MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1) Úzce specializované prodejny
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Distribuční politika Petra Krajníková.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
Opakování k maturitě.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Place – místo prodeje (distribuce)
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
MARKETINGOVÝ MIX.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
úvod pojetí a obsah marketingu
ÚZCE SPECIALIZOVANÉ PRODEJNY
MARKETING.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Podnikatelské koncepce
Podnikatelský plán struktura plánu.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
DISTRIBUCE.
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod, maloobchod
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Vítejte na Marketingu.
Autor: Ing. Sikorová Renata
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Distribuční politika klíčová slova
Cenové strategie.
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
Transkript prezentace:

MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU: Maloobchod prodává zboží nebo služby zákazníkům a uspokojuje tak potřeby jejich vlastní nebo jejich domácností zboží pro výrobní spotřebu zboží pro osobní spotřebu SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU: nákup zboží k dalšímu prodeji spotřebitelům prodej a podpora prodeje zboží přeprava zboží převzetí podnikatelského rizika finanční operace získávání informací pro rozhodovací proces poskytování informací zákazníkům

FORMY MALOOBCHODU Maloobchod zboží prodává konečným spotřebitelům za účelem splnění jejich potřeb a přání. Maloobchod obsahuje všechny činnosti, které se musí uskutečnit, aby maloobchodníci mohli prodávat konkrétní výrobky nebo služby. Maloobchod má zcela zřetelný vliv na zdraví ekonomiky. Maloobchodní transakce se týká směny mezi spotřebitelem a maloobchodníkem Jsou dány činností maloobchodu na různých místech, např. v obchodech, provozovnách domovech kancelářích stáncích kolem cest v bankách, ……..

Tendence maloobchodu Významné změny a tendence v maloobchodě v posledních letech: vznik butiků maloobchod bez prodejních prostor růst velkých maloobchodních společností rozšiřování vertikálních marketingových systémů růst významu konkurence rostoucí zájem zákazníků o nákup doma růst významu řetězců ,(sítě) filiálek rozšiřování telemarketingu jako nástroje podpory prodeje zdůrazňování produktivity požadavky na profesionalitu koupě domácích maloobchodních společností zahraničními společnostmi (obchodní domy, obchody se smíšeným zbožím, .....) vznik a růst skladových klubů, superprodejen, supermarketů, ....

Maloobchodní cyklus (dle Prof. Malcolma P Maloobchodní cyklus (dle Prof. Malcolma P. McNaira z Harvardské univerzity) 1. získání pevného postavení na konkurenčním trhu Druhy operací - nízké náklady, obchodní rozpětí. Diskontní prodejny, diskontní obchodní domy. Nabídka je omezená, vč. služeb. Nízké režijní náklady. 2. Rozšiřování sortimentu, inovace nabízeného množství Snaha o dominanci na konkurenčním trhu. Zavádění nových prodejních technik, servisu, služeb. Zvyšování počtu pracovníků i kontrolorů. Zvyšování maloobchodních cen. 3. Nástup nového maloobchodníka - novátora (opakuje se celý cyklus)

Faktory ovlivňující maloobchodní cyklus DŮMYSLNÁ REKLAMA RŮST POČTU NÁKUPNÍCH CENTER VZNIK OBCHODNÍCH KONGLOMERÁTŮ

Historie poč. 19. století OBCHODNÍ STANICE pol. 19. století SPECIALIZOVANÉ OBCHODY OBCHODNÍ DOMY přelom 19. a 20. století OBCHODNÍ SÍTĚ DISKONTNÍ OBCHODNÍ DOMY ÚČELOVÉ OBCHODY S VYBRANÝM SORTIMENTEM ÚČELOVÁ NÁKUPNÍ CENTRA 60. léta růst zájmu o FRANCHISING 70. léta růst počtu FRANCHISINGOVÝCH PRODEJEN A FRANCHISORŮ

Typy a klasifikace prodejen je velmi obtížná pro obrovský rozsah a různorodost maloobchodní činnosti. MALOOBCHODNÍCI vlastníci prodejen bez prodejen - přímé vlastnictví - smluvní vztahy - vlastníci řetězů obchodů (např. franchising) - spotřebitelská družstva - zprostředkovatelé dobrovolné řetězce sponzorované velkoobchodem aliance, kooperační uskupení

Evropská systemizace prodejen Strukturální /fixní/ znaky provozní forma jednotky (maloobchod, velkoobchod, tranzit) vymezení sortimentu (potraviny, elektronika, odívání) systémy zpracování trhu (samoobsluha, obslužný prodej, zásilkový, automaty, ...) umístění provozní jednotky (centrum střediska, periférie) plošná velikost jednotky (počet zaměstnanců, obratů) Instrumentální /variabilní/ znaky cenová politika kvalita zboží (standardní, exkluzivní, náročná, nenáročná) rozsah nabízených služeb osobní péče o zákazníka související služba doprava financování (leasing)

Typizace prodejen přesné vymezení sortimentu a jeho rozmístění v prodejně způsob prodeje, nabídky centrální řízení cen, doprodejů oblečení zaměstnanců způsob objednávek zboží

Formy organizace MOB INTEGRACE KOOPERACE NEZÁVISLÍ PODNIKATELÉ buduje vlastní maloobchodní síť má vlastní banku nadnárodní společnosti KOOPERACE maloobchodní podnikatelé se spojují, např.: nákupní aliance investiční aliance NEZÁVISLÍ PODNIKATELÉ představují základ odvětví maloobchodu