Využití ICT ve vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Číslo operačního programu: CZ.1017 Název OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: AutoNet, nová kvalita výuky v autooborech na středních.
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
KROK ZA KROKEM K MODERNÍ ŠKOLE Registrační číslo: CZ.1.07/1.2.08/
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Městská poliklinika Praha Městská nemocnice následné péče Název projektu Celoživotní.
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
INOVACE STUDIJNÍHO PROGRAMU FARMACIE NA FAF UK. Základní údaje o projektu Název projektuInovace studijního programu Farmacie na Farmaceutické fakultě.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
ORBIS PICTUS 21. STOLETÍ. Projekt je zaměřen na inovaci výuky odborných a všeobecně vzdělávacích předmětů za pomoci ICT, interaktivních a multimediálních.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MULTIKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŠANCE PRO EVROPU. PROJEKT V OBLASTI PODPORY PRIORITNÍ OSY 1.2 – ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ VE ZLÍNSKÉM KRAJI PODÁNO 29.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
3. Životní cyklus a procesy projektu
EU peníze středním školám
Cesta k modernímu vzdělávání
Ing. Pavel Halfar - IPH Servis
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Role projektu „Klíče pro život“ v podpoře práce s dětmi a mládeží.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
VÝHLED NA ROK 2009 Prioritní osa 1 – Počáteční vzdělávání Prioritní osa 3 – Oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání Pavlína Mikešová
Představení projektu Rozvoj kompetencí managementu a pracovníků VŠ MSK (s podporou ICT), CZ.1.07/2.2.00/ Prezentace projektu na společném.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Projekt „Modernizace vzdělávání – šance lepšího pracovního.
SLAVNOSTNÍ UKONČENÍ PROJEKTU. MODERNIZACE VZDĚLÁVÁNÍ – ŠANCE LEPŠÍHO PRACOVNÍHO UPLATNĚNÍ CZ.1.07/1.2.33/
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií INVESTICE DO ROZVOJE.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Institut experimentálních.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
INOVACE STUDIJNÍHO PROGRAMU FARMACIE NA FAF UK. Základní údaje o projektu Název projektuInovace studijního programu Farmacie na Farmaceutické fakultě.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Závěrečné shrnutí projektu „ Podpora a rozvoj poskytovatelů sociálních služeb v Hodoníně formou vzdělávání jejich zaměstnanců“
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
Projekt Metodika v anglickém jazyce CZ.1.07/1.3.50/
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociální fondem a státním rozpočtem ČR. Operační.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Cíl a identifikace výzvy
Příjemce Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
MAP – Místní akční plán ORP RK
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Pilot ZUŠ „Podpora činnosti základního uměleckého školství
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Název operačního programu:
Hlavní manažér SP Kvalita I
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Využití ICT ve vzdělávání VOŠ, SPŠ automobilní a technická

Základní informace o projektu Reg. číslo projektu CZ.1.07/1.1.10/02.0089 Název projektu Využívání ICT ve vzdělávání Číslo prioritní osy 7.1 Celková výše finanční podpory 2 931 018,50 Kč Částka ESF 2 491 365,72 Kč Datum zahájení realizace 1. 12. 2009 Datum ukončení realizace 30. 6. 2012

Projekt jako součást dlouhodobé koncepce zavádění ICT do výuky Využití ICT ve vzdělávání Vzdělávání učitelů Budování infrastruktury Výukové materiály

Příprava projektu 1. fáze 2. fáze 3. fáze Návaznost na projekt ROP – Metropolitní síť Dobudování infrastruktury 2. fáze Studie proveditelnosti Šetření – zájem učitelů 3. fáze Zpracování žádosti, realizační tým Představa udržitelnosti

Obsah projektu Centrální informační systém Zdroj informací pro uživatele Komunikace uživatelů Datový sklad, zálohovací systém E-learningové a multimediální vzdělávací programy Nepovinné semináře využívající ICT

Návaznost na předchozí projekty Zavedení e-learningu do vyučování ČJ a M E-learning ve výuce odborných předmětů Zvýšení odborné kvalifikace zaměstnanců školy v nových technologických postupech svařování Metropolitní síť ČB

Klíčové aktivity Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Zavádění vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností včetně tvorby modulových výukových programů s důrazem na mezipředmětové vztahy, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí

Cílová skupina Celkem 1269 žáků /180 učitelů 17 oborů studia (pouze střední škola) Multimediální vzděl. programy pro 8 maturitních oborů (800 žáků) Nepovinné semináře z Matematiky (300 žáků) Aktivně zapojení učitelé (autoři): 44

Realizace 1. etapy (KA1) Dobudování síťové infrastruktury Modernizace serverů Nákup datových úložišť Nákup videokamery a fotoaparátu včetně SW pro zpracování výukových materiálů Nákup licencí serverových systémů

Realizace 2. etapy (KA1) Vytvoření individuálních uživatelských účtů Pořízení e-learningového systému Propojení e-learningového systému s informačním systémem školy Vytvoření pravidel pro datové sklady a zálohování Zkušební provoz

Realizace 3. etapy (KA1,KA2) Proškolení uživatelů Vytvoření resp. převod původních výukových materiálů Naplnění e-learningového systému postupně vytvářenými výukovými materiály

E-learningový systém (KA2) Původní Moodle, EduBase Přestal vyhovovat požadavkům Požadavky Robustnost, otevřenost Standardy, napojení na inf. systém Výsledek OLAT Online Learning And Training

E-learningový systém (KA2) Výukové materiály Testovací materiály Všeobecné předměty – Český jazyk, cizí jazyky, matematika, informační a komunikační technologie, … Odborné předměty – diagnostika, technologie, ekonomika, účetnictví, logistika, …

Multimediální výukové programy (KA2) Zpracováno 30 videonahrávek Odborné výukové materiály (10-15 min) – Fyzika, Autoopravárenství a diagnostika, CNC frézování a soustružení Uložení zpracovaných dat v centrálním datovém registru školy a na výukových DVD

Nepovinný seminář matematika (KA2) Podpora výuky matematiky pomocí programu Wolfram Mathematica Zpracování 60-ti výukových hodin (červen 2010) uloženo v datovém úložišti Výuka ve druhých a třetích ročnících všech maturitních oborů (září 2010 – červen 2012)

Podstatné změny v projektu Žádost o sloučení monitorovací zprávy č. 10 a závěrečné monitorovací zprávy Žádost o změnu hodnoty monitorovacího indikátoru počet osob poskytujících služby (z původních 44 na 30) – změna metodiky

Monitorovací indikátory Název indikátoru Měrná jednotka Dosažená hodnota celkem Počet nově vytvořených/inovovaných produktů Počet 3 Počet osob poskytujících služby celkem Počet osob 33 Počet podpořených osob - dětí/žáků - dívky 173 Počet podpořených osob - dětí/žáků - chlapci 1257 Počet podpořených osob v počát. vzděl. - děti, žáci 1430 Počet vytvoř./inov. produktů s komponentou ICT 1

Projekty navazující Ukončené Zvyšování kvality výuky cizích jazyků prostřednictví seminářů s rodilými mluvčími Implementace a inovace ŠVP I. a II. Inovace dopravních a strojírenských vzdělávacích programů Modulová výuka diagnostiky osobních automobilů Klíčové kompetence ped. pracovníků školy v oblasti ICT Probíhající Modernizace odborného vzdělávání - škola 21. století Zkvalitnění podmínek pro vzdělávání („šablony“)

Vyhodnocení Funkční infrastruktura Rozšíření portfolia multimediálních výukových materiálů a jejich využívání ve výuce Zapojení učitelů do tvorby výukových materiálů Využívání e-learningu učiteli a žáky Zvýšení zájmu žáků o matematiku „Odrazový můstek“ pro další projekty Časová náročnost tvorby výukových materiálů Nerovnoměrné zapojení žáků a vyučujících Nejednotnost požadavků projektových manažerů, projevující se při jejich výměně, zřejmě chybná metodika supervize projektů Projekt přímo navazující byl ohodnocen jako málo inovativní a nebyl schválen

Děkujeme za pozornost Za realizační tým: PaedDr. Josef Erhart (manažer projektu) Mgr. Jitka Hodanová (administrátor projektu) Mgr. Karel Hodan (garant ICT)