Voda Veronika Drzková, 2.E.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VODA 8. třída.
Advertisements

Energie pro vodu nejenom v domácnosti
Základní podmínka života
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
zpracovaný v rámci projektu EU
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Znečišťování a ochrana vody Praha – město našeho života Projekt č. CZ.2.17/3.1.00/36097, podpořený Evropským sociálním fondem v rámci Operačního programu.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Aktivita č.5: Tajemství chemie
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
podmínka života na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Základní vzdělání - 2. stupeň
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Ozon – ochránce a zabiják
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Druhy vod.
Technologie na úpravu pitné vody Eva Košarišťanová.
Voda a vzduch = základ života
HYDROSFÉRA.
Pitná voda Mgr. Helena Roubalová
VODA Kateřina Beranová.
Voda Co o ní víme?.
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Zdroje pitné vody.
Hydrosféra Filip Bordovský.
Co to vlastně voda je? Je to chemická sloučenina vodíku a kyslíku. Se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Je to chemická sloučenina.
Voda a vzduch.
VODA – DĚLENÍ A ČISTIČKY VODY
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Druhy vod Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
Voda Jaroslav Martykán 79974
Definice, která je zakotvena v zákoně 258 a vyhlášce ministerstva zdravotnictví ČR 252. Pitná voda „je zdravotně nezávadná voda, která ani při trvalém.
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Základní podmínka života
Opakování voda, vzduch.
AnotaceZařazení vody do systému látek AutorMgr. Květuše Horáková Jazykčeština Očekávaný výstup Žák se seznámí a utřídí druhy vod, způsoby čištění vod,
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
PITNÁ, UŽITKOVÁ, ODPADNÍ
RZ RZ v ní životVznikl v ní život Koloběh vodyKoloběh vody „obnovitelná“látka Kolem řekKolem řek vznikaly osady a města Civilizace.
VODA.
Voda a vzduch 1. VODA RZ
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Voda (EUPŠCh8),
Voda Zbožíznalství 1. ročník Voda - nejrozšířenější sloučenina - zároveň velmi vzácný zdroj, kterého ubývá.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_05_CH7 TémaRozdělení vody podle použití RočníkSedmý.
Voda VY_32_INOVACE_1A_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Voda Mgr. Helena Roubalová
1 VODA Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VODA / DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 010 Autor:
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VODA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
VODA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Druhy vod.
VY_52_INOVACE_Hydrosféra-učební text
3.2 Není voda jako voda Vodu člověk využívá k nejrůznějším účelům. Podle toho rozlišujeme vodu na pitnou, užitkovou a odpadní. PITNÁ VODA - zdravotně.
Transkript prezentace:

Voda Veronika Drzková, 2.E

H2O Hydrosféra - veškerá voda na Zemi - 71% zemského povrchu - 97% slaná voda oceánů a moří Slaná voda – 3% soli Sladká voda – bez chuti

Tvrdost vody a) Měkká - vrchní dešťová - málo soli b) Tvrdá - podzemní - hodně soli c) Minerální - podzemní - kvůli dávným sopkám má v sobě CO2 d) Destilovaná - bezbarvá, bez zápachu, bez chuti - p = 101kPa, tt = 0°C, tv = 100°C, ρ = 1000kg/m3 - používá se např. v autech nebo ve starších žehličkách

Podle znečištění: Pitná - zdravotně nezávadná - musí splňovat hygienické normy - buď povrchová (musí se upravit), nebo podzemní b) Užitková - nesmí se pít - většinou povrchová - průmysl, zemědělství, k praní, mytí (NE nádobí!) c) Odpadní - znečištěná - musí se před vypuštěním do řek vyčistit

Čištění vody 3 fáze: Usazování a) oddělování pevných látek b) vločková sraženina (nasype se chemikálie) c) pískový filtr 2) Chemické čištění – ničení choroboplodných zárodků chlorem, kyslíkem, ozonem nebo UV zářením 3) Biologická fáze – přidají se mikroorganismy, které nám neškodí a zničí ty škodlivé - odpad z čištění se používá jako hnojivo

Tvrdost = mineralizace - tvrdá voda – vápník, hořčík – obsah vápníku je přímo svázán s geologickým vznikem - ze zdravotního hlediska je pro život lepší voda tvrdší (z vodovodu) - s tvrdostí se prodlužuje doba vaření masa a zeleniny - může způsobit: - tvorbu povlaku na hladině čaje a kávy - ztrátu aromatických vůní a chutí jídel - nepříjemnou chuť pro některé konzumenty - mírné okyselení vody - zničení – citronem nebo vitaminem C - z technického hlediska není vhodná ani velmi měkká, ani velmi tvrdá voda - tvrdá – špatně rozpouští mýdlo (málo pění), vodní kámen, skvrny na nádobí - měkká – hodně pění

Chlor - zabraňuje množení bakterií ve vodě, zachovává kvalitu - působí jako potravní konzervační prostředek - Vedlejší produkty chlorace způsobují, že chlor je cítit - Přidává se 0,1-0,2mg na 1l vody (1 kapka chloru v pěti vanách) - Silný dezinfekční prostředek - Odstranění aroma chloru: - před konzumací odstát - přidat citron nebo led - na chvíli dát do ledničky (max. 24 hodin) - může se před konzumací ohřát

Barva vody Znečištění - někdy se může stát, že voda není křišťálová - Bílé zabarvení vzniká uvolňováním vzduchu a bublinkami - stačí, když necháme vodu odstát a bílé zabarvení zmizí - rezivění způsobují železné trubky Znečištění - po delším nepoužívání

Co nevhazovat do záchodu - prošlé nebo nedobrané léky - nové nebo použité ropné produkty - přebytečné barvy, laky, ředidla - přípravky proti hmyzu a živočichům - zbytky jedlých olejů