Národní parky České republiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STÁTNÍ OCHRANA PŘÍRODY V ČR
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Střední škola zemědělská a přírodovědná
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_BR_2_04.
ČESKÁ REPUBLIKA – OCHRANA PŘÍRODY
Rozloha chráněných území na ploše ČR
Příroda v naší zemi Na našem území žijí tisíce živočichů a rostlin.
Národní parky a Chráněné krajinné oblasti ČR
Národní parky v ČR Lenka hajzlerová.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
NÁRODNÍ PARKY ČR A CHRÁNĚNÉ KRAJINNÉ OBLASTI
KVARTA LISTOPAD 2004 VÍTEK URBAN
Chráněná území v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
Ochrana přírody v ČR Lukáš Kotlár.
Národní park Šumava.
Česká republika ODKAZ GEOLOGICKÝCH VĚKŮ II.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.11 Téma: Přírodní podmínky ČR.
vypracoval: David Šuman 5 . ročník
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ V ČESKÉ REPUBLICE
NÁRODNÍ PARKY ČR - opakování
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ ČR 8. ročník
Ochrana přírody od 19. století Yellowstonský NP v USA
Krkonošský NP NP Šumava NP Podyjí NP České Švýcarsko
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Člověk a jeho svět – Přírodověda – Ochrana přírody autor VM:Ing.
Pokud jsi připraven/a, klikni sem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Významná chráněná území v ČR
Chráněná území České republiky
P.  JZ Čechy  Plzeň  Klatovy  Domažlice  Tachov  Rokycany.
Česká republika: Ústecký kraj Hospodářský zeměpis
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Národní parky v České republice
Krkonoše Robin Plch IX.A
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Česká republika Geologický vývoj
Plzeňský kraj Přírodní poměry
NÁRODNÍ PARKY ČESKÉ REPUBLIKY.
Česká republika Ochrana přírody a krajiny
Významná chráněná území ČR Student: Antonín LindnerŠkolní rok: 2014/2015 Třída: 2LDen vypracování: Vyučující: Mgr. Ludvík KašparWeb školy:
OCHRANA PŘÍRODY V ČR.
Np České švýcarsko.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Marie Polanská NÁZEV:VY_32_INOVACE_18_ Národní park Šumava TÉMATICKÝ.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Autor materiálu - Mgr. Lukáš Kučera.
OCHRANA PŘÍRODY V ČR.  velkoplošnánárodní park NP (4) chráněná krajinná oblast CHKO (26)  maloplošnánárodní přírodní rezervace NPR (110) národní přírodní.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_CHKO+NP.
Význam KRNAPu ● Krkonoše hrály velmi významnou roli při zalednění Evropy při poslední době ledové. Právě o masiv Krkonoš se zastavil severský ledovec a.
CHKO J ESENÍKY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: AZ kvíz – přírodní poměry ČR Číslo: EU DUM 6_17 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_309_ČR ochrana přírody Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Ochrana ŽP v ČR Ekologie – oikos a logos, nauka o místě kde přebýváme Systematická ochrana ŽP u nás začíná už kolem 12- století 1838 – první rezervace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_06 TEMA:
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 17. Přírodní rezervace Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Marie Polanská NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_NP Labské pískovce – České.
17 ZÁKON O OCHRANĚ PŘÍRODY A KRAJINY
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ V ČESKÉ REPUBLICE
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
Národní parky České republiky
Ochrana krajiny a přírody ČR VY_32_Inovace_20KR-1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Marie Polanská NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_národní park Podyjí TÉMATICKÝ.
ŠABLONA 3/2 NÁRODNÍPARKY ČR
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Česká republika Ochrana přírody ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
VY_52_INOVACE_18_Ochrana rozmanitosti přírody - učební text
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Transkript prezentace:

Národní parky České republiky

Krkonoše Šumava Podyjí České Švýcarsko

Národní park = velkoplošně zvláště chráněná území definován v § 15 zákona č. 114/1992 Sb o ochraně přírody a krajiny

Krkonošský národní park - krnap

Nejstarší - založen v roce 1963 Poloha: SV Čechy Rozloha: 385 km2

Významná místa Sněžka Pozůstatky doby ledové: kary, nivační kary, morény, tory, kamenná moře Rašeleniště Endemité (rostliny a živočichové, kteří se vyskytují pouze zde)

národní park šumava

Založen 1991 Poloha: JZ Čechy Rozloha: 1630 km2

Významná místa Rašeliniště Ledovcová jezera (př. Černé, Čertovo, Laka) Pralesy (Boubínský) ,,střecha Evropy“ – nejrozsáhlejší souvislý komplex lesu ve střední Evropě

Národní park podyjí

Založen v roce 1991 Poloha: J Morava Rozloha: 63 km2

Významná místa Řeka Dyje  meandry a kaňony Žije zde mnoho chráněných živočichů a rostlin

Národní park české švýcarsko

Založen v roce 2000 Poloha: SZ Čechy Rozloha: 80 km2

Významná místa Skalní města Soutěsky: Kamenice, Křinice Hluboké lesy (pralesovitý charakter) Pravčická brána

Učební materiál je určen pro výuku vlastivědy ve 4. a 5. ročníku 4. Člověk a jeho svět pouze pro 1. stupeň ICT2 – 19 27. 4. 2011 Zdroj: Wikipedia