Základní škola Ostrava – Hrabová Microsoft Office PowerPoint 2003

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
Advertisements

Pythagorova věta a její odvození
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená.
Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
EUKLIDOVY VĚTY A PYTHAGOROVA VĚTA
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Matematika – 8.ročník Pythagorova věta
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Vytvořila: Pavla Monsportová 2.B
- řešení pravoúhlého trojúhelníku
PYTHAGOROVA VĚTA příklady
Pythagorova věta – využití VY_32_INOVACE_38-1-2
Pythagorova věta užití v prostoru
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Pythagorova věta – úvod
Goniometrické funkce.
Pravoúhlý trojúhelník
14_Řešení pravoúhlého trojúhelníka – Euklidovy věty
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PYTHAGOROVA VĚTA Výuková prezentace.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Pythagorova věta.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Pythagorova věta 8. ročník
PYTHAGOROVA VĚTA PŘÍKLADY
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Metodické pokyny Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia. Výklad slouží k odvození vět, které platí pro pravoúhlý trojúhelník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_29 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Opakování Víš, co je to druhá mocnina ? Je to součin dvou sobě rovných činitelů. a 2 = a.a.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_.
1 GONIOMETRICKÉ FUNKCE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Pythagorova věta Pythagoras 570 př.n.l. – 510 př.n.l.
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Pythagorova věta Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234.
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
Pythagorova VĚTA. PYTHAGORAS (6. století před naším letopočtem) Πυθαγορασ (Pí & ypsílon & théta & alfa & gamma & omíkron & ró & alfa & sígma)
PYTHAGOROVA VĚTA Pythagorova Pythagorova věta a věta k ní obrácená.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:TROJÚHELNÍK-PYTHAGOROVA.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Vytvořil Aleš Veselý 9.A 7.Zš Kladno
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Goniometrické funkce Kosinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Název: VY_32_INOVACE_MA_8A_12I Škola:
Pythagorova věta 7. třída Lenka Betlachová.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: TROJÚHELNÍK-testy
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
EUKLIDOVA VĚTA O VÝŠCE:
Pythagorova věta.
Transkript prezentace:

Základní škola Ostrava – Hrabová Microsoft Office PowerPoint 2003 PYTHAGOROVA VĚTA MATEMATIKA 8. ROČNÍK ZŠ výklad Základní škola Ostrava – Hrabová Paskovská 46 Software: Microsoft Office PowerPoint 2003

PYTHAGOROVA VĚTA

PYTHAGORAS ZE SAMU asi 570 - asi 500 př. n. l. řecký matematik Jeho jméno je spojováno s všeobecně rozšířenou poučkou o vlastnostech stran pravoúhlého trojúhelníka: „Součet obsahů čtverců nad odvěsnami pravoúhlého trojúhelníka je roven obsahu čtverce nad přeponou.“ Praktická znalost této věty sahá ovšem do dávné minulosti: využívali ji staří Číňané, Indové i Babyloňané.

. Pythagorova věta se týká pravoúhlého trojúhelníka 25 cm2 16 cm2 B 25 cm2 16 cm2 4 5 5 . 3 4 C A 9 cm2 3

Všimneme si vztahu mezi odvěsnami a přeponou 32 + 42 = 52 9 + 16 = 25 Bude platit, že součet obsahů čtverců, které jsou sestrojeny nad oběma odvěsnami, bude roven obsahu čtverce sestrojeného nad jeho přeponou. P Y T H A G O R O V A VĚTA

c2 a2 . b2 Strany v trojúhelníku ABC si označíme a, b, c B c a c b a C

c2 = a2 + b2 Tento vzorec je matematický zápis PYTHAGOROVY věty o přeponě Pomocí tohoto vzorce mohu vypočítat délku přepony v pravoúhlém trojúhelníku, když znám: a) Jednu odvěsnu b) Jednu a půl odvěsny c) Obě odvěsny

a = 8 dm b = 6 dm c = ? (dm) c2 = a2 + b2 c2 = 82 + 62 c2 = 64 + 36 Příklad: Délky odvěsen pravoúhlého trojúhelníka ABC jsou a = 8 dm a b = 6 dm. Vypočítej délku přepony c. a = 8 dm b = 6 dm c = ? (dm) c2 = a2 + b2 c2 = 82 + 62 c2 = 64 + 36 c2 = 100 c = c = 10 (dm) Délka přepony c je 10 dm.

Téma: Pythagorova věta METODIKA Téma: Pythagorova věta Autor: Vladimír Chodura, ZŠ Ostrava – Hrabová, Paskovská 46 Předmět: Matematika Třída: 8. ročník Obsah: Výukový program je vytvořen pro žáky 8. ročníku ZŠ. Jedná se o výklad učiva z tématického celku Pythagorova věta Pozn. Pouze věta o přeponě Použité materiály: Matematika pro 8. ročník základní školy, Odvárko - Kadleček, Prometheus. Přehled matematiky pro ZŠ a víceletá gymnázia, Odvárko - Kadleček, Prometheus. Poznámky pro učitele: Celý tematický celek je určen pro výklad učiva při probírání daného celku.