Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 19 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Zvuková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vývoj technických prostředků pro záznam zvuku
Advertisements

Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Vývoj reprodukce zvuku a obrazu před 2.světovou válkou
Záznamová média.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Magnetofon.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tato prezentace byla vytvořena
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_136_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 06 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Charakteristiky.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 14 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Elektroakustické.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 18 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Zvuková.
Vývoj technických prostředků pro záznam zvuku
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 09 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Odraz.
Označení materiáluVY_32_INOVACE_INF_06 Název materiáluOperační systémy AutorMgr. Radomil Kryl Typ aplikacePrezentace Ročník5. PředmětInformatika AnotaceŽáci.
Záznam zvuku Historie a současnost
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_04_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tato prezentace byla vytvořena
* Jev, při kterém se do vodiče umístěného do proměnného magnetického pole indukuje elektromotorické napětí. * Jestliže je vodič v uzavřeném elektrickém.
Záznam dat pomocí magnetického pole
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_169_IT 9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Tato prezentace byla vytvořena
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 03 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Šíření.
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Elektronická zařízení
Ovládací panely Hardware a zvuk.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Anotace Žák se orientuje v záznamových médií (zařízení) Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže rozdělit záznamová média Speciální vzdělávací.
ZÁZNAM A KÓDOVÁNÍ INFORMACÍ
PRVKY ELEKTRONICKÝCH OBVODŮ
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 01 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Kmity.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 17 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Elektroakustické.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Charakteristiky.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 02 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Podstata.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 12 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rázy.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A18 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 07 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Princip.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastZáklady informatiky a hardware DUMVY_32_INOVACE_ODB_536.
Karel Vrba, ME4A, Šablona by Marek Malík. Obsah prezentace: 1. Analogový záznam 2. Digitální záznam 3. Mechanický záznam 4. Magnetický záznam 5.
Inf Ztrátová a bezztrátová komprese zvuku. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Analogové a digitální zařízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁZNAMOVÁ MÉDIA. Podle principu čtení se datové nosiče dělí na : Magnetická média, tzn. disketa, pevný disk, magnetická páska (audiokazeta, videokazeta,
Materiál slouží k osvojení si znalostí o přenosu a záznamu zvuku. Seznámí žáky s historií nahrávání zvuku.
Pevný disk. Co to je? Zařízení, které se používá v elektrotechnice k uchování dat Využívá k tomu magnetickou indukci Magnetická indukce je vektorová fyzikální.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Záznamová media Vaníčková Zdeňka 1.L.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Výroba elektrické energie
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 19 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Zvuková média – magnetofon Ročník: Časová dotace:8. 1 h Anotace: – žák se seznámí s principem magnetofonu – žák se seznámí s páskovými hudebními nosiči Datum: Autor:

METODICKÝ PŘEHLED Klíčové kompetence:– k učení – čtení s porozuměním, srovnávání informací, schémata Očekávané výstupy:– žák vysvětlí princip přenosu zvuku z magnetofonového pásu Výukové strategie:– komentovaná prezentace – samostudium, vzájemná konzultace Metodický postup:– prezentace s komentářem – samostudium – diskuze – domácí studium Pomůcky:– počítač s prezentačním software Zdroje:– v prezentaci jsou použity pouze vlastní zdroje

Zvuková média Gramofony pomalu přestávaly stačit požadavkům doby, a to jak délkou, tak kvalitou záznamu. Ve 30. letech 20. století byl sestrojen analogový přístroj zvaný magnetofon, který přehrává i zaznamenává zvuk na zmagnetizovaný pás. Magnetofon a) cívkový – využívá až 4 stopy na celuloidovém pásu potaženém magnetickou vrstvou, který je navinutý na plastové cívce, umožňoval záznam i přehrávání, přehrávání bylo velmi kvalitní b) kazetový – v 70. letech postupně vytlačil cívkové magnetofony, byl menší, přenosný, jednoduchý na obsluhu, s kazetami se lépe obchodovalo, také umožňoval záznam i přehrávání

Magnetofon Magnetofon prošel dlouhým technickým vývojem. Patří mezi analogové přístroje. Zařízení obsahuje záznamovou a čtecí hlavu – jde vlastně o cívky, které jsou schopny buďto zmagnetizovat pásek (záznam) nebo indukují elektrické napětí (přehrávání). Záznamová hlavaČtecí hlavaKladkyKazeta

Hi-Fi věž Hi-Fi [High Fidelity] je označení pro zařízení s vysokou kvalitou reprodukce, tedy s minimálním zkreslením signálu. Taková zařízení obvykle výrobci spojují do společných systémů, takže je možné na nich přehrát gramofonovou desku, kazetu, CD, rádio a dokonce mají i vstup a výstup pro externí zařízení. Taková potřeba zřejmě nastala, protože lidé měli doma mnoho různých médií a potřebovali je všechny přehrát v jediném zařízení. Proto vznikly Hi-Fi věže, kvalitní elektroakustické řetězce.

Magnetofon Úkol č. 26: Pokuste se zjistit, kdy byl sestrojen první magnetofon. Možná budete překvapeni.