Cenová tvorba v cestovním ruchu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Advertisements

Účetnictví II Ing. Josef Horák, Ph.D.
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
CESTOVNÍ RUCH 1. Přednáška Úvod, historie
Cenová tvorba v cestovním ruchu
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Jan Chroust Pavel Sleza
Účetnictví I Ing. Josef Horák, Ph.D.
EKONOMIKA A MANAGEMENT PODNIKU
Přednášející: Ing. Josef Horák, Ph.D.
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
CK – činnosti touroperátora
D) Produkční a nákladová funkce
VÝNOSY, NÁKLADY, VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ
Úvod do podnikových financí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_UCE_SA_2_01.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Náklady a výnosy.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Účetnictví na PC I Ing. Josef Horák, Ph.D.
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Nauka o podniku Seminář.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Makroekonomie.
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Podnikání v cestovním.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Základní účtování nákladů a výnosů Označení.
Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Charakteristika tržního systému Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Náklady a příjmy firmy Analýza chování výrobce. Racionální chování výrobce Cíl výrobce/producenta: Prostřednictvím vstupů (výrobních faktorů) dosáhnout.
Management sportovních aktivit v CR II PS 2013 Kombinované studium.
Účetní systémy 1 3. přednáška. Osnova: Vznik podvojného účetního systému Vznik podvojného účetního systému Jednobilanční účetní systém Jednobilanční účetní.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
HOSPODAŘENÍ PODNIKU listopad 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060106
Členění nákladů v nákladovém účetnictví
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Celkový a mezní produkt
Zdroj: KOVANICOVÁ, D. Abeceda účetních znalostí pro každého.
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Náklady, výnosy, hospodářský výsledek
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
4.př. NÁKLADY, VÝNOSY A ZISK
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
INFORMAČNÍ ZDROJE FINANČNÍ ANALÝZY
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1151Ročník:4. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Hospodářský výsledek, daň z příjmu a účetní závěrka Téma:
Management sportovních aktivit v CR I PS 2013 Kombinované studium.
stavby pro veřejné stravování a cestovní ruch
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Rozpočty a kalkulace.
Zdravotnický management
Podnikohospodářské techniky postupu
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku.
Kalkulace ceny zájezdu
Zdravotnický management
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
V hotelnictví a cestovním ruchu
5. přednáška.
Transkript prezentace:

Cenová tvorba v cestovním ruchu Ing. Josef Horák, Ph.D. H8037 – 7. p. KH: ÚT 12:30-14:00, ČT 10:40-12:10

Struktura cvičení: Potřeby účastníka cestovního ruchu Struktura cvičení: Potřeby účastníka cestovního ruchu. Vztah poptávky a nabídky. Analýza hospodářského výsledku a peněžních prostředků. Finanční analýza v podniku cestovního ruchu. Analýza parciálních výsledků podniku. Využití specifických ukazatelů v cestovním ruchu. Cenová politika podniků cestovního ruchu. Tvorba kalkulací zájezdů cestovních kanceláří a autodopravců. Tvorba kalkulace u tuzemského pobytu. Tvorba kalkulace u zahraničního pobytu. Daň z přidané hodnoty a její uplatnění v oblasti cestovního ruchu. Výsledná kalkulace zájezdu, průběžná analýza nákladů a výnosů cestovní kanceláře. Cenová problematika u sociálního cestovního ruchu.

Literatura: Povinná literatura: KŘÍŽEK, F. , NEUFUS, J Literatura: Povinná literatura: KŘÍŽEK, F., NEUFUS, J. Moderní hotelový management. Praha: Grada Publishing, 2011. 200 s. ISBN 978-80-247-3868-0. NĚMČANSKÝ, M. Analýza a kalkulace v cestovním ruchu. Karviná: SU OPF, 2001. 308 s. ISBN 80-7248-094-4. NĚMČANSKÝ, M. Management cestovního ruchu 1, 2. Karviná: SU OPF, 1995. 226 s. ISBN 80-85879-18-2. PALATKOVÁ, M., ZICHOVÁ, J. Ekonomika turismu. Praha: Grada Publishing, 2011. 208 s. ISBN 978-80-247-3748-5. Doporučená literatura: KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.

Podmínky na zápočet a zkoušku: Zápočet: docházka – absence max Podmínky na zápočet a zkoušku: Zápočet: docházka – absence max. 2x zápočtový test (praktický příklad + teorie) – limit 70 % Zkouška: - ústní, 1 otázka (teoretická)

Potřeby účastníka cestovního ruchu. Vztah poptávky a nabídky.

Aby mohl podnik působící v oblasti cestovního ruchu úspěšně fungovat, je nezbytné znát potřeby účastníka cestovního ruchu a snažit se dané potřeby uspokojovat prostřednictvím nabízených služeb. základní podklad pro cenovou tvorbu v CR!!!! základní kulturní (duchovní a tělesná činnost) služby potřeby luxusní skupinové potřeby

Základní potřeby účastníka cestovního ruchu stravování (stravování – plná penze/polopenze/snídaně/bez, různé diety apod.) ubytování (hygiena, bezpečnost, ochrana před nepřízní počasí, internet, televize, péče o oblečení apod.) Základní služby podniku cestovního ruchu stravování (kvalita pokrmů včetně způsobu servírování, využívání technického zázemí) ubytování (pronájem pokojů, vybavení pokojů, úklidové služby, apod.)

Kulturní a luxusní potřeby účastníka cestovního ruchu družnost, zábava, tanec, umění, fotografování, kreslení, sportovní vyžití, sauna, léčebné pobyty, masáže Kulturní a luxusní služby podniku cestovního ruchu tenisové kurty, aqua parky, místnosti na masáže, golfová hřiště, poradenství v oblasti výživy, lékařská péče (často zubaři), animační programy, programy pro děti, trenéři, fitness apod.

Skupinové potřeby účastníka cestovního ruchu doprava – parkování, příjezd, transfery z/na letiště, infra-struktura akce – konference, výstavy, přehlídky, přednášky nákupy – směnárna, kosmetika, květiny, suvenýry, péče o zdraví Skupinové služby podniku cestovního ruchu parkoviště, garáže, servis, taxi služby, sekretářské služby, tlumočnické služby, kongresové sály, kadeřník, masérské služby, výstavní stánky apod.

Výrobní prostředky práce, půda, kapitál organizace využití výrobních prostředků! Pro zajištění služeb je nezbytné, aby podnikatelský subjekt využíval majetek podniku. Z pohledu cenové tvorby v cestovním ruchu je kromě detailní znalosti majetkové struktury zároveň nezbytná i znalost zdrojů financování majetku podniku.

Majetek podniku

Kapitál podniku

NÁKLADY, VÝNOSY, VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ členění nákladů dle druhu (provozní, finanční, mimořádné) účelu (útvar, výkon) závislosti na změnách objemu výroby (variabilní, fixní) finanční účetnictví nákladové účetnictví (sleduje vztahy NÁ a VÝ) manažerské účetnictví

NÁKLADY, VÝNOSY, VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ členění výnosů dle druhu (provozní, finanční, mimořádné) VH = VÝNOSY – NÁKLADY důležité rozlišovat: výnosy x příjmy náklady, výdaje

princip hospodárnosti = s co nejnižším množstvím prostředků vyrobit maximální množství statků 3 zákony hospodárnosti: princip úspor (použít co nejmenší množství prostředků) princip maximalizace (snaha dosáhnout co nejvyššího výnosu s daným množstvím) princip klesajícího výnosu (hraniční výnos = VÝ na každou jednotku inputu výrobního faktoru. Při rostoucím inputu hraniční výnos nejdříve roste, potom klesá na nulu anebo dokonce pod ni)