekonomický vývoj Ministerstvo financí ČR Praha červen 2009 Jan Zikl ředitel odboru financování.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
ZÁSADY TRANSFORMACE ZDRAVOTNÍCH POJIŠŤOVEN Praha,
Dávky SSP, pomoci v hmotné nouzi a příspěvek na péči.
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2008 Ministerstvo zdravotnictví Praha,
Jak prosadit protikrizová opatření ve zdravotnictví? 16. června 2009.
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
1 Důchodové pojištění. 2 Důchodové pojištění v roce 2012 Důchodové pojištění musí mít každý občan ČR Sociální pojištění se skládá ze tří složek: - důchodové.
Leoš Heger Konference „Zdraví seniorů“ , PSP ČR Praha programové body TOP 09 zdravotnictví x senioři.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ
ZÁKONODÁRNÁ MOC Jana Karásková.
Příjmy a výdaje SR.
MUDr. Hatem Sanalla Nemocnice Znojmo
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Vnější systémová charakteristika finančního práva
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
BYDLENÍ PATŘÍ MEZI ZÁKLADNÍ PRIORITY ČSSD
Zdravotnictví: hospodářský kontext
Dlouhodobá udržitelnost veřejných financí
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
Transkript prezentace:

Věci veřejné „Chytrá řešení pro všechny slušné a poctivé občany ČR.“ Sociální solidarita ANO,korupce a zadlužování NE.

Sociální solidarita ANO,korupce a zadlužování NE.

VV rostou preference

Volební model pro Prahu STEM/MARK, 12/2009 a Factum Invenio, 1/2010, 4/2010 Po ODS a TOP 09 jsou VV na 3. místě z pohledu volebního modelu. Všichni největší konkurenti zaznamenali ztráty, ze kterých profitují jak VV, ale i Zelení. N=910 N=508 N=2412 Factum Invenio, kontaktní osoba: RNDr. Jan HERZMANN, CSc, herzmann@ppmfactum.cz

VV a pravolevá orientace Nechceme ani doprava, ani doleva, chceme dopředu! Dosavadní parlamentní strany jsou vymezeny podle pravolevé orientace a intenzivně hájí zájmy své úzké skupiny voličů. Problémy, před kterými stojí naše země, buď nemají pravolevý charakter vůbec (korupce, veřejné zakázky, vymahatelnost práva, fungování policie, státních zastupitelství a soudů) nebo dochází ke zmatení rolí – např. systém výpočtu důchodů za vlády ODS byl nastaven tak levicově, až musel zasáhnout Ústavní soud. Levice ČSSD, KSČM Pravice ODS, TOP 09 Věci veřejné Odlišujeme se od ostatních stran i tím, že hájíme zájmy všech slušných a poctivých lidí v ČR a nabízíme řešení vyvážená a spravedlivá. Proto jsou naši příznivci jak z řad bývalých voličů levice, tak pravice.

VV a povolební spolupráce (1) Cíle VV při povolební spolupráci: Přispět ke spravedlivému uspořádání společnosti, které bude v dlouhodobém horizontu bude stabilní. V základních systémových změnách (reforma zdravotnictví, důchodová reforma) prosazovat širší dohodu všech demokratických stran, aby byly zohledněny zájmy všech slušných lidí, bez ohledu na to, jestli vydělávají málo nebo hodně. V těchto bodech není na místě otázka, jestli budeme prosazovat řešení s ČSSD nebo s ODS, protože to musí být řešení společné. Jedině tak lze zabránit tomu, aby se každé 4 roky pravidla měnila podle toho, kdo zrovna bude u moci. Jsme přesvědčeni, že dlouhodobá stabilita obou sociálních reforem je nejdůležitější. Povolební vyjednávání budou samozřejmě závislá na výsledcích voleb. Jediné závazné omezení máme ve směru ke KSČM, kdy nebudeme součástí vládní koalice s jejich účastí ani vlády závislé na jejich podpoře.

VV a povolební spolupráce (2) ČSSD, KSČM Řešení problémů ČR zadlužováním budoucnosti na úkor jediné skupiny lidí v České republice, která navíc zatím nemá volební právo - děti do 18 let. Další zdaňování střední třídy. ODS, TOP 09 Řešení problémů ČR na úkor nejslabších členů této společnosti (důchodců, rodin s dětmi a sociálně slabých spoluobčanů). Omezení solidarity s nejchudšími. Věci veřejné Získáme finance na svá opatření nikoliv dalším zdaňováním střední třídy jako levice, ani omezením solidarity s nejchudšími jako pravice, ale zdroje najdeme ve vyšší hospodárnosti státní správy, omezení rozkrádání veřejných peněz, omezením korupce, zefektivněním státní správy a dalšími podobnými kroky bez dopadu na příjmy nejchudších i střední třídy.

Konec politických dinosaurů Máme výhrady k řadě lidí ve vedení různých stran (Ivan Langer, Marek Šnajdr, Milan Jančík, Jiří Paroubek, David Rath) Budeme usilovat o to, aby se jejich hříchy prokázaly a byli řádně souzeni a potrestáni. Na druhé straně musíme respektovat rozhodnutí stran týkajících se jejich představitelů a zástupců, kterým jednoznačná vina nebude prokázána. V žádném případě nechceme díky osobním nevraživostem uvrhnout tuto zemi do neřešitelných patových situací. Podpoříme jakýkoliv rozumný návrh, aniž budeme přihlížet k tomu, zda jej přednesla ta či ona strana. Osobní antipatie nám nesmí bránit spolupracovat na řešení problémů. Zájmy občanů jsou nad osobními útoky představitelů konkurenčních stran.

Vláda nebo opozice Prioritou pro nás bude náprava situace v ČR. Jestli bude efektivnější formou naší účasti na vládě nebo role opoziční, záleží na mnoha faktorech. Samozřejmě jsme si vědomi toho, že větší vliv na dění v zemi má strana, která je součástí vládnoucí koalice, ale v žádném případě neobětujeme důvěru, kterou v nás vložili voliči, za bezvýznamné ústupky dalších koaličních stran. Naše případná účast ve vládě musí mít hmatatelné výsledky, nechceme jen sekundovat někomu, kdo bude tuto zemi dále vyjídat. V takovém případě bychom tvrdě pracovali v opozici, abychom přesvědčili co nejvíce lidí do příštích voleb dát nám tolik hlasů, abychom měli větší vliv na věci veřejné a mohli potřebné změny prosadit třeba v příštím volebním období. V tomto směru není pro nás rozhodující, zda bude vládní koalice spíše do oranžova nebo spíše do modra, podstatný je vládní program a činy.

VV a podmínky pro povolební spolupráci Podmínky pro spolupráci jsou pro všechny nekomunistické strany stejné: prosazení reforem napříč politickým spektrem. Účinný boj s korupcí a odchod politických dinosaurů Plnění maastrichtských kritérií do roku 2012 - stop zadlužování Sociální solidarita ano, příživnictví ne Zdravotnická a sociální reforma Více peněz do školství Přijetí těchto reforem a zákonů budeme požadovat zapracovat do případné koaliční smlouvy jako závazné.

Srovnání programů politických stran SOCIÁLNÍ POLITIKA   VĚCI VEŘEJNÉ ČSSD ODS KSČM TOP 09 SZ KDU-ČSL Posílení pravomocí obcí při udílení, kontrole a odebírání dávek ANO NE, pouze obecné posílení kontroly NENÍ TÉMATEM Sociální dávky práce pro obec, forma poukazů zvýšení přídavků na děti jen pro aktivní (veřejná služba, kurzy aj.) zvýšit při rod. dovolené, přídavky vázat na příjem snížení o 10 % (krom přís. na pěst. péči a pen. pomoc v mateřství) povinných 20 hodin veřejné služby pro dávky v hmotné nouzi podmínkou ochota pracovat a přijmout nabízenou práci Podpora v nezaměstnanosti systém 4+2+3 Zvýšení pro nezam. v předdůchodovém věku Prodloužení na 1 rok Omezení (porušení prac. kázně, veřejné práce) "Právo na podporu má mít ten, kdo práci skutečně hledá" Uvolnění pracovních vztahů ANO, např. částečné úvazky, sdílení míst NE, pouze dočasné zkrácení pracovních úvazků ANO, částečné úvazky, smlouvy na dobu určitou NE ANO, např. přijímání absolventů ANO, částečné a dostatečně flexibilní úvazky ANO, částečné úvazky, práce z domova aj. Stávající průběžný systém financování z odvodů na sociální pojištění ANO, ale transformace k vícesložkovému sys. ANO, zachování a další rozvoj Soukromé komerční penzijní připojištění Úprava odchodu do předčasného důchodu ANO, omezení ANO, nekrácení dávek pro starší, kteří nenajdou práci NENÍ TÉMATEM, ale hlasovali proti návrhu na nekrácení dávek Zaměstnávání seniorů ANO, pro zaměstnavatele snížení odvodů do důch. sys. jen obecně podpora pracovní aktivity seniorů

Srovnání programů politických stran PROTIKORUPČNÍ OPATŘENÍ (1)   VĚCI VEŘEJNÉ ČSSD ODS KSČM TOP 09 SZ KDU-ČSL Testování korupční odolnosti ANO ANO, testy integrity NE, protikorupčního agenta odmítají NE Korunní svědek ANO, rovněž finanční motivace Zřízení speciálního protikorupčního soudu a státního zastupitelství fin. policie a spec. státní zastupitelství ANO, soud NE NENÍ TÉMATEM ČÁSTEČNĚ, specializované soudní senáty Centrální nákupy na úřadech ANO, ale pouze určité smlouvy a objem Regulace a pravidla lobbingu Zrušení akcie na doručitele Prosazuje, ale v programu neuvádí Elektronické aukce Inventura nemravných prodejů ANO, vymáhání škody prostřednictvím EU ČÁSTEČNĚ, inentura veřejných zakázek Omezení imunity poslanců a senátorů ANO, návrh v PS

Srovnání programů politických stran PROTIKORUPČNÍ OPATŘENÍ (2)   VĚCI VEŘEJNÉ ČSSD ODS KSČM TOP 09 SZ KDU-ČSL Finanční stropy na volební kampaně politických stran ANO NENÍ TÉMATEM Posílení a rozšíření pravomocí NKÚ na kraje a obce Povinnost jednoho účtu pro politické strany ČÁSTEČNĚ, transparentní účet pouze pro kampaň ČÁSTEČNĚ, zvláštní účet pro kampaň Zákaz tzv. přílepků k zákonům NE, pouze zpřísnění pravidel (např. pozměňovací návrhy) NE, pouze zákon. iniciativa od 10 poslanců ANO, návrh v PS NE Dokončení kodifikace občanského práva Přijetí zákona o obecném referendu Přijetí zákona o státní službě Digitalizace spisů (eJustice) Trestní odpovědnost právnických osob

Srovnání programů politických stran EKONOMIKA (1)   VĚCI VEŘEJNÉ ČSSD ODS KSČM TOP 09 SZ KDU-ČSL Daně z příjmu FO PROGRESE, 25 % nad 6násobek prům. měs. mzdy PROGRESE, 38 % pro příjmy nad 1,2 mil. Kč ročně Současná úroveň PROGRESE, 5 pásem 9 % - 40 % (1 mil. ročně) Sjednocení základu pro odvody, daně nezvyšovat PROGRESE, 2. pásmo do částky stropů odvodů PROGRESE, 2 pásma: 15 % a 18 % (nad 600 tis. Kč ročně) Daně z příjmu PO 20%, pro následující 2 roky 21% PROGRESE, 2 pásma 24 % (do 10 mil. roč. zisku) a 32 % NENÍ TÉMATEM Na stávající úrovni, tj. 19 % DPH 10% a 20%, pro následující 2 roky odmítá jednotnou sazbu a zvyšování snižené sazby zrušit u potr. a léků, sníž. sazba 5% u zákl. zboží a služeb 10% a 20%, připouštějí postupné zvyšování Zrušení daně dědické a darovací ANO NE, zavedení dědické daně u dědictví nad 10 mil. NE NE, osvobození dědictví pouze do 4 mil., progrese ANO, i z převodu nemovitosti NE, vyšší váha majetkových daní Daňová amnestie Snížení počtu státních úředníků o 10% NE, pouze personální audity ANO, zrušení 3 minist. a sloučení některých institucí Snížení objemu mezd vyplácených z rozpočtu o 10 % (ne učitelé) Omezení podpory stavebního spoření ANO, zachovat pouze skutečně na pořízení bydlení Revize, preferování využití na bytové účely Zdanění hazardu ANO, zvýšení odvodů NENÍ TÉMATEM, pouze omezování ANO, progrese a přísná regulace ANO, rovněž zásadní omezování Platba DPH po zaplacení

Srovnání programů politických stran EKONOMIKA (2)   VĚCI VEŘEJNÉ ČSSD ODS KSČM TOP 09 SZ KDU-ČSL Ochrana evropského trhu (ekologické clo) ANO NENÍ TÉMATEM Zdanění prostituce NE, pouze regulace NE Uvolnění pracovních vztahů ANO, např. odstupné vázané na počet odprac. let NE, pouze dočasné zkrácení pracovních úvazků ANO, částečné úvazky, smlouvy na dobu určitou ANO, např. přijímání absolventů ANO, částečné a dostatečně flexibilní úvazky ANO, částečné úvazky, práce z domova aj. Schvalování deficitního rozpočtu ústavní většinou Finanční ústava

Srovnání programů politických stran ZDRAVOTNICTVÍ (1)   VĚCI VEŘEJNÉ ČSSD ODS KSČM TOP 09 SZ KDU-ČSL Definování základní zdravotní péče ANO, určen v odborné diskuzi ANO, určení péče hrazené z povinného pojištění ANO NENÍ TÉMATEM, nadstandard neřeší Obecné fráze o nezbytné spoluúčasti (25 %, dnes 14 % růst max. o 3 procenta ročně), chtějí zachovat limit spoluúčasti 5000 Kč Státem stanovená síť nemocnic základní péče ANO, zde není možná privatizace ANO, síť veřejných neziskových nemocnic Jediná veřejná zdravotní pojišťovna ANO, řízená Ministerstvem zdravotnictví NE, pouze snížení počtu NE Soukromé zdrav. pojišťovny v oblasti nadstandardu NE, komerční připojištění, ale ne pojišťovny ANO, pluralita vlastníků zdrav. pojišťoven obecně Technický a ekonomický audit fakultních a krajských nemocnic NE, pouze obecně audity ve státní správě NENÍ TÉMATEM Snížení odvodů na zdravotní pojištění ANO, o 5 % NE, naopak dočasné zvýšení max. základu ANO, zrušení min. odvodu zdravotního pojištění NE, zrušení zastropování NE, pouze na sociální pojištění u vybraných skupin Zrušení poplatku za položku na receptu ANO, okamžitě ANO, vynětí léků na banální nem. z pojištění Zrušení poplatků za lékařský zákrok ANO, po provedení reformních opatření NENÍ KONKRÉTNĚ ŘEČENO NE, nicméně dále nezvyšovat Zrušení poplatku za hospitalizaci a pohotovost

Srovnání programů politických stran ZDRAVOTNICTVÍ (2)   VĚCI VEŘEJNÉ ČSSD ODS KSČM TOP 09 SZ KDU-ČSL Povinnost zdrav. pojišť. uzavřít smlouvu s lékařem či zdrav. zařízením ANO, pokud splní státem stanovené podmínky NENÍ TÉMATEM Obecné fráze o nezbytné spoluúčasti (cca 14 % , růst max. o 3 procenta ročně), chtějí zachovat limit spoluúčasti 5000 Kč NE, pouze transparentní sjednávání smluv Minimálně jeden plně hrazený lék na každou nemoc ANO, povinnost lékaře pacienta informovat ANO NENÍ KONKRÉTNĚ ŘEČENO NE, vynětí léků na banální nem. z pojištění