Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb tělesa opakování
Advertisements

ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tepelná výměna prouděním
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Březen 2012
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Úvod do fyziky (pokračování)
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Účinnost el. práce Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2013 VY_32_INOVACE_FY_46 Dále metodika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6.
Fyzika 6. ročník Hmotnost Anotace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Převody jednotek Jednotky hmotnosti.
Násobky a díly kilogramu
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
MĚŘENÍ HUSTOTY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_161_Hmotnost tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Ing. Radek Pavela Měření hmotnosti.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H m o t n o s t Creation IP&RK.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
Hmotnost těles Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Název materiálu: HMOTNOST – výklad.
Měření hmotnosti tělesa
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Měření hmotnosti.
Měření hmotnosti tělesa.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_460.
VY_32_INOVACE_09_ Přírodověda pro 4. ročník
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Měření hmotnosti.
Hmotnost.
Hmotnost Fyzikální veličina
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_457.
Měření hmotnosti Fyzika Autor: RNDr.Zdeňka Strouhalová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření hmotnosti
Hmotnost tělesa Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Najdi černé ovce metr tuna látka miligram atom l kilogram kg gram.
FYZIKA Měření hmotnosti tělesa. Vypracoval: Lukáš Karlík.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - HMOTNOST Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/10 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Měření hmotnosti Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_46_HMOTNOST
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Hmotnost Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
zpracovaný v rámci projektu
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Hmotnost a její jednotka
Hmotnosť 6.ročník.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
HMOTNOST AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
VY_32_INOVACE_20 20 HMOTNOST TĚLES autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Transkript prezentace:

Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011 VY_32_INOVACE_FY_08 Hmotnost Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011

Informace pro učitele: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Ročník: 6. Tematická oblast: Mechanika Klíčová slova: Hmotnost, měření hmotnosti, rovnoramenné váhy Použité materiály: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Standard_kilogram,_2.jpg Metodický postup: Postupný průchod prezentací (45 min.). Děti si postupně píší zápis, podtržený text a rámečky. slide 8 : Ukázka funkčních rovnoramenných vah Vysvětlení aretace, ukázat stavěcí šrouby. slide 12 : Společné závěrečné opakování. slide 13 : Samostatná práce, v případě nedostatku času lze zadat jako domácí úkol.

Je těžší kilo peří nebo kilo olova? Hmotnost Je těžší kilo peří nebo kilo olova? Správné znění otázky z fyzikálního hlediska je Co má větší hmotnost: kilogram peří nebo kilogram olova?

Hmotnost Fyzikální veličina Značka : m [„mass“ doslovný překlad z AJ je hmota] Základní jednotka : kilogram [kg] Kilogram byl zvolen mezinárodní domluvou. Kilogram se rovná hmotnosti mezinárodního prototypu kilogramu.

Kilogram Prototyp kilogramu je uložen ve Francii. Český prototyp je uložen v Českém metrologickém ústavu v Praze.

Kilogram Kilogram je jednotka SI, která je definovaná pomocí prototypu a ne fyzikální definicí. Kilogram byl zvolen tak, aby odpovídal hmotnosti 1 litru vody. Při výrobě původního standardu však došlo k malé odchylce, kvůli které proto 1 kilogram vody nemá objem přesně 1 litr, ale 1,000 028 l.

Jednotky hmotnosti Kromě základní jednotky se používají díly i násobky kilogramu. 1 gram = 1 tisícina kilogramu 1 g = 0,001 kg 1 miligram = 1 tisícina gramu = 1 milióntina kilogramu 1 mg = 0,001 g = 0,000 001 kg 1 tuna = 1 tisíc kilogramů 1 t = 1000 kg

Měřidlo k určování hmotnosti vahadlo Jako měřidlo k určování hmotnosti těles používáme rovnoramenné váhy. střední břit vahadla jazýček aretace

Rovnoramenné váhy Na rovnoramenných vahách měříme hmotnost tím, že porovnáváme hmotnost tělesa s hmotností závaží, kterou známe. zapsat do sešitu v rámečku Které z těles je těžší?

Vážení na rovnoramenné váze Na jednu z misek přidáváme závaží se známou hmotností až do okamžiku, kdy jazýček vah ukazuje na nulu. Sečteme hmotnost všech závaží na misce. Součet všech závaží je i hmotností měřeného tělesa.

Vážení na rovnoramenné váze Jaká je hmotnost želvího krunýře? 100 g 100 g + 50 g + 20 g + 10 g + 5 g = 185 g 50 g 20 g 10 g 5 g

Opakování Jak se nazývá základní jednotka hmotnosti? Jaké znáš dílčí jednotky pro hmotnost? S čím porovnáváme hmotnost tělesa na rovnoramenných vahách? Popiš, z jakých částí se skládají rovnoramenné váhy. Vysvětli, co děláme, když aretujeme váhy. Kdy provádíme aretaci a proč?

Převody jednotek Převeďte jednotky: 35 g = kg 1,2 kg = g 4 567 g = kg 8 g = mg 120 mg = g 1,2 kg = g 1 kg = mg 1500 mg = g 1210 mg = kg 1,5 t = kg Spočítejte: 7,6 kg + 420,6 g + 99 mg = kg 0,8 kg + 43,6 g + 238 mg = g 0,4 g + 0,006 kg + 6 mg = mg