Využití ICT ve vzdělávání VOŠ, SPŠ automobilní a technická
Základní informace o projektu Reg. číslo projektu CZ.1.07/1.1.10/02.0089 Název projektu Využívání ICT ve vzdělávání Číslo prioritní osy 7.1 Celková výše finanční podpory 2 931 018,50 Kč Částka ESF 2 491 365,72 Kč Datum zahájení realizace 1. 12. 2009 Datum ukončení realizace 30. 6. 2012
Projekt jako součást dlouhodobé koncepce zavádění ICT do výuky Využití ICT ve vzdělávání Vzdělávání učitelů Budování infrastruktury Výukové materiály
Příprava projektu 1. fáze 2. fáze 3. fáze Návaznost na projekt ROP – Metropolitní síť Dobudování infrastruktury 2. fáze Studie proveditelnosti Šetření – zájem učitelů 3. fáze Zpracování žádosti, realizační tým Představa udržitelnosti
Obsah projektu Centrální informační systém Zdroj informací pro uživatele Komunikace uživatelů Datový sklad, zálohovací systém E-learningové a multimediální vzdělávací programy Nepovinné semináře využívající ICT
Návaznost na předchozí projekty Zavedení e-learningu do vyučování ČJ a M E-learning ve výuce odborných předmětů Zvýšení odborné kvalifikace zaměstnanců školy v nových technologických postupech svařování Metropolitní síť ČB
Klíčové aktivity Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Zavádění vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností včetně tvorby modulových výukových programů s důrazem na mezipředmětové vztahy, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí
Cílová skupina Celkem 1269 žáků /180 učitelů 17 oborů studia (pouze střední škola) Multimediální vzděl. programy pro 8 maturitních oborů (800 žáků) Nepovinné semináře z Matematiky (300 žáků) Aktivně zapojení učitelé (autoři): 44
Realizace 1. etapy (KA1) Dobudování síťové infrastruktury Modernizace serverů Nákup datových úložišť Nákup videokamery a fotoaparátu včetně SW pro zpracování výukových materiálů Nákup licencí serverových systémů
Realizace 2. etapy (KA1) Vytvoření individuálních uživatelských účtů Pořízení e-learningového systému Propojení e-learningového systému s informačním systémem školy Vytvoření pravidel pro datové sklady a zálohování Zkušební provoz
Realizace 3. etapy (KA1,KA2) Proškolení uživatelů Vytvoření resp. převod původních výukových materiálů Naplnění e-learningového systému postupně vytvářenými výukovými materiály
E-learningový systém (KA2) Původní Moodle, EduBase Přestal vyhovovat požadavkům Požadavky Robustnost, otevřenost Standardy, napojení na inf. systém Výsledek OLAT Online Learning And Training
E-learningový systém (KA2) Výukové materiály Testovací materiály Všeobecné předměty – Český jazyk, cizí jazyky, matematika, informační a komunikační technologie, … Odborné předměty – diagnostika, technologie, ekonomika, účetnictví, logistika, …
Multimediální výukové programy (KA2) Zpracováno 30 videonahrávek Odborné výukové materiály (10-15 min) – Fyzika, Autoopravárenství a diagnostika, CNC frézování a soustružení Uložení zpracovaných dat v centrálním datovém registru školy a na výukových DVD
Nepovinný seminář matematika (KA2) Podpora výuky matematiky pomocí programu Wolfram Mathematica Zpracování 60-ti výukových hodin (červen 2010) uloženo v datovém úložišti Výuka ve druhých a třetích ročnících všech maturitních oborů (září 2010 – červen 2012)
Podstatné změny v projektu Žádost o sloučení monitorovací zprávy č. 10 a závěrečné monitorovací zprávy Žádost o změnu hodnoty monitorovacího indikátoru počet osob poskytujících služby (z původních 44 na 30) – změna metodiky
Monitorovací indikátory Název indikátoru Měrná jednotka Dosažená hodnota celkem Počet nově vytvořených/inovovaných produktů Počet 3 Počet osob poskytujících služby celkem Počet osob 33 Počet podpořených osob - dětí/žáků - dívky 173 Počet podpořených osob - dětí/žáků - chlapci 1257 Počet podpořených osob v počát. vzděl. - děti, žáci 1430 Počet vytvoř./inov. produktů s komponentou ICT 1
Projekty navazující Ukončené Zvyšování kvality výuky cizích jazyků prostřednictví seminářů s rodilými mluvčími Implementace a inovace ŠVP I. a II. Inovace dopravních a strojírenských vzdělávacích programů Modulová výuka diagnostiky osobních automobilů Klíčové kompetence ped. pracovníků školy v oblasti ICT Probíhající Modernizace odborného vzdělávání - škola 21. století Zkvalitnění podmínek pro vzdělávání („šablony“)
Vyhodnocení Funkční infrastruktura Rozšíření portfolia multimediálních výukových materiálů a jejich využívání ve výuce Zapojení učitelů do tvorby výukových materiálů Využívání e-learningu učiteli a žáky Zvýšení zájmu žáků o matematiku „Odrazový můstek“ pro další projekty Časová náročnost tvorby výukových materiálů Nerovnoměrné zapojení žáků a vyučujících Nejednotnost požadavků projektových manažerů, projevující se při jejich výměně, zřejmě chybná metodika supervize projektů Projekt přímo navazující byl ohodnocen jako málo inovativní a nebyl schválen
Děkujeme za pozornost Za realizační tým: PaedDr. Josef Erhart (manažer projektu) Mgr. Jitka Hodanová (administrátor projektu) Mgr. Karel Hodan (garant ICT)