Co je PR? PRoboha PRůšvih PRosím PŘijeďte!. Existence PR je podmíněna schopností a ochotou efektivně komunikovat existencí komunikačních kanálů existencí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Komu se nelení, tomu se školení… 1. Co to vlastně je Public relations? 2. Co v těch novinách zase píšou? 3. Jaké máme publikum? 4. Jak se dělají noviny.
PROPAGACE MARKETING.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Výzkumný záměr VÚBP, prosinec 2006 Výzkumný záměr 2004 – 2010 BOZP – zdroj zvyšování kvality života, práce a podnikatelské kultury.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Komunikace a stimulování prodeje
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Marketingové prostředí
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
MARKETING.
Marketing ? Marketing!. Jaroslava Štěrbová Marketing je procesem … plánování a naplňování koncepce, oceňování, propagace a distribuce myšlenek,
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Sociologie 13 Sociologie politiky. politika správa veřejných záležitostí – Záležitosti týkající se velké části občanů, nebo všech (oproti soukromým záležitostem)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Mikroprostředí firmy.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
8. Marketing.
Public relations Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Vítejte na Marketingu.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Marketingové techniky
Komunikace a Public Relations
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
The customer journey AIDA Faktory ovlivňující chování spotřebitelů
Psychologické působení propagace
Ekonomika malých a středních podniků
Prvky edukačního procesu
POLITOLOGIE ÚVOD POLITIKA X POLITOLOGIE STÁT A JEHO FUNKCE FORMY STÁTU.
Transkript prezentace:

Co je PR? PRoboha PRůšvih PRosím PŘijeďte!

Existence PR je podmíněna schopností a ochotou efektivně komunikovat existencí komunikačních kanálů existencí veřejnosti, kterou naše informace zajímají

Hranice možností PR komunikovat s apriorně nepřátelsky naladěnou veřejností zlepšit image neschopného produktu prodávat špatné výrobky nahradit dobré činy

Vztah k organizaci a projevy okolí

Pyramida dosažení důvěry

Původ public relations Thomas Jefferson Emmeline Pankhurstová „Votes for Women“ Phineas T. Barnum ( ) Ivy Ledbetter Lee ( ) Edward L. Bernays ( ) Moss H. Kendrix (1917 – 1989) milníky (IPR, IPRA, ICO)

Definice PR PR činnost je záměrné, plánované a dlouhodobé úsilí vytvářet a podporovat vzájemné pochopení a soulad mezi organizacemi a jejich veřejností. 1978: Mexická deklarace: PR v praxi jsou umění a sociální věda analyzující trendy a jejich dopady a také poradenské služby managementu firem při provádění naplánovaných programů a aktivit, které poslouží jak zájmům organizace, tak zájmu veřejnosti

Definice PR PR jsou funkce řízení, která identifikuje, buduje a udržuje vzájemné výhodné vztahy mezi organizací a různými skupinami veřejnosti, na kterých závisí její úspěch nebo neúspěch. PR jsou funkce řízení, která hodnotí postoje veřejnosti a sjednocuje politiku či postupy jednotlivce nebo organizace s veřejným zájmem. Připravuje a realizuje program činností, jež vedou k tomu, aby veřejnost tyto kroky pochopila a přijala. „Mexická deklarace“

Co mají definice společného? i. PR zahrnují navázání a udržování vzájemného porozumění, vzájemné důvěry, respektu a sociální odpovědnosti mezi organizacemi a jejich veřejností. ii. PR jsou disciplínou řízení, což vyžaduje, aby všechny formy připravované komunikace byly prováděny efektivně. iii. PR jsou řízením vztahů mezi firmou/společností a její klíčovou veřejností/cílovou skupinou. iv. PR jsou proces směřující k vytvoření pozitivních postojů na základě znalostí nebo k přeměně negativních postojů a názorů na pozitivní.

Co mají definice společného? v. Kde je to vhodné, PR se snaži slaďovat soukromé a veřejné zájmy. PR jsou více než pouhé přesvědčování: jsou komplexem řízeného komunikačního procesu, který zahrnuje řízení reputace společnosti a jejího image. vi. PR jsou nepřetržitou funkcí, která v opodstatněných případech podporuje (a může dokonce být i korekcí) reklamní a marketingové aktivity. vii. PR řídí obojí, tj. pověst i vnímání firem, značek a jednotlivců.

Konkrétní zaměření (v případě podniků) Obchodní vztahy/business relations Mezilidské vztahy/human relations Medialní vztahy/press relations (media relations) Politické vztahy/political relations Vztahy se státní správou/government relations Issues management/řešení (nejen) problémových záležitostí

Kam zaměřují PR jiné typy organizací? Podniky/firmy zájm. sdružení výrobců, obchodníků a odvětví odborové organizace zájmové a kulturní spolky organizace, které za něco „bojují“ soc., zdrav. a náboženské organizace státní orgány, policie, armáda

PR jsou: nepřetržitou aktivitou, činností vyvolanou potřebami ji provádět plánovanou činností s vysokou mírou koordinace s jinými činnostmi, nástrojem k úspěšnému startu, ale i pokračování katalyzátorem, kterým lze měnit pohledy, názory, vnímání image a budovat reputaci, reakcí na události, prvkem trvalé kampaně či ofenzívy.

Proč? PR jsou nástrojem, který používají jednotlivci a organizace, které chtějí: přesvědčit, vzdělávat, podpořit určité jednání, činnost, stimulovat určitá přání, vzbudit uvědomění a vyvolat zájem, získat schválení a podporu nezávislé třetí strany (third party endorsement), prosadit princip "AIDA"

PR a marketing Obě činnosti mají mnoho společného, „plynule“ přechází jedna do druhé PR je především prostředek komunikace, marketing zahrnuje i vývoj výrobku, stanovení ceny, distribuce PR se snaží měnit názory a postoje, marketing ovlivňuje i chování (např. hlasování ve volbách,…) PR nedefinuje cíle organizace, kdežto marketing musí stanovit obchodní poslání, služby zákazníkům

Vzájemný vztah marketingu a PR Marketing se v podstatě týká prodeje produktů a služeb, zatímco PR se týká vytvoření správných podmínek, které tento prodej umožňuji. V případě PR se jedná o zvýšení synergického efektu plynoucího z využívání všech forem reklamy, propagace a podpory prodeje tak, aby marketing daného produktu dlouhodobě dosahoval co nejlepších výsledků.

PR v rámci integrovaného mixu

PR a reklama Bowman + Ellis: Jestliže vám řeknu, že jsem hezký a inteligentní, je to reklama. Jestliže přijdete a řeknete mi, že jste slyšela, že jsem hezký a inteligentní, tak to je PR.

PR a sdělovací prostředky Sdělovací prostředky - produkce, reprodukce a distribuce vědomostí (znalostí) mající důležitý význam pro zkušenost v sociálním světě ve svých příjemcích (divácích, čtenářích) konstruují sociální skutečnost, vytvářejí vlastní realitu mají schopnost oslovit rychle a působivě rozsáhlé publikum vliv na myšlení a jednání lidí - zveřejnění určitých informací mění chování investorů/zákazníků cesta k moci a klíč ke slávě

Veřejné mínění a jeho ovlivňování Co to je, jak ho zjišťovat, nakolik k němu přihlížet ve vlastních aktivitách, jak ho ovlivňovat? VM - abstraktní pojem, na konkrétní obsah usuzujeme z různých známek VM - je to mínění, které může být vysloveno na veřejnosti (mezi jinými lidmi), aby nedošlo k sankcím vůči mluvčímu VM - mínění, které má šanci prosadit se mezi všemi uplatňovanými názory jako vůdčí, obecně přijímané

Charakteristiky VM citlivé na důležité a nápadné události ovlivňováno spíše událostmi než slovy má určitou setrvačnost daří se spíše emocím než faktům sdělení přijímána kladně jen u těch, co se chtějí nechat poučit „vnitřní“ složku tvoří i přání a dohady, nejen znalosti nezůstává vyburcováno po dlouhou dobu týká-li se vlastních zájmů a lidé jsou naladěni, je nesnadné naladění měnit