12.1.2015 Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2010 Ministerstvo financí září 2009.
Advertisements

Struktura členění (dělení) členských příspěvků (14
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Dopravní nehody dětí v roce 2013 a
Koncepce politiky bydlení v ČR do roku 2020 a sociální bydlení 18. Září 2012.
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
Pplk.ing. Josef Tesařík; tisková konference 15.ledna 2010 Rok 2009 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Organizační stránka předsednictví České republiky v Radě Evropské unie leden - červen 2009 PhDr. Jana Hendrichová, náměstkyně místopředsedy vlády pro evropské.
Statistika dopravních nehod
Aktuální úkoly MŠMT Odbor programů výzkumu a vývoje 2009.
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Financování ČHS MF Sazka MŠMT Členské příspěvky ČSTV komora svazů komora SK TJ Úroky Akcionáři 9 subjektů Dary, ost.
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
Aktuální vývoj v pojišťovnictví a jeho regulaci
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
FINANCOVÁNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY: Jaký je aktuální stav a perspektiva dalších let? , Praha Pavel ŠVAGR.
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK
Bezpečnost silničního provozu v roce 2009 Tisková konference, 15. ledna 2010 ministr dopravy Gustav Slamečka.
Člen USBS ČR a SP ČR Unie soukromých bezpečnostních služeb ČR Svaz průmyslu a dopravy České Republiky
Národní a regionální dotační tituly. Význam národních a regionálních dotačních titulů Jejich význam postupně klesá, pro mnohé subjekty přesto téměř nezbytné.
STÁTNÍ PODPORA VÝZKUMU A VÝVOJE
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
Financování výkonu státní správy územních samosprávných celků
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
2. setkání pracovníků ORP v oblasti regionálního rozvoje v Královéhradeckém kraji se zástupci Královéhradeckého kraje a CEP 2. BLOK Centrum evropského.
Jak dál ve financování činnosti Vysokoškolského odborového svazu? Návrh reformy pro současnost a budoucnost.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Daňová reforma - reformní novela 2013 JUDr. Radim Boháč, Ph.D
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. března 2014.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Asociace výzkumných organizací Asociace výzkumných organizací – činnost a poskytované služby Ing. Václav Neumajer výkonný předseda Asociace výzkumných.
Připravenost České republiky na zavádění opatření strategie Evropa 2020 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek ministra průmyslu a obchodu © 2010 Ministerstvo.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
Hmotná nouze 29. června 2010 Bc. Ivana Šťastná vedoucí OSV
1 Evropská charta bezpečnosti silničního provozu a Svaz měst a obcí ČR XII. Sněm Svazu měst a obcí ČR Zlín, 26 a 27. května 2011 Vojtěch Mynář Předseda.
1 VŠFS KSM MEI Společný rozpočet EU Společný rozpočet EU Osnova: 1. Obecná charakteristika společného rozpočtu EU 2. Příjmy společného rozpočtu.
Aktuální krize zdravotnictví
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 Jakub Fischer Sněm RVŠ, Praha,
Pád pacienta – národní indikátor kvality ošetřovatelské péče
Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Datum,místo. Národní program Phare část II Zaměření programu:  podpora podnikatelské infrastruktury (MMR) 
Léčiva u vzácných onemocnění (v kontextu dalších informací) PharmDr. Josef Suchopár Infopharm, a.s. Praha,
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
Ministr práce a sociálních věcí Petr NEČAS 4. září 2008 Valorizace důchodů od 1. ledna 2009.
Silnice nebo železnice
Financování kapitol státního rozpočtu II
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)

Rada vlády ČR pro bezpečnost silničního provozu Usnesení č. 25 z prosince 2010: Rada vlády doporučuje vládě navýšit prostředky ve prospěch realizace Národní strategie BESIP a doporučuje subjektům, které mají na poklesu nehodovosti ekonomický zájem, aby na Národní strategii BESIP přispěly podílovým financováním. Usnesení č. 32 ze září 2011: Zřízení pracovní skupiny k realizaci usnesení 25/2010

Usnesení č. 36 z prosince 2011: Zřízení Výboru pro financování (navrženi členové: MD, MV, MF, SFDI, ČAP, AK, SMOCR, ŘSD, Nadace BESIP)

Současný model financování: „Každý za své“ Omezené zdroje

Návrh nového modelu: Bezpečnost na silnicích je věcí nás všech Socioekonomické ztráty: usmrcení, těžce a lehce zranění, hmotné škody (v mld. Kč Zdroj: CDV) 2002: 49,7 2003: 53,5 2004: 54,0 2005: 52,5 2006: 48,3 2007: 50,9 2008: 49,3 2009: 37,4

Škody na majetku (38 %) Ztráty na produkci (33,4 %) Náklady na zdravotní péči (13,9 %) Sociální výdaje (9,9 %) Zajištění místa DN, záchranné a likvidační práce (0,7 %) Další náklady (znalecké posudky, administrativa…)

Cost benefit analýza dopravně bezpečnostních opatření Aktuální náklady do BESIP a náklady po snížení nehodovosti a jejich následků

Cíl Národní strategie BESIP do roku 2020: Snížení počtu usmrcených (dosažení průměrné úrovně EU, tj. snížení počtu usmrcených osob o 60 % oproti roku 2009) Snížení těžce zraněných (o 40 % oproti roku 2009)

Sci-fi nebo reálný cíl?

Dopravně bezpečnostní opatření  snížení socioekonomických ztrát Efektivita dopravně bezpečnostních opatření

Návrh postupu: 1) Kdo má na snížení nehodovosti ekonomický zájem + stanovení podílu 2) Model podílového financování založený na rozsahu předpokládaného snížení socioekonomických ztrát v důsledku snížení dopravních nehod a jejich následků (možné způsoby zapojení subjektů, které ekonomicky profitují na silničním provozu, na financování opatření v oblasti bezpečnosti silničního provozu) 3) Způsob redistribuce těchto prostředků, vč. vytvoření kontrolních mechanismů

„Rada vlády pro BESIP“ v SRN 25 volených a 4 určení členové 6 výborů 45 zaměstnanců

Příjmy v roce 2010 Členské příspěvky ,50 € Spolkové ministerstvo dopravy – základní příspěvek ,00 € Spolkové ministerstvo dopravy – kampaně a mimoř. příspěvky ,00 € DGUV (asociace pojišťoven) ,00 € Fin. příspěvky dalších členů DVR ,00 € Ostatní příjmy ,00 € Celkem ,50 €

Výdaje v roce 2010 Zabezpečení programů ,99 € Ostatní náklady ,00 € Provozní a administrativní náklady ,51 € Celkem ,50 €

Jeden z možných modelů: Jednotný dopravně bezpečnostní webový portál s participací veřejného i privátního sektoru Grantový systém pro podporu bezpečnosti silničního provozu dle priorit stanovených Radou vlády pro BESIP

Děkuji za pozornost JUDr. Jana Horáková Odbor bezpečnostní politiky, odd. analýz a strategií Ministerstvo vnitra ČR

Návrh usnesení ? Sekretariát Rady vlády pro BESIP (v rámci rozpočtu odd. BESIP) zajistí k realizaci usnesení Rady vlády pro BESIP č. 25 z roku 2010 a) zpracování návrhu modelu podílového financování opatření v oblasti bezpečnosti silničního provozu ze soukromých a veřejných zdrojů založený na rozsahu předpokládaného snížení socioekonomických ztrát v důsledku snížení dopravních nehod a jejich následků, případně návrh možného finančního zapojení subjektů, které ekonomicky profitují na silničním provozu b) zpracování modelu financování opatření Národní strategie BESIP